Visa fullständig version: Löste Ohhh nej. VB 4.0.5 installera gone bad
El Caballo
21-09-10, 07:54
Hej, jag installerade vBET och följde anvisningarna så gott jag kunde. Vissa är svåra att förstå. Jag redigerade functions_vbseo_createurl.php och functions_vbseo_url.php
Jag använder VBSEO och jag redigerade min. Htaccess-fil använder denna sida bästa jag kunde med vägbeskrivningar. Och nu min sida är en tom vit sida. Jag tittade i ditt FAQ område i 2 timmar ikväll. Min webbplats i en mapp i huvudsakliga webbplats.
Exempel: mainsite / forum
Så jag in mitt forum webbadressen men min sida är tom, vit sida. All hjälp uppskattas. Hela min hemsida är nere ...:(
Tack
Jag köpte den fullständiga versionen
Om du har tom sida du bör kolla har du lämplig biblioteken installerade. Du måste ha installerat Curl och iconv.
Se här för detaljer:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq.html # post1536
Vänligen för maintime bara ställa vBulledin dissabled och kommentera vBET. Htaccess regler, så ditt forum kommer att fungera. Också skicka oss din faktiska hela innehållet i htaccess. - Vi kommer att kontrollera dina regler. Fortfarande troligen - du bara inte har lämpliga biblioteken.
Det finns också en mer posible anledning - Om sidan laddas och lastning och lastning - så ska du kolla har du anknytning till Google. Ibland servrar blockerar utgående förfrågningar - observera att vBET kräver att få utgående förfrågningar till Google - Google gör översättningar. Du kan kontrollera den med detta tips: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1729
El Caballo
21-09-10, 13:29
Hej, tack för tips! :) Jag gjorde google kontrollera och resultaten var>
Starta översättningsprovet
Testresultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Test fel:
Så allt är bra där. Jag kan gå till admin cPanel sida:)
CURL och iconv är installerad! Jag är fortfarande förvirrad
El Caballo
21-09-10, 13:32
Jag tyckte att jag ersatt kod i functions_vbseo_url.php och jag skulle tillsatt koden innan det. Så jag fixat det. Men platsen fortfarande inte fungerar. Det är tomt. Vad exempelfilen är i inte ladda upp mappen? Jag kan inte se ett exempel. Htaccess-filen.
El Caballo
21-09-10, 17:46
Jag kan nu se min sitter och har det avstängt. Jag vet att det inte finns någon 24 / 7 support. Men svarar dessa killar bara för en timme om dagen? För 90 USD lägga på, instruktioner är ok. Men, svårt svårt svårt att förstå: förvirrad:
Hej. Jag såg din tidigare meddelanden och du beskrev nästa steg du fallowed - din beskrivning berättade för mig att du fortfarande pågår. Förlåt - jag inte reda på att du ber om mer hjälp.
Först av allt - har du nu har inaktiverat vBET, kommenterade vBET htaccess-filer och tog bort vBET integration kod från vBSEO.?
Om ja och ditt forum är fortfarande kraschade så är det inte vBET fel. Det kan inte vBET fel om vBET inte fungerar.
I sådana fall försäkra dig om att du arbetar med original vBSEO filer igen (dvs kopiera dessa 2 ändras igen från vBSEO paketet).
Så detta är steg första - gör din forum tillgänglig igen.
Nästa en är - gör vBET springa. Först - aktivera den, och för tester som länkar till språket? typ - vilket inte kräver någon htaccess förändringar.. Flytta till nästa steg först när översättningar arbetar.
Nästa -. Förändring SEO länkar och ändra htaccess. Exempel på regler som ingår i vBET paketet, men läs noga beskrivning under länken i vBET alternativ - du måste ändra reglerna om ditt forum använder katalogen i webbadressen. Flytta till nästa steg först när översättningar arbetar.
Integrera vBET med vBSEO enligt integrationen instruktionerna i ReadMe.html fil.
Vänligen gör det steg för steg. Börja med invalidiserande vBET helt. Berätta vilket steg gör dig problemet och vad problemet handlar om.
El Caballo
21-09-10, 23:48
Hej, avinstallerade jag det hela och tog bort koden vBET integrering från vBSEO. Jag PM'ed om dig att installera det, jag bara inte har tid att testa olika inställningar på detta. Bara behöver en fungerande vBET. Kan någon skicka mig eller PM mig vad jag behöver för att ge er så att du kan installera?
Tack
Ledsen tidsskillnad.
Redan skicka i PM. Eftersom du köpte installation service och vi tar hand om din installation jag stänger denna tråd.
El Caballo
22-09-10, 14:38
Tack: D
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):