View Full Version: Løst Troubl med vbseo integrasjon - hjelp
Jeg oppgraderte vbet til den nyeste versjonen i dag - 4.4.3 laste og jeg bestemte meg for å bruke vbseo integrasjon.
Jeg har fulgt alle trinnene... og nå, siden forum har gått tomme. Jeg har deaktivert vbseo, slik at siden forumet er tilbake igjen. Jeg bare rotet noe opp. samtidig som det integrerer det med vbseo?
Takk for svar,
GMan
OPPDATERING - jeg sjekket alle endringer og alt synes fint. Jeg redid integrering fra begynnelsen... Jeg har ingen anelse hvorfor siden appreas tomt.
takk...
r.dziadusz
17-10-11, 07:18
Hei
For det første kan du sjekke ut hvis du laster opp innhold fra opplasting-én gang, også kan du vise meg din .htaccess arkiv?
Jeg re-uploaded opplasting-en gang innholdet og over-wrote filer akkurat nå, men som ikke fikse det, dessverre... det som bekymrer meg er at det ikke gir meg en feil til å feilsøke det med - bare en tom side!
Her er min .htaccess innholdet:
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteCond %{QUERY_STRING} (hl=|language=)(zh-TW|zh-CN|..)
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}/%2/$1? [L,R=301]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
Takk for at du svarer.
r.dziadusz
17-10-11, 09:12
Din .htaccess arkiv er feil, bør du sette nye regler før vbseo regler, kan du følge beskrivelsen fra her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/vbet4-integration-other-plugins/414-vbseo-integration.html
Du må flytte den rett etter denne linjen:
RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]
OK, takk så mye! Så jeg gjøre en rot tross alt. Jeg er i stand til å slå vbseo på nå, men det er en annen sak. Når jeg klikker på en oversettelse flagg, oversetter det ikke... gir meg en halv-side som dette:
https://lh4.googleusercontent.com/-ttT8Cur-YEU/TpwxAdYWaqI/AAAAAAAABYM/-3C-D0LpPkU/s800/TBVBET.jpg
Noen ideer?
r.dziadusz
17-10-11, 20:21
Du laste opp alle vBET-filer, vennligst sjekk det, og hvis du har alt innhold som er lastet opp, må du kontrollere at du har den alle configurated riktig.
Hvis det ikke hjelper laste den opp alle filer, og gjenta endringar
Hvis det ikke fungerte tross alt, behage PM tilgang-detalj jeg kan sjekke det på plass
takk. Jeg har sendt deg en PM. Jeg redid alt, men samme resultater.
r.dziadusz
18-10-11, 11:54
PM mottatt
r.dziadusz
18-10-11, 13:07
Jeg har også niticed du går glipp av én linje i din .htaccess behage Bruk denne
# Comment the following line (add '#' at the beginning)
# to disable mod_rewrite functions.
# Please note: you still need to disable the hack in
# the vBSEO control panel to stop url rewrites.
RewriteEngine On
# Some servers require the Rewritebase directive to be
# enabled (remove '#' at the beginning to activate)
# Please note: when enabled, you must include the path
# to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)
#RewriteBase /
#RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.yourdomain\.com
#RewriteRule (.*) http://www.yourdomain.com/forums/$1 [L,R=301]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap|api\.php)
RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
RewriteCond %{QUERY_STRING} (hl=|language=)(zh-TW|zh-CN|..)
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}/%2/$1? [L,R=301]
RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]
Og jeg kan ikke få tilgang fra du, jeg vil være i stand til å sjekke det bare når du har sendt meg de:)
Jeg tror det er hva jeg har som .htaccess nå. Jeg har sendt deg tilgang ved PM. Takk igjen! Jeg finner vbet å arbeide atskilt fra vbseo... men å integrere begge synes å være vanskelig for me... beklager bryet og takker deg. Det er veldig mye verdsatt:). Jeg er fornøyd med støtte her.
r.dziadusz
19-10-11, 13:19
Hei jeg kanne ikke acces forum med data du har ga meg kan du sjekke innboksen
Hei, sjekket jeg login før du sender den. Jeg prøvde det igjen, og det fungerer for meg. Jeg sendte en alternativ server IP i tilfelle av DNS-problem.
takk.
Thaks til r.dziadusz, mitt problem er løst. Din hjelpe er verdsatt: D.
r.dziadusz
19-10-11, 17:01
:) gjerne hjelpe deg, hvis du har andre spørsmål Vennligst be om noen andre problemet kan du åpne ny tråd
Beklager, men det fortsatt synes å være noe problem. Min hele siden oversetter nå, men enkelte oversettelser synes ikke å fungere for noen grunn. Vet du hva problemet er? Siden side-oversettelse fungerer, tror jeg google API eller microsoft API fungerer, men jeg vet ikke hvorfor individuell tekst er ikke å oversette.
Takk for svar.
Åpne ny tråd for nye problemet - også vennligst gi flere detaljene (Webadressen til siden der problemet finnes, Sitat av tekst som ikke er oversatt).
Kort tid - Vennligst legg merke til at du ikke trenger å gjette gjør oversettelse API arbeider du kan sjekke det inn Admin CP - > vBET - > oversettelse leverandører tilgjengelighet. Grunnen til hvorfor enkelte oversettelse ikke fungerer kan være at faktisk leverandører er ikke tilgjengelig, så har du hva du har i hurtigbufferen og enkelte deler (de ikke oversatt) er ny på siden (nye svar, redigerte innlegg). Hvis du trenger mer hjelp åpner du ny tråd for dette nye problemet.
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):