Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 5 FirstFörst 12345 SenasteLast
Resultat 21 till 30 av 46

Ämne: Sitemap Generator integration

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

När jag lägger in koden från det första inlägget i webbplatskartan fil får jag följande felmeddelande under sitemap generation

Fatal error: Call to undefined funktion vbet_vbseo_filter_replace_text () in / home / thespain / public_html / vbseo / includes / functions_vbseo_createurl.php on line 47
    Köra Vbet 3.3.6 och vbseo 3.5.2 på 3.8.1 forum

Observera att instruktionerna nedan gör att du kan lägga in din webbplatskarta länkar för gängor översatta sidor. På grund av prestanda skäl dessa förbindelser inte kommer att översättas - Det kommer bara att läggas språkkod. Google kommer att hitta riktiga sidan ändå eftersom du kommer att få 301 omdirigera. Observera att det inte är bästa metoden - Google föredrar att ha sista länkarna i sitemap inte omdirigera en, utan tvingar översättning av tusentals länkar på alla språk på samma tid kan döda din server eller threated av Google som attack (om länkarna inte cachad ännu).

BTW det är bättre att redan översatt länkarna i sitemap, inte den ursprungliga länken endast med tillsats språkkod

Om problemet eftersom kan döda server resurs, kanske det kan lösas genom inställningar i admincp--> VBSEO--> vBSEO Sitemap inställningar--> dröjsmål utförande efter Sitemap varje fil, vi kan ange att vilja 30, 60 sekunder eller mer så inte servern kan hantera den. Och vi kan ange Max webbadresser i webbplatskartfiler till lägre nummer som 5000 per sitemap

du överväga det, får jag många den ursprungliga länken endast med tillsats av språkkod indexeras av Google, bara lite med den redan översatt länkar

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av basketmen View Post
    BTW det är bättre att redan översatt länkarna i sitemap, inte den ursprungliga länken endast med tillsats språkkod

Om problemet eftersom kan döda server resurs, kanske det kan lösas genom inställningar i admincp--> VBSEO--> vBSEO Sitemap inställningar--> dröjsmål utförande efter Sitemap varje fil, vi kan ange att vilja 30, 60 sekunder eller mer så inte servern kan hantera den. Och vi kan ange Max webbadresser i webbplatskartfiler till lägre nummer som 5000 per sitemap

du överväga det, får jag många den ursprungliga länken endast med tillsats av språkkod indexeras av Google, bara lite med den redan översatt länkar
    Vi håller helt och hållet att det är bättre att ha redan översatt webbadresser i webbplatskartan. Fortfarande finns det en anledning till varför vi inte gjort det redan - prestanda. I detta ögonblick generation av 52 gånger fler länkar till trådar kan konsumera mycket tid för stora forum. Översättning av alla dem som samtidigt kunde gjort det riktigt, riktigt tidskrävande och genererar massor av frågor till databasen. Just nu har vi massor av planer på hur man kan förbättra vBET. Denna fråga har låg prioritet, eftersom det inte är brådskande. Men vi ha det i åtanke.

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Text automatically translated from: German to: Swedish
    Translated text
    Hej,
    Jag använder inte generatorn Sidemap för översatta sidor.
    Jag skulle vilja ha fokusera på mitt eget språk.
    Men i en av de RSS-flöde från flera andra språk i Verktyg för webbansvariga.
    Där är länkarna redan sammanställts.

Google har som alltid den senaste länkar och att fortsätta arbeta bra självständigt.

Hälsning
    Christian
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av CThiessen View Post
    Text automatically translated from: German to: Swedish
    Translated text
    Hej,
    Jag använder inte generatorn Sidemap för översatta sidor.
    Jag skulle vilja ha fokusera på mitt eget språk.
    Men i en av de RSS-flöde från flera andra språk i Verktyg för webbansvariga.
    Där är länkarna redan sammanställts.

Google har som alltid den senaste länkar och att fortsätta arbeta bra självständigt.

Hälsning
    Christian
    Original text
    Tack för din info. Som jag förstår du bara delas med din erfarenhet, eller om du behöver lite stöd här?

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Är det koden som arbetar med sitemap 2,6? Tack.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Snake där hittade du webbplatskarta 2,6?, Jag har 2,5 och det fungerar med det.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Eftersom du har ändrat koden, doesnt det att fungera ordentligt.

Siffrorna dont lägga upp.

Forum Display: 327
    Visa ämne: 886.054
    Visa inlägg:
    Medlem profiler:
    Resultat för omröstning:
    Blogginlägg:
    Blogg Taggar:
    Album webbadresser:
    Sociala grupper webbadresser:
    Tag webbadresser:
    Arkiv: 169

Totalt Indexerade webbadresser: 837931

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2010

Jag har samma problem.

Jag använder Vbseo 3.5.2 och webbplatskarta 2,6 beta 2

Sitemap generator fungerar inte. Det börjar och inte komplett.

Reg.datum
    Oktober 2009

Är det generera ett ämne länkar? Om du har massor av länkar och sidkarta generation tar lång tid det kan inte ha tid att slutföra. Kontrollera inte fortsätta det när du utlösa det igen. Om ja och är klar inom två eller flera förfrågningar, bör du överväga att ge mer tid för utvärdering.

Om inte - vänligen se till att koden förändringar är lämpliga.

Sida 3 av 5 FirstFörst 12345 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •