PDA

View Full Version: Løst Ekstra langtitle parsing saken

moman
22-05-10, 23:46
Bruk vBSEO. Skjermbilde vedlagt.

http://www.pentaxforums.com/forums/members/adam-albums-website-news-screenshots-picture5413-a.gif

Jeg vil finne en løsning på dette i vBSEO funksjon som håndterer dette.

moman
23-05-10, 01:27
I functions_vbseo_vb.php:

finne

vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);

erstatte

vbseo_thread_seotitle($getnextoldest);
if (strpos($getnextoldest['title'], '[/langtitle]')) {
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$getnextoldest['title'] = vbet_parseTitle($getnextoldest['title']);
}
$vbseo_gcache['thread'][$getnextoldest['threadid']] = $getnextoldest;

vBET
23-05-10, 17:36
Dette bør ikke være nødvendig. Har du integrert vBET med vBSEO som det er beskrevet i ReadMe.html filen? Hvilken versjon av vBET bruker du? Siste har global langtitle parsing funksjonalitet.

moman
24-05-10, 04:08
Ja, og jeg bruker den nyeste versjonen, 3.3.3.

vBET
24-05-10, 19:30
Stange. Fortell oss hvordan vi kan gjenskape problemet - vi vil arbeide med mer elegant løsning som ikke vil kreve ytterligere vBSEO filer endres.

Kan du gjengi det på ut server? Dvs. i testmeldinger området?

moman
25-05-10, 19:22
Nei, dette kan ikke påvises her, fordi du ikke bruker vBSEO muligheten til å inkludere tråd titler i neste / forrige linkene (de som vises rett nedenfor raskt svar editor). Du ville må først aktivere alternativet.

vBET
25-05-10, 21:01
OK, så - vi vet nå hvordan det oppsto. Vi vil sjekke det på vår test forekomst og søke etter andre løsninger. Stor takk! :)

kamilkurczak
01-06-10, 22:00
Beklager, men vi kan ikke gjenskape dette problemet.
Vi testet den på 3.5.0 vBSEO og 3.3.3 vBET. Hvilke versjoner har du?

Sørg for at du har installert den nyeste versjonen vbet (hvis du brukte det)

hva om oppdatering product_vbenterprisetranslator.xml fra do-not-upload mappen?

moman
02-06-10, 09:43
Jeg bruker vBET 3.3.3 og vBSEO 3.3.2. Mine langtitle tags blir ikke analysert i profilen statistikk siden heller nå, virker det. Ganske merkelig!

moman
02-06-10, 10:09
For å fikse analyseringen av langtitle under profilen "statistikken" fanen (der det står "siste innlegg: ..."), jeg gjort denne endringen i class_userprofile.php:

Finn:

$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];

Erstatt:

$this->prepared['lastposttitle'] = $getlastpost['title'];
if (strpos($this->prepared['lastposttitle'], '[/langtitle]'))
{
require_once('vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$this->prepared['lastposttitle'] = vbet_parseTitle($this->prepared['lastposttitle']);
}

Det finnes ingen måte kodene blir globalt analysert, som ellers er denne endringen ikke ville være nødvendig. Det er også noen kroker i den klassen fil.

vBET
02-06-10, 11:53
Vennligst PM tilgang detaljer til FTP, Admin CP og vBSEO CP. Siden vi ikke er i stand til å gjengi det på vår side, vi må sjekke det på vår server.

Vennligst angre endringene dine før du gir oss tilgang detaljer (vi trenger å se problemet å diagnostisere den) - kan du laget kopier av filer for enkelt å bringe det tilbake igjen.

Som jeg skrev vBET 3.3.3 bør analysere langtitle globalt, i dette øyeblikk er jeg ikke i stand til å fortelle gjør det er noen bug, konflikt med annen plugin, eller galt vBET oppdatering.

moman
03-06-10, 07:48
Jeg reiser utenlands denne uken, og vil ikke bli tilgjengelig for å håndtere eventuelle backend nettsted saker bortsett fra de som postet her på forumet.

Kan du vise meg hvor i koden koden er globalt analyseres? Da kan jeg ta en titt og la deg få vite om jeg kan se hvorfor det er mangler visse områder.

vBET
03-06-10, 12:09
åpne file: / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php

og se etter vbet_global_complete det er brukt funksjon vbet_parseTitleGlobally (fra / includes / vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php)

moman
04-06-10, 03:07
Takk! Jeg vil undersøke dette.

moman
09-06-10, 16:09
Jeg har funnet noen flere i navbits på inlinemod.php og postings.php.

Kan du gjenskape denne atferden på dette nettstedet, dvs. når du redigerer en oversatt tråd?

http://img267.imageshack.us/img267/3663/96513903.gif

http://img121.imageshack.us/img121/6716/90955400.gif

vBET
09-06-10, 17:22
Under utgaven er det greit å forlate den. Du trenger å se originalteksten å kunne redigere den. Derfor er parsing er deaktivert på edition side. Det skal fungere på denne måten, og det er skadelig - Google og andre besøkende se godkjente teksten, ikke under utgave:)

vBET
10-06-10, 15:37
Er problemet fortsatt eksisterer? Hva det status?

Vi forbereder ny utgave og ønsker å løse alle problemer. Hvis du fant at det var noen konflikt - vennligst bekreft. Hvis du ikke kan håndtere det - vennligst PM tilgang detaljer, så vi vil være i stand til å sjekke det og i tilfelle av bug inkluderer løsning i neste utgivelse.

moman
13-06-10, 14:17
Jeg har lagt analyseringen manuelt til stedene nevnt i denne tråden. Det er ingen flere synlige analyse problemer.

moman
14-06-10, 14:54
Nevermind-funnet en annen: oversatt PM titlene er ikke analysert i sidetitler på private.php

Fikset ved å legge en plugin på private_complete:

if (strpos($pagetitle, '[/langtitle]')) {
require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_bbcode.php');
$pagetitle = vbet_parseTitle($pagetitle);
}

moman
14-06-10, 16:09
Og en annen:

http://img63.imageshack.us/img63/4445/26859648.gif

Jeg kunne ikke finne en måte å fikse dette via plugins. I stedet la jeg denne koden til usercp.php:

if (strpos($reputation['title'], '[/langtitle]')) {

$reputation['title'] = vbet_parseTitle($reputation['title']);

} Direkte under

$reputation['timeline'] = vbdate($vbulletin->options['timeformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['dateline'] = vbdate($vbulletin->options['dateformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['reason'] = $bbcode_parser->parse($reputation['reason']);

vBET
14-06-10, 23:47
Nevermind-funnet en annen: oversatt PM titlene er ikke analysert i sidetitler på private.php

Fikset ved å legge en plugin på private_complete:

if (strpos($pagetitle, '[/langtitle]')) {
$pagetitle = vbet_parseTitle($pagetitle);
}

Jeg virkelig ikke kan gjenskape dette problemet på vår server. Jeg mistenker at du ikke har installert riktig vBET 3.3.3 - vennligst sjekk det. Vi hadde mange ganger problem at våre kunder nettopp lastet opp nye filer og glemte å importere nytt produkt fil eller det motsatte. Har du sjekket eksisterer gjennomføring av funksjon vbet_global_complete i beskrevet sted?

Også vi kjører vårt forum nå vBET 3.3.4 beta-versjon, så det kan være at feil finnes i 3.3.3, og vi allerede fikset det (husker ikke det). Likevel, vennligst bekreft at selve installasjonen er OK - beste laget oppdatere til 3.3.3 igjen.

vBET
14-06-10, 23:50
Og en annen:

http://img63.imageshack.us/img63/4445/26859648.gif

Jeg kunne ikke finne en måte å fikse dette via plugins. I stedet la jeg denne koden til usercp.php:

if (strpos($reputation['title'], '[/langtitle]')) {

$reputation['title'] = vbet_parseTitle($reputation['title']);

} Direkte under

$reputation['timeline'] = vbdate($vbulletin->options['timeformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['dateline'] = vbdate($vbulletin->options['dateformat'], $reputation['dateline']);

$reputation['reason'] = $bbcode_parser->parse($reputation['reason']);

Hvis denne siden er å bruke global_complete kroken så det bør håndteres i vBET 3.3.3 - se forrige svar om det. Hvis global_complete ikke brukes - da slik fil endringen vil være nødvendig eller du kan legge den til noen krok hvis det finnes noen på denne siden.

moman
18-06-10, 15:52
Produktet mitt filen og alle PHP-filer vises som v3.3.3, som de burde være. Men jeg har endret mange filer og har ganske mange plugins installert på forumet mitt, så det er litt sannsynlig at det kan være en konflikt.

Jeg har lagt merke til at henrettelsen tiden på global_complete kroken er 1000. Burde ikke dette være høyere for å unngå konflikt med andre plugins?

moman
18-06-10, 15:56
Jeg har bekreftet tilstedeværelsen av den globale parsing funksjon. Jeg veldig forsiktig oppgradert til 3.3.3, så jeg tviler på at innholdet av en fil kan være et problem her. Imidlertid ser jeg ingen ytterligere bugs, så jeg tror jeg er bra for tiden velvære.

Jeg er også glad for å si at vBET prestasjoner hit på serveren min er ubetydelig, så jeg kan ikke oppgradere tidligere 3.3.3 på grunn av det høye antallet tilpasninger / arbeider fikser jeg har implementert på min egen. Med 800 på nettet, har jeg hatt server belastning under 1,00, og med 1200 online, de var rundt 3,00. Ikke dårlig for en dual hex-core Xeon-server, tror jeg!

vBET
18-06-10, 20:26
Jeg tror også! :)

Så - å komme tilbake til spørsmålet. vBET skal håndtere automatisk de kuttet langtitle (med ...) - vi er ikke i stand til å gjengi det på vårt forum og ønsker å laget ny versjon snart. Det ville være flott om vi kunne finne årsaken til dette og fikse det hvis det er på vår side. Hvis du kan PM tilgang detalj til ditt forum, eller til og med teste tilfelle hvor disse tingene skje vi kunne til det - vi kunne fikse det:)

I dette øyeblikk uten mulighet til å reprodusere vi selv ikke kan være sikker på gjør det er virkelig vBET bug (ikke noen konflikt med andre mod eller konfigurasjonsproblem). Så vi er døde peker nå i dette området. Igjen - vi vil gjerne løse dette problemet på din side hvis du vil. Det er mulighet for at nye vBET utgivelsen vil være denne helgen - ville være flott å lukke alle problemer før:)

vBET
05-07-10, 07:44
Jeg fant ut at vi virkelig hadde en bug der. Global langtitle analyse var inne i unødvendig tilstand slik at det ikke alltid ble evaluert. Dette er allerede korrigert og vil bli inkludert i neste utgivelse.

moman
04-08-10, 18:57
Kan du legge ut en rask løsning for det? Jeg kan ikke oppgradere til 3.3.4 akkurat nå: (

Jeg gjetter at unødvendige tilstanden er den nedenfor:

function vbet_parseTitleGlobally(&$title, $removeNotTranslateSection = false) {

if ($_GET['do'] != 'postthread' && $_GET['do'] != 'comment' && 0!==strpos($_GET['do'], 'edit') && 0!==strpos($_GET['do'], 'update')

&& strpos($title, '[langtitle=')) {

return vbet_parseTitleMultiple($title, $removeNotTranslateSection);

}

vBET
06-08-10, 09:07
Hva holder du med oppdatere?

Jeg vil se på ut SVN å kontrollere hvilke endringer som ble gjort for å løse problemet, men likevel - du trenger siste utgivelse først kunne foretas rask løsning hvis vi publisere den.

moman
06-08-10, 09:13
Jeg har gjort flere endringer i koden over tid, og jeg har glemt hvor og hvorfor. Jeg ønsker ikke å bryte ting som allerede fungerer!

vBET
06-08-10, 09:30
Vær oppmerksom på at vi ikke er ansvarlige for kode forandret av våre kunder - vi er enkle ikke i stand til å gjøre det. Hvis endringene var i henhold til våre hastverksløsninger så kan du være rolig - de vil bli inkludert i neste utgivelse så alt blir OK. Hvis du har gjort noen annen kode endringer, så vi råd til å skrive noen dokument som vil veilede deg om ditt personlige ekstra trinn under oppdateringer - ellers vil du bli med gamle vBET versjon, fordi du o ikke vet hva og hva for dere endret.

Vær oppmerksom på at jeg fant hvilke endringer som er nødvendige for å løse dette problemet, men jeg kan ikke publisere QUIK fikse på forumet (fordi den inneholder brutt bbcode innsiden). Så pelase spørre om det via e-post (contact@vbenterprisetranslator.com) og jeg vil sende det til deg der.

moman
06-08-10, 18:40
Jeg er enig-life ville vært enklere hvis jeg hadde dokumenterte endringene. Så vidt jeg husker, var de alle feilrettinger, og ikke nye funksjoner, etc.

E-post sendt! Takk!

vBET
07-08-10, 10:46
Svarte per e-post:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1