Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Hjälp mig

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Thumbs up Hjälp mig

1) För Set "Antal tecken innan inslagning text" till '0 'var kan jag få denna inställning?

2) Hur kan jag veta mitt forum är UTF-8 charactersets om jag ser på HTML-teckenuppsättning visa detta antal ISO-8859-1

3) Hur jag hitta denna inställning för Ange charsettet värde i gemener?

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

Hallå

1)
    Som beskrivs i gör-inte-upload -> ReadMe.html fil:
    Alla konfigurationer bredvid charsettet görs av Admin CP-> Inställningar-> Alternativ-> - Visa alla inställningar -
    Du kan hitta detta alternativ i Alternativ för ämnesvisning (showthread) avsnitt
    Meddelande: Enligt din andra fråga verkar det, att ditt forum måste vara i UTF-8-format, så kom ihåg, att detta steg är nödvändigt bara för inte UTF-8 teckenuppsättningar.

2)
    Om den är inställd på ISO-8859-1, så ditt forum inte är i UTF-8, eftersom det är värdet på 'charset' attribut för HTML-innehållet inställningen i "headinclude" mall ... för varje sida av ditt forum
    Kom ihåg, Att detta alternativ bör bara anges en gång strax innan alla inlägg är skrivna i ditt forum! Detta beror på att det kan vara ett tecken-röra, när du ändrar det senare.
    Om du verkligen behöver göra ändringar, kan du läsa om det i gör-inte-upload -> ReadMe.html fil i Frågor och svar avsnitt

3)
    Detta är inte en inställning Bara läsa den igen -> Ställ in charsettet värde i gemener <- Det betyder, du måste ställa en charsettet värde i gemener (ej versaler). Detta är inställningen i:
    Admin CP -> Språk & fraser -> Language Manager-
    Du måste skriva UTF-8 istället för UTF-8

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

1) så att ditt förslag, måste vi ändra vårt forum formatet konvertera till UTF-8 eller bara stanna på nuvarande inställning?

2) Är det väldigt viktigt har inställningen i UTF-8?

3) när jag ändra denna inställning från $ Vbseo_gcache_thread ['seotitle'] = vbseo_filter_replace_text ($ TTL); till $ Vbseo_gcache_thread ['seotitle'] = vbet_vbseo_filter_replace_text ($ TTL); min portal blir tomt. Så hur man löser det?

4) Hur kan jag återgå till vårt primära språk forum efter att översätta iriska använda denna vbtranslator
    som abc.com / forum.php? language = ga tillbaka till abc.com / forum.php

5) Varför efter jag använder denna plugin och konvertera till andra språk, gjorde min statistik plugin som visar upp affisch, nytt ämne, ny post och andra följer inte att konvertera. Hur man gör det? Ännu en gång vår beskrivning i varje avsnitt i vår subforum inte heller följa för att konvertera också. Hur fixa det?

6) Hur man ändrar flagga design?

7) Hur hittar jag filen. Htaccess i mitt forum för att följa denna instruktion?
    vBSEO integration

mitt forum: cutimalaysia.my

8) varför på min CMS vBulletin, inte visade flagga?
    Senast redigerad av vBET; 04-12-1011:30. Anledning: Bad webbadresser

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

1) Du kan bo på aktuella inställningen. Om du inte använder en UTF-8 forumet just in detta alternativ: Antal tecken innan text skall flyta till 0

2) Nej det är inte viktigt, men om du har Inte UTF-8 charactersets Vänligen se alla viktiga steg från ReadMe.html fil från gör-inte-upload forder att inte UTF-8 charactersets forumet

3) kontrollera alla integration med vBSEO steg från ReadMe.html fil från gör-inte-upload mapp. Alla steg. Jag var på ditt forum och dina webbadresser som inte är översatta. Du bör integrera två vBSEO filer:
    _createurl.php
    _url.php

Om det blir igen (tom sida) Försök att hitta i din loggfil ett namn på frågan. Denna loggfil på servern. (Du kan be abaut att din värd leverantör)

4)
    Code:
    abc.com/forum.php?language=ga
    detta är inte SEO url. Om du vill ha länkar utan ?språk parameter - Vänligen integrera din url till SEO.
    Vänligen:
    1. gå till admincp-> vBET-> Main
    2. uppsättning Länktyp till VBSEO_URI
    3. uppsättning Översättning länkar typ för att Skapa webbadresser enligt SEO länk konsensus (dvs '/sv/adress")
    4. redigera din .htaccess-fil (lägg till alla vBET rulse befor vBSEO regler kan du hitta den i .htaccess-fil i gör-inte-upload mapp)

Hur man tillbaka till den huvudsakliga språket? Klicka bara på ditt huvudspråk flagga (för vårt forum - det är engelska flaggan)

5) Förklara det bättre. Var god klistra in här en url till tråd med denna fråga. Använder du någon speciell mod?

6) Du kan ändra ett flaggor position. För att göra detta - var god:
    1. gå till admincp-> vBET-> Flaggor
    2. uppsättning Flaggor Place Alternativet som sådant du vill ha. Om du ställer in Anpassad - Du måste lägga $ Vbenterprisetranslatorflags in i mallen för hand.

7) Var? gå till din FTP (av någon chef som Total Commander) och gå till ditt forum rotmappen. I botten bör du ha din. Htaccess-filen.
    vBET .htaccess-fil som du kan hitta i gör-inte-upload mapp. Sätta vBET regler innan vBSEO regler.

8) Jag var på ditt forum och jag kan se flaggorna, så förklara problemet bättre och klistra in här en url till sidan med frågan (om du kan)
    Senast redigerad av kamilkurczak; 03-12-1019:48.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Quote Ursprungligen postat av Cuti Malaysia View Post
    1) För Set "Antal tecken innan inslagning text" till '0 'var kan jag få denna inställning?

2) Hur kan jag veta mitt forum är UTF-8 charactersets om jag ser på HTML-teckenuppsättning visa detta antal ISO-8859-1

3) Hur jag hitta denna inställning för Ange charsettet värde i gemener?
    så jag vill bekräfta, mitt forum inställning just nu är i inte UTF-8 charactersets? är det rätt?

Quote Ursprungligen postat av kamilkurczak View Post
    1) Du kan bo på aktuella inställningen. Om du inte använder en UTF-8 forumet just in detta alternativ: Antal tecken innan text skall flyta till 0

2) Nej det är inte viktigt, men om du har Inte UTF-8 charactersets Vänligen se alla viktiga steg från ReadMe.html fil från gör-inte-upload forder att inte UTF-8 charactersets forumet

3) kontrollera alla integration med vBSEO steg från ReadMe.html fil från gör-inte-upload mapp. Alla steg. Jag var på ditt forum och dina webbadresser som inte är översatta. Du bör integrera två vBSEO filer:
    _createurl.php
    _url.php

Om det blir igen (tom sida) Försök att hitta i din loggfil ett namn på frågan. Denna loggfil på servern. (Du kan be abaut att din värd leverantör)

4)
    Code:
    abc.com/forum.php?language=ga
    detta är inte SEO url. Om du vill ha länkar utan ?språk parameter - Vänligen integrera din url till SEO.
    Vänligen:
    1. gå till admincp-> vBET-> Main
    2. uppsättning Länktyp till VBSEO_URI
    3. uppsättning Översättning länkar typ för att Skapa webbadresser enligt SEO länk konsensus (dvs '/sv/adress")
    4. redigera din .htaccess-fil (lägg till alla vBET rulse befor vBSEO regler kan du hitta den i .htaccess-fil i gör-inte-upload mapp)

Hur man tillbaka till den huvudsakliga språket? Klicka bara på ditt huvudspråk flagga (för vårt forum - det är engelska flaggan)

5) Förklara det bättre. Var god klistra in här en url till tråd med denna fråga. Använder du någon speciell mod?

6) Du kan ändra ett flaggor position. För att göra detta - var god:
    1. gå till admincp-> vBET-> Flaggor
    2. uppsättning Flaggor Place Alternativet som sådant du vill ha. Om du ställer in Anpassad - Du måste lägga $ Vbenterprisetranslatorflags in i mallen för hand.

7) Var? gå till din FTP (av någon chef som Total Commander) och gå till ditt forum rotmappen. I botten bör du ha din. Htaccess-filen.
    vBET .htaccess-fil som du kan hitta i gör-inte-upload mapp. Sätta vBET regler innan vBSEO regler.

8) Jag var på ditt forum och jag kan se flaggorna, så förklara problemet bättre och klistra in här en url till sidan med frågan (om du kan)

1) efter att jag göra några konfiguration, är det inställningen för att göra vbtranslator aktiv och kan konvertera språk och länka rätt just nu?

2) Är detta vBulletin tranlsator samma noggranna översätta med Google Översätt?

3) efter att jag kollar en del på mitt forum det does't förändring
    till exempel denna länk, http://www.cutimalaysia.my/ga/f269/berita-ekonomi

men detta inlägg kan konvertera corectly
    http://www.cutimalaysia.my/ga/airgea...-rm2-20-a/t756

För din information mitt primära språket är malajiska. snälla hjälp mig hänvisa all denna fråga?
    Senast redigerad av Cuti Malaysia; 04-12-1013:59.

Reg.datum
    Maj 2010

Quote Ursprungligen postat av Cuti Malaysia View Post
    så jag vill bekräfta, mitt forum inställning just nu är i inte UTF-8 charactersets? är det rätt?

1) efter att jag göra några konfiguration, är det inställningen för att göra vbtranslator aktiv och kan konvertera språk och länka rätt just nu?

2) Är detta vBulletin tranlsator samma noggranna översätta med Google Översätt?

3) efter att jag kollar en del på mitt forum det does't förändring
    till exempel denna länk, Eacnamaíoch Nuacht

men detta inlägg kan konvertera corectly
    Airgeadra Malartú 1 USD; RM2.20?

För din information mitt primära språket är malajiska. snälla hjälp mig hänvisa all denna fråga?
    Du kan kontrollera ditt forum inställning. Bara att gå till admincp-> Språk & fraser-> Language Manager-> Redigera Inställningar-> HTML-teckenuppsättning
    Om du använder inte UTF-8 - det är OK!

1) Jag var på ditt forum och översättning fungerar bra. Översättning i url med vBSEO fungerar pra (du har en bra integration nu)

2) Ja, det fungerar vBET på Google Translator motor

3) Jag var på ditt forum och översättning fungerar bra. Var är problemet? Förklara det bättre du

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

Quote Ursprungligen postat av kamilkurczak View Post
    Du kan kontrollera ditt forum inställning. Bara att gå till admincp-> Språk & fraser-> Language Manager-> Redigera Inställningar-> HTML-teckenuppsättning
    Om du använder inte UTF-8 - det är OK!

1) Jag var på ditt forum och översättning fungerar bra. Översättning i url med vBSEO fungerar pra (du har en bra integration nu)

2) Ja, det fungerar vBET på Google Translator motor

3) Jag var på ditt forum och översättning fungerar bra. Var är problemet? Förklara det bättre du

1) frågan är att jag inte kan göra olika UTF-8 eller inte, på min HTML-tecken, det visar denna karaktär ISO-8859-1 <<<Är det detta UTF-8 eller inte. Vänligen bekräfta.

2) Så, betyder att Vbet på vår portal fungerar som den ska?

3) Varför flagga för vBulletin översättare på vår portal på denna URL http://www.cutimalaysia.my/iklan/index.php visade inte?
    Senast redigerad av Cuti Malaysia; 06-12-1020:42.

Reg.datum
    Maj 2010

1) ISO-8859-1 detta inte UTF-8 och detta är OK
    2) översättning fungerar bra, men när jag försökte översätta ett inlägg som visas av din mod (med javascript) det inte fungerade. Så bör vi integrera vår mod med ditt mod.

Gör en ny tråd i integration avsnitt och beskriver denna mod (ge oss ett namn och en URL till denna mod. Är det gratis mod eller inte?)

3) Jag kommer att kolla upp det.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2010

plasman kolla pm

Banned
    Reg.datum
    Nov 2010

det innebär exakt, vad som är skrivet

översättning fungerar bra - Tydliga

Men när vi försöker översätta ett inlägg som visas av din mod, fungerar det inte - Vilken del av denna mening är inte klart för dig? som en konsekvens:

vi ska integrera våra mod med ditt mod - det mod som påverkar att functionallity av våra (vBET) och behov av integration, ALLTSÅ:

gör en ny tråd i integrationen avsnitt och beskriver denna mod (ge oss ett namn och en URL till denna mod. är det gratis mod eller inte?)

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •