PDA

View Full Version: Hvordan det fungerer - manuell om multi språkstøtte

vBET
09-10-09, 19:28
Denne artikkelen beskriver hvordan automatisk oversettelse fungerer. Hvis manuell oversettelse Beskrivelse kan du se her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-general-discussions/3166-manual-translations.html
Hvis du vil unngå oversettelse av en del av teksten, kan du se her: Hvordan lage tekst ikke oversatt? (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-general-discussions/3168-how-make-some-text-not-translated.html).

Jeg vet ikke hvor mye du er imponert av flere språk støtte til nå og håper du vil bli imponert enda mer når du finner ut hvor lett det er i bruk: D

Først av alt mod støtter bruker standard språk. Det ligger i påmeldingsskjema og kan endres i Brukerinnstillinger CP. Så hvis brukeren har satt sin standard språk, så han gjør ingenting ... Bare skriver innlegg på sitt eget språk, og vBET tar hånd om alt. I så fall - når brukeren har satt standard språk er det antatt at hele innlegget (inkludert tittel) er skrevet i hans standardspråket. Det vil være konfigurerbar snart, men i øyeblikket hans er enkel forutsetning: Hvis brukeren har satt standard språk og det er annerledes enn forumet standard språk, deretter hver sin melding er i språket som han velger som standard hans.

Du kan også opprette flere språk meldinger, hvor bare deler av meldingen er i forskjellige språk. Dette er veldig enkelt - alt hva du trenger å gjøre det sette tekst skrevet i forskjellige språk innsiden av lang BBCode. Det tar en parameter som er språkkoden. Dvs. hvis du ønsker å skrive noe på polsk, så BBCode ligner dette lang = pl.
Se hele eksempel (mellomrom i BBCode lagt for å unngå evaluering):
[ lang=pl]Przykład tekstu po polsku[ /lang]

Dette eksempelet (uten mellomrom i BBCode) vil gi deg slikt resultat:
Eksempel på tekst på polsk

Det er også en mer BBCode som fungerer akkurat som lang BBCode, men det er reservert for innlegg titler bare. Det er langtitle BBCode - det er brukt av vBET å automatisk markere budskapet om brukeren som setter deres default annet språk enn forumet standardspråket. Det bør ikke brukes manuelt, og hvis du vil bruke den slik måte, så husk å sette hele meldingen innsiden av lang BBCode bruke samme språkkode som parameter i bod BBCoder (ellers noen deler av oversatt RSS-kanaler kan ikke oversettes hensiktsmessig , men innlegg vil bli vist korrekt).

Siden vBET 3.2.0 kan du også bruke automatisk gjenkjenning av språk. Så i tilfelle hvis brukeren vil skrive en melding uten lang BBCode, så vBET vil automatisk gjenkjenne hva som er språket av denne meldingen og merke det på riktig måte. Du kan selv velge når å stole på automatisk gjenkjenning av språk og da å stole melding forfatter:)

rstankiewicz
03-11-09, 17:36
Er det en måte å oppdatere cache hvis Google oversettelse er ikke akkurat riktig? Administratorer kan redigere det opprinnelige innlegget, men kan de gi et bedre menneske oversettelse i stedet for innhold fra Enterprise Oversetter?

vBET
03-11-09, 22:54
Er det en måte å oppdatere cache hvis Google oversettelse er ikke akkurat riktig? Administratorer kan redigere det opprinnelige innlegget, men kan de gi et bedre menneske oversettelse i stedet for innhold fra Enterprise Oversetter?

Vi tenkte på det (slike oversettelser kan merkes for å unngå sletting fra cache), men dessverre Google ikke tillater det. Ifølge Google forhold du ikke har lov til å endre resultatet av Google oversettelser. Så vi kan ikke legge til slike muligens.

Vi kan ikke gjøre det, men vi tenker bedre integrasjon med vBulletin setninger. Det er ikke undersøkt ennå, men det er på vår TODO-listen, for å gjøre mulig å bruke på oversatte sider også passende setninger. Denne løsningen vil ikke håndtere bedre innlegg oversettelser, men det vil håndtere problemet med alle vBulletin tekster. Du trenger bare å installere uttrykk fro enkelte språk, og det vil bli gjort. De er våre planer i dette området:)

websnow
08-11-09, 04:58
Takk vBET medlemmer å lese.

