PDA

Visa fullständig version: Avvisade med geolocation eller ip2location och andra förslag

yahoooh
13-12-09, 23:39
Jag har eld räv på arabiska så när jag besöker din webbplats kommer det att omdirigera mig att arabiska lang>> detta är ok
men jag använder också det vill säga i engelska versionen och den kommer att använda din webbplats i engelsk version
är där borta att lägga abilit att göra ytterligare faktor att detta genom att använda geololcation eller ip2location som också kommer att öka det bästa standard lang val för Vistor att första gången besöka huvudsida

en annan sak:
Jag requist att highlite bilden av det språk som används i översatt sida

också vilket är viktigt för mig:
när användaren väljer den förvalda originalspråket på webbplatsen
Han borde få med standard när använder sajten utan översättning och han vill svara eller lägga tråden: språket alternativet är som standard för honom: Lägg inte till språket BBCodes

yahoooh
13-12-09, 23:45
också:
snabbt svar i grupp disscussion jag ser det, är inte stöd

och det finns några buggar jag skrev om det:
http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/220-group-disscussion-bug-url.html

vBET
15-12-09, 02:20
Tack för dina åsikter och förslag. Vänligen håll varje förslag / felrapport i separat tråd - det kommer att göra att hantera dem mycket lättare. Och det finns ingen anledning att peka på andra dina trådar - vi ser dem och vi läser varje inlägg i detta forum:)

Om ditt förslag:
- Geologiska plats: som du redan noterat att vi använder webbläsarens inställningar och vi sak som passar bättre, eftersom människor kan vara utanför hemmet och om du går i 2 veckor för att andra länder att det inte betyder att du automatiskt vet deras språk; ) Dessutom skulle det drabbar inte bara prestanda utan även vi fundera på hur det kan påverka robotar indexerar din sida. Som vi vet robotar använder inte språket cookies, men de har IP-talet som pekar på några håll. Är du säker på att du vill robot omdirigeras?
- Lyfta fram bilder: läggas till i TODO lista:)
- Standardspråk samma som forum språk: i sådant fall alternativ för att lägga till BBCode är nickar visas alls (det behöver inte meningsfullt eftersom hans språk är samma annons forum språk) - så jag förstår inte frågan. Kan du beskriva det mer?
- Snabbt svar för gruppdiskussion: läggas till i TODO lista. Jag tycker att det redan bör stödjas, men det kan finnas några buggar eller om vi missar någonstans i gruppdiskussion. Kommer att vara OK i 3.3.0.

vBET
24-12-09, 09:45
Aktiv flagga markera gjort - kommer att ingå i 3.3.0

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1