PDA

View Full Version: Verwijder enkele speciale tekens in de url, zoals[, ], *, en anderen

basketmen
03-11-10, 01:27
Hi guys, hier wat hulp nodig

in vbseocp.php --> Character Replacement --> i set Vervang de niet-Engels tekens in URL's?, aan niet-Engels tekens in URL's bewaren, zoals de vbet installatie-instructies

in de standaard taal (Engels) Ik moet een aantal personages die dont nodig zijn in urls te verwijderen, zoals [,], * en andere enkel teken, want ik ben niet met deze enkel teken comfort in de standaard taal (Engels)

please help jongens hoe u deze enkele tekens te verwijderen url in de standaard taal (Engels), maar nog steeds met behulp van "Non-Engels tekens in URL's Keep" optie

i tried to add [ and ] and * character in vbseocp.php --> Define Stopwords but its not working, or can its removed from vbseocp.php --> Definieer uw Custom Character Vervangingen?

OR

als er sprake is voorwaardelijk code "Niet-Engels tekens in URL's vervangen?" voor de standaardtaal alleen en "Keep Non-Engels tekens in URL's" voor de andere talen "voor andere talen, misschien kunnen we de voorwaardelijke code in vBSEO / resources / xml / config.xml iets zoals in dit voorbeeld alleen voor
if ($ vbetlang == standaard)
{
Vervang de niet-Engels tekens in URL's?
}
if ($ vbetlang! = standaard)
{
Houden niet-Engels tekens in URL's voor andere talen
}

basketmen
03-11-10, 01:45
voor de eerste manier waarop ik al weet hoe het te doen, bedankt voor Andres Durán Hewitt in vBSEO forum:

Hallo,

Je kunt nog steeds, ongeacht definiëren karakter vervangingen van de 'Non-Engels tekens in URL's Keep' optie. Probeer de volgende aangepaste tekens vervangingen te definiëren:

'['=>''
']'=>''
'*'=>''
En laat me weten hoe het gaat.

Met vriendelijke groet.

maar het is beter als we met de tweede ver boven, laat het ons weten als iemand informatie over die voorwaarden, en ik stel voor dat je met behulp van de eerste ver boven als je gebruik van het Engels / Latijn als standaard taal (zoals bijna alles wat we gebruiken )

vBET
04-11-10, 19:58
Ik lees het zorgvuldig af en geef je snel antwoord:)

basketmen
04-11-10, 20:17
het voorbeeld zoals deze draad zelf url

http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/1158-remove-some-single-special-character-url-like-%5B-%5D-%2A-others.html

het is beter de url als deze, verwijderd het speciale teken [,], en * in het vet boven, beter voor engels forum

http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/1158-remove-some-single-special-character-url-like-others.html

andere urls bijvoorbeeld dat een aantal speciale karakter in de titel en in de url
[Taal: $ taal niet toevoegen taal BBCodes] in Quick Reply
& Goto = newpost koppelingen niet goed redirect
langtitle = sk] F.. bug? (Http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/755-langtitle% 3Dsk% 5Df-bug.html)
Showthread.php? P = x niet herschreven
"Vbet_ flag-" probleem (http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/265-vbet_-flag-issue.html)
Na twee lang = bbcode ... (Http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/bug-reporting/54-having-2-lang% 3D-bbcode.html)

vBET
04-11-10, 20:37
OK, zodat - u kunt dat ook doen door vBET bestand:
1. Open vbenterprisetranslator_seo.php
2. Zoek:

$vbet_custom_char_replacement = array(
'"' => '',
'[langtitle=' => '',
'[/langtitle]' => '',
']' => '-'
);

3. Voeg er paren op dezelfde wijze als vBSEO

Je moet opnieuw toe te voegen na elke update, omdat uw wijzigingen worden overschreven. Dus hem in vBSEO custom vervangingen lijkt beter idee.

Over je 2e propositie. Een dergelijke voorwaarde zou er als volgt uitzien:

if ($_REQUEST['language'])
{
Keep Non-English Characters in URLS for other languages
} else {
Replace Non-English Characters in URLs?
}

We hebben niet een dergelijke oplossing te testen, zodat we adviseren om dit te doen op een aantal testen bijvoorbeeld niet op echte forum en kijk hoe het zich gedraagt. Ik geloof niet dat het zal werken - ik denk dat van config het eenvoudig de waarde genomen en aan een variabele, zou zo variabel behandelen dit net zo tekenreekswaarde. Ik neem aan dat - niet getest. Dus een dergelijke verandering moet toon in andere plaats op zijn plaats waar de variabele wordt de waarde je zou kunnen doen zijn:

$theVariable = $_REQUEST['language'] ? value for Keep Non-English : value for Replace Non-English

Als variabele is wereldwijd (en als het variabele niet constant) dan kunt u overschrijven in / includes / vbenterprisetranslator_functions_seo.php bestand. Er zijn 2 plaatsen waar je code als volgt:

if ($language) {
$text = vbet_filter_replace_text($text, VBSEO_SPACER, VBSEO_APPEND_CHAR);
} else {
$text = vbseo_filter_text($text, $allowcharsl, $filter_stop_words, $reversablee, $keep_tailspaces);
}

Dus je kunt veranderen globale variabele waarde in else, voordat de tekst wordt geëvalueerd.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 gives automatic translations