Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Översättning URL-adress ...

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default Översättning URL-adress ...

Text automatically translated from: Polish to: Swedish
    Translated text
    Återigen, konstiga saker hända med mig i Google. Tidigare kommandot webbplats: ... Jag hade 150 tusen resultat, och nu plötsligt 24.600.
    Och så jag misstänker att detta är översättaren bör framför allt, översatt url-adresser.
    Jag grundar sina misstankar på att flaggorna är gömda länkar till de ämnen, men inte i en form som till exempel, jag har ett ämne:
    ... /lotteri-League-PSE-2010-pc-23209.html
    länken under flaggan indikerar ämne:
    ... /sv/.../lotteri-League-PSE-2010-pc-23209.html
    och det kommer verkligen till en annan adress:
    ... /sv/.../random-ligor-PSE-2010-pc-23209.html

Slumpmässigt bläddras resultaten på Google och det finns bokstavligen inget ämne i ett forum på ett annat språk. Dessa forum, taggar, sidor vbcmps, men inget tema. Normalt tragedi.

Kan du ge mig det - kanske - av fel anledning?
    eller
    Kan jag inaktivera översättning URL-adress, eller - vilket skulle vara mycket bättre - sätt att tala om att flaggorna var samma adresser som finns på sidan.
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Hej. Sådana hoppar förekomma i indexering i Google - särskilt när Google ändrade algoritm, eller uppdatera sina index. Ofta snabbt tillbaka den andra index.

Skicka länkar, det finns inget att göra med det eftersom när du börjar att inte länka inte översatt, och finish på den översatta vBET gör en 301 omdirigera som tydligt anger att platsen permanent var omdirigeras. Dessutom är en sådan omdirigering bara när du ändrar översättning, som redan i tråden (länkar är inte översatt till alla språk av prestandaskäl). Om du ändrar synen på översättning i forumet, finns det länkar redan översatta.

Men nu kan faktiskt vara ett skäl på grund av vilka Google kan föredra att inte översatta indexerade sidor - om du använder vBSEO och det visade de kanoniska länken är orsaken. Med denna konfiguration vBSEO rubrik lägger till en länk som säger att den riktiga adressen är den adress utan tillsats av språket. Och om du har det aktiverat en Google-översatt sida kommer att behandlas som något som bör vara på en annan adress - en adress som redan är indexerad direkt där.
    Problem med kanonisk länk som du lägger av vBSEO redan rapporterats och försvann - kommer att ingå i vBET 3.3.0 Tills dess kan du inaktivera vBSEO kanoniska länk, eller bara vänta
    Detta bekräftar tesen att vBSEO inte lägga till utvalda kanoniska url-taggar - för att de har indexerade.
    Original text
    Senast redigerad av vBET; 08-01-1012:24.

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Tack, men på något sätt detta svar inte uppfyller mig.

Jag använder vBSEO, men jag hade och jag har stängt av webbadresser, men översatta sidor är indexerade på ett tragiskt sätt, för att inte säga att de inte är indexerade alls.

Efter 1,5 m, ca arbeta vBET 3,2 och 1 / 2 år på vBET 2.x på begäran
    "Site: http://..../en/" Google returnerar resultaten: Resultat 1 - 10 av ungefär 114 !
    "Site: http://..../zh-CN/" Google returnerar resultaten: Resultat 1 - 10 av ungefär 158 !

varav 2 / 3 del av vbcmps ... en dag på forumet finns det ~ 50 nya trådar.

Jag tror inte så det borde fungera vBET, för när en sådan åtgärd "få mer trafik, användare och inkomster från AdSense!" Du kan flytta mellan en saga.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Den ytterligare trafik är inte en saga bara ett faktum. Se här:
    vBulletin.org Forum - Visa ett inlägg - vB Enterprise Översättare

Och även här:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...anslation.html

vBET inte indexera sidor. Ingen programvara på forumet inte indexera sidor. Sidor genomsöka endast robotar som är utanför din infrastruktur.

Robotar kan ge tips poprzes sitemap.xml, robots.txt, 301 omdirigeringar eller kanonisk länk.

Jag förstår att du har en kanonisk länk, och du var handikappade. Ange en URL till ett forum och innehållet i robots.txt
    Original text
    Senast redigerad av vBET; 09-01-1005:52.

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Translated text
    Den ytterligare trafik är inte en saga bara ett faktum. Se här:
    vBulletin.org Forum - Visa ett inlägg - vB Enterprise Översättare

Och även här:
    http://www.vbenterprisetranslator.co...anslation.html

vBET inte indexera sidor. Ingen programvara på forumet inte indexera sidor. Sidor genomsöka endast robotar som är utanför din infrastruktur.

Robotar kan ge tips poprzes sitemap.xml, robots.txt, 301 omdirigeringar eller kanonisk länk.

Jag förstår att du har en kanonisk länk, och du var handikappade. Ange en URL till ett forum och innehållet i robots.txt
    Original text
    Translated text
    Tack för det - som vanligt korthuggna - svaret, bad jag om vägledning om vad mitt problem ...

Lyckligtvis har han redan arbetat ut det med detta problem. Lösas.

ps.
    Webbadress bör nog veta, om så bara på grund av det faktum att licensen och adressen till sidan är tilldelad till mitt nick i det här forumet
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Hej. Min avsikt är aldrig en lakonisk administration information. I så fall har du fått en benådning. Avsikten med förvaltningen är tydlig och öppen information. Pigmentering kan maskera det samma uttalande.

I själva verket - Vårt system har ett budskap forum på adressen i samband med licensen. Nästa gång det zaglądnę

Jag är glad att du hittade en lösning - om du kan dela den med andra, om någon annan hade ett liknande problem?
    Original text

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •