Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Ställ in standardspråket som standard för användare som inte gjort det ännu

Smile Ställ in standardspråket som standard för användare som inte gjort det ännu

Som nämnts i inlägg # 16 här: http://www.vbenterprisetranslator.co...-french-2.html

Kanske ett annat alternativ att se användare har satt ett standardspråk, kan det finnas ett alternativ som skulle upptäcka om en användare har gjort det när han loggar in på forumet? Om standardspråk upptäcks ha ställts in, kommer användaren att fortsätta logga in processen som vanligt men om det är att upptäcka det som det gjorde han inte, skulle det finnas ett meddelande som uppmanar användaren att gå i deras profil (föra honom där automatiskt) och be honom att välja ett standardspråk innan han kan gå någon annanstans på forumet.

Detta skulle göra att alla meddelanden skulle översättas (inklusive BBCodes) på forumet, eftersom alla användare skulle ha valt sitt standardspråk.

Det skulle verkligen vara en bra addon.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Bra idé Godkända.

Great, jag är glad att du gillar mitt förslag. I själva verket, med genomfört detta, kommer detta slipper du svara på många frågor om "varför inget är översatt" eller "det fungerar inte" lite som några av mina egna frågor i det förflutna.

Är detta kommer att genomföras i nästa version? 3.1.3? Jag ser att du redan kör 3.1.3 här men det är inte föreslås för nedladdning ännu.

Reg.datum
    Oktober 2009

KLART - efter inloggning användare utan standardspråk som omdirigeras till redigera profil sida, där han se aktuellt budskap förbättra honom att ställa in den. Det är konfigurerbar (aktiverad / inaktiverad). Kommer att ingå i vBET 3.1.3

Wow, kan inte vänta för att få 3.1.3! lol Tack så mycket!

Reg.datum
    Oktober 2009

Vi planerar att sätta i 3.1.3 inslag av automatiska språk erkännande. Efter att vi kommer att vara redo att släppa. Naturligtvis planer kan ändras om någon annan briljant idé kommer från våra kunder. Vi föredrar flexibilitet är nyckeln till riktigt bra produkt

Jag förstår. Det är bara att jag väntar på att presentera din hacka officiellt på min egen webbplats och de krav jag har gjort skulle verkligen hjälpa mig att undvika viss förvirring om standardläget språk, etc. Jag skulle verkligen behöva denna implementeras ASAP. Är det möjligt för dig att göra 3.1.3 tillgänglig och genomföra automatiska språk erkännande i en framtida version? Denna funktion är typen av stora, inte bör ingå i en större uppgradering som 3,2 eller nåt sånt?

Hur som helst, det kostar inget att fråga, men jag skulle verkligen uppskattat att få 3.1.3 så snart som möjligt, tack.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Text automatically translated from: Turkish to: Swedish
    Translated text
    Detta är också mycket välsmakande Jag tror att bästa sättet, jag hoppas jag fick licensen skulle vara fördelaktigt.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Cybershaolin View Post
    Denna funktion är typen av stora, inte bör ingå i en större uppgradering som 3,2 eller nåt sånt?
    Du har helt rätt

OK genomförandet av detta gjordes utan: Registrering för nya användare är OK, men när en användare är ett forum medlem sedan länge, det finns ett problem med det:

Det fungerar bra på ett sätt som när du loggar in en användare som inte satt sin standardspråk ännu automatiskt omdirigeras i inställningarna där han kan sätta sina språk. Problemet är även om han inte ändrar något (vilket inte ändrar sitt språk) sparas informationen som denna och användaren har fortfarande inte sitt språk set! Så bör det finnas ett meddelande som talar användaren att han måste ställa sitt språk efter att han sparar informationen, om han inte ställa in den. Så, vad jag menar är att det ska tvinga användaren att välja språk. Fick min poäng?
    Senast redigerad av Cybershaolin; 04-12-0905:07.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •