Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: vBET problem - Långsam Frågor / Apache trådar.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default vBET problem - Långsam Frågor / Apache trådar.

Hej,

Jag har använt vBET för någon gång nu, och allt har fungerat väl,

Men senare på grund av ökade trafiken är vBet med 2 till 300 utgående anslutningar,

Detta orsakar många Långsam frågor att drivas, samt orsaka apache för att träffa sin maximalt antal trådar.

Som för närvarande är inställd på 256 (som lätt ska hantera ungefär 10 miljoner träffar per dag och min trafik är inte så hög).

min sida är: cardshare.tv

Jag har en tillräckligt kraftfull server (Dual Quad Core, 24gig RAM osv.)

Belastningen på servern är mycket låg, så det inte en belastning relaterad fråga.

Im köra vBulletin 3.8.x

Jag har också aktiverat fulla gäst-cache och installerat andra instanser cache som vb optimera & aktiverad memcache.

-

Hej, en fortsättning på mitt tidigare meddelande,

Jag har just märkt att det finns ett fel i vBet Verktyg -> Cache Cleaner i admincp.

Jag tror att detta är relaterat till skriptet antingen inte upptäckt jag har bytt namn admin / mod regissörer (t.ex. hård kodad) eller så är de behörigheter?

Varning: require_once ([sökväg] / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / Q96EHJY5xuVvtbN4m8fD/misc.php (1933): eval () ' d kod på linje 9

Fatal error: require_once () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ home / cardsh / public_html / forum / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php" (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home/cardsh/public_html/forum/Q96EHJY5xuVvtbN4m8fD/misc.php (1933): eval ()' d code on line 9

Jag har också funktionshindrade fullt gäst cache som för tillfället verkar det vara att göra mer svårt än nytta.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Uppdatering:

Jag har lyckats att optimera webbplatsen och installerade ett par saker som har rectifyed saker, så det är igång bra nu.

Men de nämnda felmeddelande om att den hårda kodade vägen fel existerar fortfarande.

Också jag tror att kanske långsam frågor förhoppningsvis kunna optimeras ytterligare i framtiden.

Senior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Bara stänga av vBET och återställa din server, hålla vbet av för ett par dagar och se om ditt forum är snabbare.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Jag har en lista med tips för ditt - kontrollera det: http://www.vbenterprisetranslator.co...rformance.html

Hur är denna andra fråga? Jag kan inte återge den på mitt test forumet så kan du förklara vad jag bör ändra (den anme av folrum / mapp osv?)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Den admincp & modcp mappnamn och i config.php

Reg.datum
    Maj 2010

ok, så jag kommer att testa det idag försöker jag att göra några slutsatser. Tack

Reg.datum
    Maj 2010

Använder du admincp forder med andra namn eller inte? Har du ändrat namn på denna mapp bara i config.php eller namnet på riktiga mapp också?
    om ja - försök att kopiera alla filer från vBET upload / admincp mapp till din nya mapp.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Ja admincp heter något i stil med: HGUYFhghg78556FJF
    Denna har uppdaterats i config.php

Jag såg också till att ladda upp något vBet filer i / admincp gick in i omdöpt admincp mappen.

min admincp mapp har ändrats sedan innan du installerar vBet.

Reg.datum
    Maj 2010

så försök denna lösning - http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post6876
    bör fungera nu

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •