Visa fullständig version: Löste Misslyckade Story?
Med tanke på att vBET håller lasten serverns CPU ganska högt och ut 350k inlägg endast 2% av trådarna är indexeras på olika språk är det verkligen värt det?
Du har vBSEO installeras så är detta ett måste för att göra vBET göra det jobbet helt?
Är | var detta mod testats på ett icke vBSEO ombord?
Hur många procent ges till vBSEO och vBET för indexering?
I framgångshistorier mycket lite information finns Givin göra saker lite oklart för mig.
vBSEO installerat | inställningar?
Server-inställningar?
vBET inställningar?
vBSEO inställningar?
vBulletin inställningar?
Google PR?
etc?
Jag har inte vbseo installerat och så vitt jag kan säga att jag knappt kan se en höjning av besökare. Ok, kanske lite mer engelska, polska eller andra språk besökare, men i siffror vi talar från kanske 500-1000 nya besökare på en månad. Dagens kanske 30 extra besök, i procent är detta en höjning av 1%.
Så jag tror att den bästa effekten bara kommer ske om vbseo är installerat.
Hej,
Jag är inte med VBSEO.
Jag började använda vbet den 5: e denna månad. I 10 dagar besök växer. I%:
(15,79%)
besök: 24,813
Före: 21,429
Jag sak jag kommer att ha mer än 1000 fler besökare om dagen i några tid.
Men jag har inte alla mina webb översatt, bara forum. Denna produkt (vbet) är ett bra (ok. .. bra ...) idé men det driver mig till vansinne med många problem. På kort tid är det lätt att säga att det är ok, men låt oss se vad som händer i några månader ...
Jag kan inte se en skillnad i fler användare eftersom mitt forum har ökat stadigt under de senaste åren och min adsense inkomster har förblivit densamma dessutom jag övervaka allt i nära samarbete med Google Analytics är jag övertygad om att vBSEO med URL-omskrivning är ett måste att se några betydande resultat, observera att jag äger vBSEO men avinstallerade det eftersom det ger mer stress till servern och eftersom jag har varit uppe i många år jag kan ju inte lägga url skriver om det på denna punkt tror jag att det är värdelös
Den verkliga lösningen till framgång är högklassigt innehåll och hög PR bakåtlänkar detta är min personliga åsikt men jag rekommenderar vBET bara för dess översättning funktion som är en värdefull tillgång
Den verkliga lösningen till framgång är högklassigt innehåll och hög PR
Detta är det viktigaste förstås.
Hej,
Jag är inte med VBSEO.
Jag började använda vbet den 5: e denna månad. I 10 dagar besök växer. I%:
(15,79%)
besök: 24,813
Före: 21,429
Jag sak jag kommer att ha mer än 1000 fler besökare om dagen i några tid.
Men jag har inte alla mina webb översatt, bara forum. Denna produkt (vbet) är ett bra (ok. .. bra ...) idé men det driver mig till vansinne med många problem. På kort tid är det lätt att säga att det är ok, men låt oss se vad som händer i några månader ...
Eftersom ditt forum är nytt det kan vara en slump eller kanske mitt forum är större så det tar längre tid i alla fall tiden utvisa. Men att veta inställningar och tweaks för framgångar skulle skada heller.
Hälsningar
Jag har inte vbseo installerat och så vitt jag kan säga att jag knappt kan se en höjning av besökare. Ok, kanske lite mer engelska, polska eller andra språk besökare, men i siffror vi talar från kanske 500-1000 nya besökare på en månad. Dagens kanske 30 extra besök, i procent är detta en höjning av 1%.
Så jag tror att den bästa effekten bara kommer ske om vbseo är installerat.
Men som jag sa ovan, det gör det lägga till ytterligare frågor och utan url skriver om det inte skulle vara effektivt som med URL-omskrivning och vi alla som på ett medium / stora forum om det inte rekommenderas så jag har träffat en återvändsgränd och föredrar att inte installera det.
Med tanke på att vBET håller lasten serverns CPU ganska högt och ut 350k inlägg endast 2% av trådarna är indexeras på olika språk är det verkligen värt det?
Du har vBSEO installeras så är detta ett måste för att göra vBET göra det jobbet helt?
Är | var detta mod testats på ett icke vBSEO ombord?
Hur många procent ges till vBSEO och vBET för indexering?
I framgångshistorier mycket lite information finns Givin göra saker lite oklart för mig.
vBSEO installerat | inställningar?
Server-inställningar?
vBET inställningar?
vBSEO inställningar?
vBulletin inställningar?
Google PR?
etc?
Observera att vBET gör ingenting för normal sidor - om din CPU växer upp betyder det att dina översatta sidor som besöks - så du får framgång genom att ha ytterligare trafik till översatta sidor. Nya trafiken kommer alltid att ta mer resurser från din server spelar ingen roll har du det genom att vBET eller annat sätt.
Notera även att vBET är mycket konfigurerbar ANT kan du helt enkelt minska din CPU - bara se prestanda tips: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/243-vbet-performance.html
Våra kunder använder vBET med riktigt stora forum utan några prestandaproblem, om du har det så har du det på egen begäran. Du har enkelt sätt att ta bort den genom att använda vår prestation tips.
Nu tack vare vBET du har 52 gånger mer innehåll - det kan inte göras magiskt. Den behöver lite mer resurser - om du inte kan hantera det på din server - helt enkelt konfigurera den:) I exempel inaktivera vissa språk. Men egentligen var jag bara på ditt forum och jag ser att översättningar är forking snabbt, så jag rekommenderar inte att ta bort översättningar i sådana fall. Du skriver om mer CPU-användning - detta är inte ett problem. Så länge du fortfarande har några gratis CPU-resurser och svar snabbt det betyder bara att du använder dina resurser.
vBET kan arbeta helt utan vBSEO - du använder det här sättet så att du redan vet det. Och vBET gör det jobbet helt utan vBSEO - vbseo har ingenting gemensamt med översättningar och stödja flerspråkiga samhälle. Även vBulletin 4.x har sin egen SEO-länkar stöd och vBET också stöder dess översättning.
vBET är fullt testad utan vBSEO och vi har många kunder som använder det här sättet - även du. Så du kan se själv att det fungerar. Jag förstår verkligen inte källan till denna fråga ... Om du upptäcker något arbetar fel på din styrelse - vänligen bara konstatera det i felrapportering avsnitt.
Andel i indexering ges för monter vBSEO och vBET är 0% - ingen av dem gör indexering. Och det finns ingen något verktyg som kommer att göra indexering för dig på ditt forum. Indexering sker genom Google spindlar som arbetar som gäster på forumet.
Framgångshistorier ges från våra användare - du kan helt enkelt fråga dem om detaljer. Men detta är definitivt fel sektion för detta - här vBET personal nässelfeber stöd. Fråga bara dem genom PM - ser du som skriver som berättelse. Vi gav några exempel på framgångar, men bara forumet ägare kan ge dig information om dess konfiguration om han vill.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):