PDA

View Full Version: Løst CMS-Oversettelse er forskjellig når gjest og når du er innlogget

brubros
06-09-10, 05:00
Jeg er alltid logget inn vBulletin som administrator. Men et par dager siden var jeg teste noe, og logget ut som administrator, og bare sett mitt nettsted som en uregistrert gjest. I CMS på forsiden har jeg en artikkel som begynner med BBCode [lang = pt] (portugisisk), men når jeg ser på forsiden som en uregistrert bruker sammendraget vises som Filipino. Så, hvis jeg logger inn som administrator, vises sammendrag på forsiden på engelsk som jeg forventer, oversatt fra portugisisk. Veldig rart å ha to forskjellige atferder basert på logget inn status. Hvis du trenger ytterligere informasjon, ta gjerne vise nettstedet mitt, og hvis du må, kan du gjerne logge deg på med påloggingsinformasjonen jeg tidligere skrev til deg for den nyeste oppgraderingen installasjon. Dersom du ikke finner påloggingsinformasjonen jeg gitt tidligere, kan du bare gi meg beskjed og jeg vil PM denne informasjonen til deg. Din hjelp, som alltid, er svært mye verdsatt!

vBET
06-09-10, 07:48
Mest sannsynlig du har slått på Guest Cache og noen var redigere meldingen. Så jeg tror at grunnen er:
1. Noen skrev meldingen som Google fant feil språk.
2. Som allerede var lagret i Guest Cache
3. Noen foretatt korreksjon i meldingen (hange språk)
I et slikt scenario kan du se forskjellige språk for gjest (som har hached resultat) og for påloggede brukere. Vær oppmerksom på at i så fall vil det forsvinne av seg selv etter cache utløper (standard 1 time for relevante sider).

Rådfør forsvinner problemet (så det var bare hurtigbufret resultat) eller vi skal undersøke denne saken mer.

brubros
07-09-10, 14:17
Takk. Din forklaring synes å nøyaktig beskrive omstendighetene feilen siden den uriktige oversettelsen synes å forsvinne som et problem over tid på hver artikkel. For å unngå dette problemet, bør jeg slå av cache? Siden jeg er den eneste skape CMS artikler og den eneste med opprettelse / endring tilgang, er denne feilen blir introdusert av Google?

vBET
07-09-10, 19:20
Google ikke finner alltid passende språk. Vanligvis gjør det bra, fortsatt noen ganger ikke. Jeg er sikker på at Google er klar om det.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET 4.10.1