Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: vbet_guestcache till stora

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Default vbet_guestcache till stora

Den vbet_guestcache kan vara en bra idé men det är nu flera gigabyte stor och flera tusendelar filer. Var avsikten att arbeta på detta sätt?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Ja. Det cachar komplett HTML-utgång - precis som skrivit i parameter beskrivning. Hur mycket det kommer att ta beror på hur stort ditt forum är.

Observera att du alltid kan ställa in ytterligare ignoreras sidor, eller bara inaktivera det helt och hållet det du inte har utrymme på skivan.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Visst jag kunde stänga av den men jag ville minska serverload. Kanske du kunde skriva i AVS-inställningar som detta kan spränga serverutrymme, kanske inte alla har 25 gig av utrymme. Eller bättre att hitta ett sätt att minska storleken.

Reg.datum
    Oktober 2009

Inte alla behöver ens 1 GB för detta. Som jag skrev cache-storlek beror på forumet storlek. Det cachar varje möjlig vår sida den om inte i set ignoreras. Små forum har liten mängd sidor. Stora forum har fler sidor och också mer resurser.

Hur som helst - det är god idé att göra människor mer medvetna vad innebär det att hela HTML-produktion kommer att cachas och lägga till det information som det kan ta mycket utrymme på skivan.

Om att minska storleken - vi kan lägga till möjligheten att zip-filer cache. Det kommer att ta mer resurser på servern när cachen är skriven, men att läsa den och skicka sådana svar kommer att bli snabbare.
    Också att vi kan lägga till schemalagd aktivitet som automatiskt tar bort filer som är för gamla. Just nu gör inte detta - om filen är för gammal är det helt enkelt över under nästa begäran.

Jag flyttar denna tråd till Funktionsförfrågningar
    Senast redigerad av vBET; 27-06-1000:35.

Det skulle vara absolutly lätt:
    Lägg till en möjlighet att cache endast X gigabyte och sedan ta bort de som får mindre ofta besökte.

Lol, efter att jag installerat den nya versionen med cache jag såg aldrig hur mycket det med hittills:

Debian-50-lenny-64-minimal: ~ # df-h
    Filesystem Size Bilar Avail Använd% Monterat på
    / Dev/md2 688G 80G 573G 13% /
    tmpfs 4.0G 0 4.0G 0% / lib / init / RW
    udev 10M 764K 9,3 8% / dev
    tmpfs 4.0G 0 4.0G 0% / dev / shm
    / Dev/md1 2.0G 86m 1.9G 5% / boot

LOL! Innan min hdd har använts med 8GiG! Thats "stora", btw det verkar cachar fel filer t ex:
    _attachment_php_attachmentid_3350.html
    _blog_php.html
    _blog_php_do_list_y_2009_m_10.html

Jag vill inte cache Bloggar, taggar och Bilagor Oo

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av wowglider.de View Post
    Jag vill inte cache Bloggar, taggar och Bilagor Oo
    Du kan lägga dem till ignorera alternativet.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av wowglider.de View Post
    Det skulle vara absolutly lätt:
    Lägg till en möjlighet att cache endast X gigabyte och sedan ta bort de som får mindre ofta besökte.
    Detta är också ett alternativ. Först kommer vi att genomföra planerad renare och kanske dragkedja (måste undersöka denna metod), eftersom att föra statistik kommer att ha en viss inverkan på prestanda och för oss prestanda är en av nyckelfrågorna. Ändå - vi kommer att hålla i åtanke även denna lösning om andra kommer inte att vara tillräckligt

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av steve View Post
    Du kan lägga dem till ignorera alternativet.
    Exakt - bara lägga till det ti ignoreras. Hur som helst tack för notering - Vi kommer att lägga ignorera atachements och taggar som standard ignorera konfiguration. Bloggar är något som många användare kan ha cachade, så vi kommer inte att lägga till den som fedault - men vi gjorde det konfigureras exakt för sådana fall - du vill ha något mer att ignoreras. Så bara ignorera det!

Reg.datum
    Oktober 2009

Också jag siffran just reda på att vi kan Förändr filer namnge mall och inkludera i filnamnet gör den anser är mindre relevanta sidor eller inte. På detta sätt varje dag när automatisk rensning ska startas kommer det erkänner appropriatelly tid cachefil att leva och kommer att rensa fler filer. Den första idén var att rengöra allt om den är äldre än inte relevanta sidor ska vara. Nu ska vi rensa relevanta cache sidor snabbare - så du kommer att spara ytterligare utrymme på skivan!

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •