PDA

Visa fullständig version: / Forum fogas till domännamn över hela webbplatsen



myandy99
20-07-11, 21:11
vBSEO 3,6
vBulletin 3.6.8
vBET 2.3.x
vBSEO Sitemap

Jag har installerat den kostnadsfria versionen för ett test och jag har fått reda på översättningen fungerar bra!

Det finns dock en viktig fråga på webbadresser:

Min webbplats är ett socialt nätverk (URL xxx.com) integreras med ett vBulletin v3.6.8 forum (URL xxx.com / forum).

. När du har installerat vBET och gjort ändringar i forum rot htaccess, mötte jag ett problem - när jag väljer en översättning, kan jag inte gå tillbaka till xxx.com som alla xxx.com webbadresser nu blir xxx.com / forum.

Till exempel URL xxx.com / index.php? Page = musik nu blir xxx.com / forum / index.php? Page = musik och därför sociala nätverk del av webbplatsen är helt bruten eftersom alla webbadresser omdirigeras till vBulletin forum.

Och det forum URL som var xxx.com / forum, inte blir xxx.com / forum / forum.

Om jag avstängd URL-spårning, skulle ovanstående problem vara borta, men automatisk översättning stannar också, vilket inte är vad jag vill.

Jag satte / forum som Forum katalog parameter i vBET inställningar, och jag följde instruktionen att ändra. Htaccess för vBSEO användare.

Vad är det jag saknar?

vBET
20-07-11, 23:37
Detta kan orsakas av felaktig konfiguration. Observera att Forum katalogen parameter bör endast användas när ditt forum använder underkatalog i URL när det är verkligt underkatalog (inte virtuella - som till exempel gjorts av vBSEO). Detta är tydligt beskrivet i parameter beskrivning.

Så se till att du har denna rättighet. Vänligen rengöra din parameter Forum katalog och kolla gjorde det hjälpa.

myandy99
21-07-11, 02:51
Min forumet URL är xxx.com / forum och det är därför jag lagt till / forum i vBET inställningar Forum katalog.

Ta bort det hjälpte inte. Efter att detta webbadressen till forumet, när översättningen är vald, blir xxx.com / cs / forum (CS är ett språk), vilket ger en bruten länk.

Här är min htaccess i / forum rotkatalog.:


# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

# RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.xxx\.com
# RewriteRule (.*) http://www.xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.xxx\.com$
RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?)?)$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]



vBET
21-07-11, 13:26
Jag missförstod dig innan på grund av denna beskrivning:

Till exempel URL xxx.com / index.php? Page = musik nu blir xxx.com / forum / index.php? Page = musik och därför sociala nätverk del av webbplatsen är helt bruten eftersom alla webbadresser omdirigeras till vBulletin forum.

Nu förstår jag. Allt är OK - bara vBET fria versionen har inte stöd för översättning av externt innehåll - översätter enda forum. URL:? Xxx.com / index.php page = musiken är utanför forum så det går sönder. vBET fri version översätter enda forum innehåll. Inget mer.

Fullständig vBET version översätter innehåll utanför forum skapas med vBulletin - du kan se det på vårt forum. Se innehåll här:
http://www.vbenterprisetranslator.com/
eller här
http://www.vbenterprisetranslator.com/downloads.php
och leka med översättning.

Om jag fortfarande inte förstår frågan - skicka mig exakta webbadressen till sidan som gör frågan.
Om jag förstått det rätt - så är svaret: gratis vBET inte har stöd för översättning av innehåll utanför forumet, betalas ett stöd för sidor utanför forumet genereras med vBulletin motor.

PS.
I din htaccess regler för vBET är på fel plats -. De ska vara lika INNAN vbseo regler - inga andra regler bör vara mellan vBET och vbseo regler.

myandy99
21-07-11, 15:05
Ja mina regler är innan vBSEO regler.

Jag kommer att köpa en kommersiell version. Måste jag avinstallera gratis version och installera kommersiell version?

vBET
21-07-11, 20:47
Ja - om du vill installera kommersiella versionen då först måste du avinstallera fri version - det räcker med att avinstallera det av Admin CP.

Notera även att. Htaccess regler kommer att förändras.

myandy99
11-08-11, 20:17
Hej Jag köpte kommersiell version, avinstalleras gratis version och installerat kommersiell version 3.x. Översättningen fungerar, men jag har exakt samma problem som med gratisversionen.

Jag var tvungen att stänga av URL-tracking annars URL blir xxx.com / forum / forum när jag navigerar.

Dessutom, ett annat problem kvarstår -. Efter att ha lagt URL regler framför vBSEO regler i htaccess är vBSEO sitemap länken bruten. Jag fick sidan inte för min webbplatskarta URL. Ta bort alla vBET regler skulle göra webbplatskartan arbeta igen men det är definitivt inte en lösning.

Har jag missat något?

vBET
11-08-11, 20:26
Att ha Sitemap igång regler flytta vBET till lämplig plats. Du gjorde helt enkelt inte träda instruktioner - i undervisningen har du tydligt beskrivet att sätta vBET reglerna Just Before vbseo.php regler och du ställer den innan Sitemap regler i stället. Dessutom bör du vara säker på att du har regler för betalda versionen - fri man har olika regler. Ta bort gamla regler och sätta nya i rätt plats + tillfoga forumet katalogen till den första 2-reglerna (precis enligt instruktionerna). Om det fortfarande inte fungerar - skicka hela förändrats htaccess innehåll..

Om / forum / forum - vad du har angett för Admin CP -> vBET -> Main -> Forum katalog?

myandy99
11-08-11, 21:14
Ok tack. Jag löste sitemap brutna länken problem. Men .. / forum / forum problemet existerar fortfarande. Och, ja jag set / forum på Admin CP -> vBET -> Main -> Forum katalog. Utan inställning forum på området översättningen inte ens skulle fungera - det skulle leda till en icke existerande sida.

myandy99
12-08-11, 00:45
Här är min nuvarande htaccess-fil under xxx.com / forum rot.:


# Comment följande rad (lägg till "#" i början)
# Att inaktivera mod_rewrite funktioner.
# Observera: du måste fortfarande inaktivera hacka i
# Det vBSEO kontrollpanelen för att stoppa url skriver om.
RewriteEngine På

# Vissa servrar kräver att Rewritebase direktivet skall
# Aktiverat (ta bort "#" i början för att aktivera)
# Observera: när det är aktiverat, måste du inkludera sökvägen
# För att din root vB-mappen (dvs RewriteBase / forum /)
# RewriteBase /

RewriteBase / forum /

RewriteCond% {HTTP_HOST} ^ www \\. Xxx \\. Com $
RewriteRule ^(.*)$ http://xxx.com/forums/ $ 1 [L, R = 301]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / index.php [L, QSA]
RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / forum / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | bilder) /
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

Som ni ser var jag tvungen att ta bort
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA] från. Htaccess att webbplatskartan arbete. Är det vad jag ska göra? Jag minns inte att jag läst någonstans din instruktion om att jag måste ta bort vBSEO regler. Htacess fil för att göra sitemap URL fortsätta att arbeta. Skulle detta skruva upp min vBSEO?

vBET
13-08-11, 01:25
Hej. Du kommer inte ihåg att radera vbseo regler i våra instruktioner, eftersom det inte i våra instruktioner och du var aldrig ombedd att göra det. Du fick i uppdrag att ta bort gamla vBET regler (från fria versionen) och sätta nya vBET reglerna (från full version) på lämplig plats. Du behöver inte ta bort vbseo.php regler. Ledsen om min tidigare instruktion var inte tydlig.
Också att ta bort vbseo regler kommer inte att skada ditt forum, eftersom vBET regler är innan vbseo regler och de är samma regler (bara till olika filer) så vbseo regler inte är aktiva ändå.

Om / forum / forum problemet:
1. Du har fel första 2 vBET regler - du anger det / forum istället för / forum - vänligen åtgärda detta
2. Om det fortfarande inte fungerar kan du kommentera den här raden i din htaccess fil.:

RewriteBase / forum /
3. Om det fortfarande inte fungerar - vänligen PM mig tillgång detaljer till din Admin CP, vbseo CP, FTP - Jag ska kolla upp det på plats.

myandy99
13-08-11, 18:52
Jag försökte din 1 och 2 men fortfarande samma problem.

Och fick jag just reda översättningen fungerar bara på forumet hem, inte på enskilda trappsteg. Bara PM'ed dig med den information du behöver. Tack

vBET
14-08-11, 12:08
Att åka dit nu.

vBET
14-08-11, 12:22
Du hade fel konfiguration för:
Forum huvuddomänen - det förmodar att endast användas när du använder sub-domäner inte undermappar
Länk Typ - inte ändrades för vBSEO

Även du hade avstängd översättning spårning.

Det är alla inställda på lämpligt sätt nu och verkar fungera bra:) Vänligen kontrollera och bekräfta.

myandy99
14-08-11, 17:38
Tyvärr är det inte fungerar helt - de forum / forum problemet kvarstår. Till exempel, efter du gå till forumet och klickar på en översättning, är de andra icke-Forum Länkar lagt till en / forum / i dem och bröt dem alla. Till exempel blir http://xxx.com/index.php?page=music nu http://xxx.com/forums/index.php?page=music. I det här fallet även forumets hemsida själv har fel länk - det blir http://xxx.com/forums/forums

Och som jag sa förut, över / forum / forum problemet kommer att vara borta bara om du stänger av URL-spårning och det är därför jag avstängd URL-spårning.

vBET
14-08-11, 21:36
Jag ser dessa länkar. Vänligen se bara till dessa länkar absolut istället för relativ. Så som det fullständiga URL: http ... och så vidare. Notera även att vBET kan stödja översättning av dina sidor utanför forumet om de genereras med vBulletin motor. Du kommer att behöva integrera dem. Se här för instruktion hur man kan stödja översättning av sidor utanför forumet: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-troubleshooting/413-faq-2.html # post1546

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations made by vBET 4.10.1