Jeg har lagt ut denne meldingen på å sette språket til Thai (Thai standard), deretter innlegg.

vBET
08-11-09, 05:00
Takk vBET medlemmer å lese.

Jeg har lagt ut denne meldingen på å sette språket til Thai (Thai standard), deretter innlegg.

Vennligst bruk lang BBCode eller satt standard språk i User CP - akkurat som beskrevet i denne håndboken:)

websnow
08-11-09, 05:05
Takk vBET medlemmer å lese. Jeg har lagt ut denne meldingen på å sette språket til Thai (Thai standard), deretter innlegg.

websnow
08-11-09, 05:08
Wow, virkelig flott.

wow flotte

websnow
08-11-09, 05:19
Hei vBET

Jeg fikk spørsmål

1. Når jeg satt min standard til THAI og så svarer jeg innlegget i Thai
Etter denne endringen jeg språk til engelsk

Resultatet er jeg fortsatt se mine innlegg i Thai ikke engelsk. det skulle vise engelsk

vBET
08-11-09, 20:54
Wow, virkelig flott.

wow flotte

Jeg er glad du liker det:) Og - du slipper å bruke lang bbcode hvis du skriver i forumet språk. I dette tilfellet "wow stor" ikke trenger å være i lang BBCode - dette BBCode er å støtte meldinger skrevet på ulike språk at forumet har.

vBET
08-11-09, 20:55
Hei vBET

Jeg fikk spørsmål

1. Når jeg satt min standard til THAI og så svarer jeg innlegget i Thai
Etter denne endringen jeg språk til engelsk

Resultatet er jeg fortsatt se mine innlegg i Thai ikke engelsk. det skulle vise engelsk

Bare se på nettadressen din - du er ute på oversatt side:) Bare klikk på engelsk flagg og du vil se hele forumet på engelsk - inkludert meldinger som ble skrevet i Thai:)

badawidollah
26-03-10, 16:09
hallo forumet jeg ikke støtte for andre språk takk

badawidollah
26-03-10, 16:10
jobbe her
men hvorfor ikke i forumet mitt

vBET
26-03-10, 22:25
jobbe her
men hvorfor ikke i forumet mitt

Vennligst hold deg med dette problemet på ett sted - Feilsøking. Jeg ser at du allerede åpnet tråd for dette problemet der. Vennligst send litt mer info - se mitt svar der:)

badawidollah
26-03-10, 23:45
sorry,

jeg postet i feil seksjon

badawidollah
27-03-10, 16:27
multi språk oversette arbeider nå

sin om google

Bravo
12-08-10, 00:29
Håper å få dette til å fungere riktig, ser det ut som en flott funksjon.

vBet kan du PM meg?

vBET
12-08-10, 09:19
Hvis du har noen spørsmål kan du bare åpne ny tråd for dette i riktige delen.

maxicep
28-09-10, 01:04
en skriftlig prøve,

doriannn
02-03-11, 15:48
Test setning

gunwoo2003
29-08-11, 12:36
Hvorfor har du ikke ennå, oversetter du det koreanske språket i Korea, slik at markedet er lite, det betyr **********. Vi er pålagt å bli oversatt .... Hangul

vBET
29-08-11, 19:44
Hvorfor har du ikke ennå, oversetter du det koreanske språket i Korea, slik at markedet er lite, det betyr **********. Vi er pålagt å bli oversatt .... Hangul

Koreanske oversettelser støttes:) Simply Google ikke gjenkjent språket for setning, og vi måtte legge lang BBCode manuelt. Som du ser nå - det betyr fint:)

AmnoN
31-07-12, 16:13
Hvordan fungerer manuell translitiration? Jeg fant ikke forklaring i noe sted? : forvirret:

vBET
02-08-12, 10:16
For øyeblikket er manuell oversettelse fremdeles inne betaversjon så det ikke er beskrevet på forum ennå.

Kort tid: du må ha riktige usergroup (konfigurerbar).
Deretter kan du se knappen "Aktivere Manual oversettelse" med flagg.
Etter at slik at du kan redigere easilly - bare flytter musepekeren over teksten, og klikk Rediger-knappen som vises.

Også se alternativene i Admin CP - > vBET manuell oversettelser

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations delivered by vBET Translator 4.10.1