Visa fullständig version: Fix för de av er som kör Tweet affisch
Jag tyckte att efter uppgradering till vBET 3.3.2 tweet affischen stoppas automatiskt uppdatering. Jag får ett felmeddelande på den rad som läggs till functions_vbseo_createurl.php vid manuell drift uppgiften tweet affisch.
Här är vad du behöver för att redigera för att få saker att fungera igen ... (Eller någon mod som använder vbseo url: s)
i functions_twitterposter.php EFTER
require_once(DIR . '/includes/functions_vbseo.php');
lägga
require_once(DIR . '/includes/vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
åter ladda upp filen
Great:) Vi tänkte inte på det.
Det blir bättre om du sätter:
require_once(DIR . '/includes/vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
insidan av vbseo fil functions_vbseo_createurl.php - någonstans i början. Tack att alla plugins använder vBSEO webbadresser fungerar (även webbplatskarta integrationen blir enklare). Vänligen kontrollera det - vi kommer att inkludera den i integrationen instruktioner för näste release.
Det verkar som om det finns en ännu bättre lösning - eftersom det inte kräver några ytterligare filer utgåva. Vi kommer att lägga till denna require_once i init_startup krok. Det kommer att fungera för alla plugins:) Detta kommer att ingå i nästa utgåva.
Simon Lloyd
07-10-10, 16:33
Finns det ett sätt att stoppa tweets från tweet affisch som twittrade på affischer originalspråket?
Verkligen Jag behöver tweets postade i engelska, inte någon som har en idé?
Hälsningar,
Simon
Jag vet inte detaljerna hur det mod fungerar. Generellt vBET gör det möjligt att definiera texter som inte kommer att översättas. Om det ingår i mallen så kan du bara lägga den inne i inte översatt område så mellan and . I händelse av meddelanden (så inlägg, PM etc.) kan du använda text inuti notranslate BBCode.
Tala hjälper det.
Simon Lloyd
11-10-10, 02:38
Tack Michal, men det hjälper inte de tweets tweet affischen (inlägg på Twitter) automatiskt men tweets det på det språk på affischen inte med översatta språket.
Här är en tweet på polska, men borde ha varit englsih http://twitter.com/thecodecagecom/status/26576603442 men det verkar på min webbplats som englsh http://bit.ly/cNJukU
Jag förstår inte hur det fungerar. Förklara. Du visar innehållet i dina forum på externa ansökan? Eller tvärtom? Hur innehållet är importerade / exporterade? ...
Även som jag ser det är skrivet på polska (förmodligen - inte kan kontrollera andra översättningar, eftersom överskridit maximala antalet visade inlägg). Vänligen bara gå dit och klicka på Redigera på post - du kommer att se vad som är verkligt språk där.
Simon Lloyd
11-10-10, 18:56
Jag förstår inte hur det fungerar. Förklara. Du visar innehållet i dina forum på externa ansökan? Eller tvärtom? Hur innehållet är importerat / exporterat? ... Den tweet affisch är en mod på vbulletin.org (jag kan låta dig ha mod om du vill), när ett inlägg görs på mitt forum då inlägget är twittrade (skickas till Twitter) automatiskt av mod, om en annan tjänst så görs kommer det att åter få twittrade.
I korthet innehållet inte importeras eller exporteras riktigt, det är faktiskt skickas som ett inlägg till Twitter.
Simon Lloyd
11-10-10, 18:57
Även som jag ser det är skrivet på polska (förmodligen - inte kan kontrollera andra översättningar, eftersom överskridit maximala antalet visade inlägg). Vänligen bara gå dit och klicka på Redigera på post - du kommer att se vad som är verkligt språk där.
Posten som ursprungligen gjordes på polska, är den verkliga språket polska och den oöversatta texten skickades till twitter.
Kontrollera dina PM, jag har skickat samma tillgång detaljerna som Kamil har använt så att du inte ser maxade ut trådarna meddelande:)
Gör enkla test. Skriv samma budskap på polska på översatt sida (på polska). Sedan göra det igen, men denna gång skriver att vara på inte översatt sida. Säg inte är det någon skillnad på innehåll skicka till twitter för de två meddelanden.
Simon Lloyd
12-10-10, 08:14
Tyvärr Michal Jag förstår inte, och IM inte polera så jag kan inte skriva på polska:)
Du kan - du redan har ett sådant budskap bara kopiera den:)
Simon Lloyd
13-10-10, 12:03
Rätt Michal har jag skrivit 2 inlägg i både polska, en med den polska flaggan (test efter 1) och en med engelska flaggan (test inlägg 2) båda fick twittrade som polska kan du se tweets här Koden Cage (thecodecagecom ) på Twitter (http://twitter.com/thecodecagecom) och den ursprungliga inlägg här:
Test Post för translation1 - Koden Cage Forum (http://www.thecodecage.com/forumz/general-news-updates/208041-test-post-for-translation1.html)
Test inlägg för översättning 2 - Koden Cage Forum (http://www.thecodecage.com/forumz/general-news-updates/208042-test-post-for-translation-2-a.html)
Jag behöver dem för att läggas ut på engelska - är det möjligt?
Det verkar som om mod som skickar inlägg till diskant scrubs Forumkoder från meddelandet. Vänligen kontrollera den av någon standard Forumkoder - lägg meddelande med bbcdes för djärva, kod, citera. Gör det och kolla hur det ser ut i Twitter.
Om om det är skrubba från BBCode utvärderas i stället för, då kan vi inte göra något. Forumkoder fungerar endast om en utvärdering utlöses och om de finns ... I sådana fall kan du kontakta mod ägare twitter export och be honom för förändringar, eller om det är tillåtet att göra förändringar i twitter mod kod själv.
Simon Lloyd
16-10-10, 12:28
Precis kollat med mina VBA-taggar och de var strippad från Tweet. Oroa dig inte för det, det är inte så stor roll, jag kan leva med det:)
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):