PDA

View Full Version: vBET isue med Google API

wangan
24-02-10, 21:01
Hei der, jeg er en admin på et nettsted som går gratis versjon av vBET2.3.8 nylig nettstedet ble blokkert av Google. Jeg har kontaktet dem om dette problemet og de fortalte meg at jeg trenger å legge til userip parameter å levere IP-adressen til sluttbruker på vegne av serveren gjør API forespørsel om jeg vil at de skal oppheve meg.

Jeg ønsker din hjelp om dette spørsmålet som jeg virkelig trenger å fikse dette, hvis du skrånende gjøre faktiske endringer i det minste lede meg til riktig retning slik at jeg kunne gjøre endringene selv som jeg har noe begrenset php programing evne.

vBET
24-02-10, 22:24
Jeg har allerede løsning for det for noen tid. Jeg hadde ikke gjort utgivelsen i gratis versjon fordi som jeg vet userip er bare anbefales ikke obligatorisk. Jeg har ikke tid til å gjort utgivelsen nå, så vennligst følg denne fremgangsmåten:

1. åpne filen / includes / vbenterprisetranslator_functions.php
2. Søkefunksjonen vbet_getTranslationURL ($ fra, $ til)
3. erstatte hel funksjon (ikke bare denne linjen) ved:

function vbet_getTranslationURL($from,$to) {
global $vbulletin;

if ($vbulletin->options['vbenterprisetranslator_googleapikey']) {
return 'http://ajax.googleapis.com/ajax/services/language/translate?v=1.0&format=html&langpair='.$from.'|'.$to.'&key='.$vbulletin->options['vbenterprisetranslator_googleapikey'].'&userip='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
} else {
return 'http://ajax.googleapis.com/ajax/services/language/translate?v=1.0&format=html&langpair='.$from.'|'.$to.'&userip='.$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
}
}

Etter denne kontakten Google. Jeg ser at vi må slippe 2.3.x snart (alle andre versjoner allerede har det inkludert som jeg husker). Ingen tid i dag - men sannsynligvis vil bli løslatt i morgen hvis du ikke ønsker å gjort endringer selv:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vB Enterprise Translator 4.10.1