Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 4 FirstFörst 1234 SenasteLast
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: Viktiga översättning frågor

  1. #21
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    256

    Default

    Tack för svar Michael men om du läser vidare genom denna tråd du skulle se att jag har ytterligare problem med vBET 3.4.1 och sedan uppgraderas till Beta, även med den beta + Google V2 Api, Google V1 Api och Microsoft ID de fortfarande inte visar översättningen, jag har manuellt översatt några nu, men jag trodde dessa översättningar som förlorades åter visas när betalar för resultatJag har minskat mitt stöd för alla språk ner till hälften, endast 7 språk har kallats hittills enligt Google API V2 statistik och på bara 40 minuter jag hade använt 100 000 tecken!

  2. #22
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    256

    Default

    Som har lagts till information som jag har satt Googles API V2 som upptäckt har jag försökt Microsoft som upptäckt och Googles API V1 men ingen översatt tråden titlarna tillbaka.

  3. #23
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Jag har ytterligare frågor, vbenterprisetranslatot.php använder alla min CPU-tid, kolla nedan:
    Pid ************ Ägare Prioritering CPU% Minne% Kommando
    12.493 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 104 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    12.496 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 72,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    12.495 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 67,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    12.492 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 42,0 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    12.490 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 23,5 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    12.484 (Trace) (Kill) thecodec 0 till 11,7 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
    20.732 (Trace) (Kill) MySQL 0 - 1.8 - 6.2 / usr / sbin / mysqld - basedir = / - datadir = / var / lib / mysql - user = mysql - pid-file = / var / lib / mysql / server.thecodecage.com.pid - skip-extern-låsning -


    Jag har 4 CPU och det är att döda min sida nu att det inte kan få översättningar!, Jag har inaktiverat hälften av översättningar och fortfarande har problemet!

    Kan någon hjälpa?

    Använd en tråd per en fråga. För nyemission använda andra tråden. Inom kort - det är inte vbenterprisetranslator_seo.php som tar hela din resurser - det är hela ditt forum, eftersom varje forum begäran går trought vbenterprisetranslator_seo.php som endast innehåller några variabler för vbseo.php och har verkligen begärda resursen. Du anger hela ditt forum trafik till denna fil som din .htaccess-fil. Så det är inga problem med den här filen på alla - detta är hela ditt forum konsumtion. Om mer beskrivning i detta område behövs - var snäll och öppna en ny tråd för det, eller hitta en redan befintlig. En fråga per en tråd

  4. #24
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Jag har uppgraderat till beta för att försöka lösa mina problem men det verkar som jag inte får översättningar från Microsoft?

    Här är micorsoft testresultatet:


    Jag har dubbla chaecked jag har MS-ID korrekt!
    Vi kommer att kontrollera den med högsta prioritet och låta dig veta om resultatet - kanske Microsoft ändrat API om åtgärden inte redovisas. Nu är det midnatt i vårt land så vi kommer att börja morgonen, men Radek får info från mig att kolla upp det ASAP.

  5. #25
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av harleyforum.se View Post
    Har exakt samma sak .. startade för några dagar sedan. (Gratis version 2.4.4)
    Se förklaring här: http://www.vbenterprisetranslator.co...html # post10379
    Det är inte vBET - det är Google v1 nya restriktion - Google v1 förbereder sig för att vara stängd. Om du behöver diskutera mer öppna din egen tråd i gratisversionen avsnitt.

  6. #26
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    256

    Default

    Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Vi kommer att kontrollera den med högsta prioritet och låta dig veta om resultatet - kanske Microsoft ändrat API om åtgärden inte redovisas. Nu är det midnatt i vårt land så vi kommer att börja morgonen, men Radek får info från mig att kolla upp det ASAP.
    Ok, kommer att vänta med att höra från dig, jag kör den filen många gånger, jag kommer pm dig filen länkar för både Google och MS på min webbplats och du kan klicka på dem när du vill

  7. #27
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Tack för svar Michael men om du läser vidare genom denna tråd du skulle se att jag har ytterligare problem med vBET 3.4.1 och sedan uppgraderas till Beta, även med den beta + Google V2 Api, Google V1 Api och Microsoft ID de fortfarande inte visar översättningen, jag har manuellt översatt några nu, men jag trodde dessa översättningar som förlorades åter visas när betalar för resultatJag har minskat mitt stöd för alla språk ner till hälften, endast 7 språk har kallats hittills enligt Google API V2 statistik och på bara 40 minuter jag hade använt 100 000 tecken!

    Om du inte använder Google v1 längre Det är klokt att inaktivera cache renare. I monter Microsoft API och Google v2 API det är tillåtet att cache resultat så länge du behöver.
    Också fundera för att blockera så många sidor som du tycker inte är relevanta för översättning - vBET gör det möjligt att ange vilka sidor som ska ignoreras för översättning.
    Och naturligtvis fortfarande använda gratis Microsoft API. Jag vet att det är en fråga nu - det här är allmänna tips - Vi kommer att arbeta för att korrigera detta.

  8. #28
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Som har lagts till information som jag har satt Googles API V2 som upptäckt har jag försökt Microsoft som upptäckt och Googles API V1 men ingen översatt tråden titlarna tillbaka.
    Observera att detektering inte översätter! Den upptäcker bara språk och linda meddelande till BBCode om budskapet är i andra språk. Själva översättningen händer när det behövs. Så upptäckt alternativ inte kommer att ändra din sida beteende under generation - detektion används endast när nytt meddelande kommer.

  9. #29
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Ok, kommer att vänta med att höra från dig, jag kör den filen många gånger, jag kommer pm dig filen länkar för både Google och MS på min webbplats och du kan klicka på dem när du vill
    Kan vara till hjälp - tack För oss är det verkligen också en stor olägenhet att Google sätter gränser, men det är inte upp till oss.
    Fortfarande ditt problem med Microsoft kan vara en bugg, eller relaterade till vissa ändringar i API (budskapet säger att operationen är fel). Så vi måste kontrollera det.

  10. #30
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    256

    Default

    Hej Du bör vara i säng nu Jag har blockerat alla sidor tidigare att jag inte behövde översättning. Just nu är jag inställd på att använda bara API V2 men har begränsat varje dag till 100.000 tecken på grund av kostnaden.

    Jag har satt Cache Cleaner "Dissabled", jag undrar om det är inaktiverat som du kan ha missat den typo "Dissdrade "visar i min admincp men kanske plugin söker efter" funktionshinder "?

Sida 3 av 4 FirstFörst 1234 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •