PDA

View Full Version: Vil innhold tilbakevirkende kraft skal oversettes?



brubros
15-03-10, 17:43
Min forståelse av vBET er at det vil automatisk generere 51 oversettelser for hver bit av innhold som er opprettet. Dette reiser noen spørsmål. Har vBET ikke lenger trenger caching siden oversatt innhold som allerede finnes for alt innhold? Et annet spørsmål jeg har er i forhold til når vBET 4.x er installert. Er eksisterende innhold (innhold inngått før vBET ble installert) oversatt til 51 andre språk eller begynner oversettelse med nytt innhold bare? Dersom eksisterende innhold ikke oversette automatisk til 51 andre språk, vil den gjøre så hvis du bare åpner dokumentet og tvinge en refresh eller er andre tiltak nødvendige? Er det en batch fil som kan kjøres i stedet for å tvinge en oversettelse av hele databasen? Og hvordan kan det bestemmes om et dokument har blitt oversatt av vBET til 51 andre språk? Takk for lesing gjennom alle disse spørsmålene:)

vBET
15-03-10, 20:41
Nei - vBET ikke genererer automatisk 52 oversettelser for hver melding. Dette er forbudt etter Google TOS. vBET oversetter on demand og selvfølgelig bruker cache hvis resultatene er allerede bufret.
vBET vil oversette alt innholdet - gamle ad nytt, fordi oversettelse er på etterspørselen. Du kan føle ikke noen side var allerede oversatt, fordi første oversettelse tar mer tid (fordi vi må vente på Googles resultater) etter at det er mye raskere. Du trenger ikke å tvinge forfriskende innhold - oversatt side har forskjellig URL.

brubros
16-03-10, 01:36
OK, nå forstår jeg. Jeg tror jeg ble forvirret av beskrivelsen som vises på vBET hjemmeside når den sier, "vBET umiddelbart gjør at forumet har 52 ganger mer innhold, i 52 språk! Det betyr 52 ganger mer nettadresser til tråder som nå vil bli besøkt av brukere som søker innholdet på sitt eget språk. "
Vær oppmerksom på at jeg er svært fornøyd med resultatene jeg allerede se fra vBET. Men betyr beskrivelse av hvordan vBET opererer at hvis noen i for eksempel Spania, går inn i en Google-søk på spansk for noe som ble inngått på engelsk på nettstedet mitt vil de ikke kunne finne den? Igjen, jeg tror vBET er revolusjonerende og et flott eksempel på god programmering praksis. Jeg trenger bare å være sikker på at jeg forstår hvordan det fullt opererer. Bare peke meg til en eksisterende ressurs hvis du allerede har forklart dette. Takk!

vBET
16-03-10, 23:21
Beskrivelsen forteller hvordan forumet fungerer - og etter at du installerer vBET ditt forum fungerer som har umiddelbart 52 ganger mer innhold:)
Google og andre roboter er krypende akkurat nå dine oversatt sidene og indekser den i passende språk. Så hvis noen fra Spania vil sette i Google søk på spansk så han kan finne oversatt innhold:)
Er noen fra Spania vil sette spørring i engelsk da selvfølgelig Google vil søke etter engelsk innhold. Likevel kan du bruke vBET alternativer for å automatisk omdirigere slike gjest til sitt eget språk (vBET gjenkjenner det ved hoder send av nettleser):)
Hvis du har andre spørsmål - kan du bare spørre:)

hotslot
16-04-10, 23:29
Ikke Googles gratis oversetter gjøre det samme?

vBET
17-04-10, 17:28
Ikke Googles gratis oversetter gjøre det samme?

Nei Google gratis oversetter ikke vil gi deg 52 ganger mer URL-er som er indeksert og gir deg ekstra trafikk. Google vil ikke oversette nettadresser. Google vil ikke tillate brukerne å skrive meldinger på forskjellige språk. Google oversetter bare. vBET støtter flerspråklig samfunn og gir deg bedre SEO.

hotslot
18-04-10, 02:34
Jeg er enig, vil jeg kjøpe veldig kort tid.

Men jeg hadde en venn nettopp kjøpe denne "4 dager siden", og han har ennå ikke se noen indekserte sider for ulike språk, selv på Googles forskjellige land søkemotorer.

VGF
18-04-10, 16:07
Men jeg hadde en venn nettopp kjøpe denne "4 dager siden", og han har ennå ikke se noen indekserte sider for ulike språk, selv på Googles forskjellige land søkemotorer.

Dude, som vanligvis tar uker, hvis ikke måneder. Dens felles kunnskap om mennesker som er i søkemotor optimalisering.

Også jeg personlig ikke ville engang anbefale å laste ned denne med mindre du har vBSEO også. vBSEO gjør URL søkemotor vennlig .... og vBet gjør forumet lesbar i alle språk og også indekserer dem i mange flere søkemotorer fra hele landet.

Når søkemotoren gjenkjenner innholdet på sidene dine er akseptable for deres søkemotorer (språk), vil de ta dem i.

vBET
18-04-10, 22:54
Også jeg personlig ikke ville engang anbefale å laste ned denne med mindre du har vBSEO også. vBSEO gjør URL søkemotor vennlig ....

vBulletin 4.x har bulletinen vennlige URLer funksjonalitet - du trenger ikke vBSEO for det lenger. Selvfølgelig er det forskjeller mellom konfigurasjon muligheter i native vBulletin vennlige nettadresser og vBSEO URLer.

hotslot
20-04-10, 22:59
Dude, som vanligvis tar uker, hvis ikke måneder. Dens felles kunnskap om mennesker som er i søkemotor optimalisering.

Også jeg personlig ikke ville engang anbefale å laste ned denne med mindre du har vBSEO også. vBSEO gjør URL søkemotor vennlig .... og vBet gjør forumet lesbar i alle språk og også indekserer dem i mange flere søkemotorer fra hele landet.

Når søkemotoren gjenkjenner innholdet på sidene dine er akseptable for deres søkemotorer (språk), vil de ta dem i.

Jeg tror ikke det er sant. Disse nettstedene har høy pr rating og har vært på nett i 10 år.

Jeg er ganske sikker på at det ikke likt av Google.

varm hilsen

vBET
21-04-10, 01:44
Vær oppmerksom på at vBET har ingenting felles med hastighet på sider indeksering av Google. Dette avhenger bare på Google - du kan bare laget forslag av sitemap.xml.

Vennligst sørg for at du ikke blokkerer oversatt sider med verdifullt innhold av robots.txt (fortsatt - det er bedt om å blokkere irrelevante oversatt sider som medlem sider etc.).

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations by vBET translator 4.10.1