View Full Version: Løst Major oversættelse emner
Simon Lloyd
28-09-11, 17:20
Hej, jeg er i brug for akut hjælp, finder jeg i dag, at nogle af tråden titler der mangler, men hvis jeg skifter sprog de vises (undertiden), se her http://www.thecodecage.com/forumz/microsoft- excel-regneark-funktioner / du vil se lotsof tråde forretter navne, men ingen tråd titler (godt måske en eller to), nu ændre sprog sige til græsk vil du se tråden titler, skift til et andet sprog, og nogle titler er væk, og nogle stadig ?!
Kan nogen hjælpe please?
Jeg tror jeg har samme problem. Det pludselig begyndte sker i dag.
BTW, da jeg skiftede til Google v2 API de samme tråde, der tidligere var ikke oversætte er nu oversætte. Google skal have ændret noget i v1 api.
Update: Det synes at være i en ud faktisk. Jeg vil genindlæse en side efter skift API, så vil jeg genindlæse det igen i par minutter, og den standard sprog vil ikke blive oversat. Hvis jeg skifter API igen, ting synes at arbejde for et par min.
r.dziadusz
29-09-11, 09:45
Hi
Link som du lægger i dit indlæg ikke virker, kan du vise mig nøjagtigt, liks hvor det skete?
Simon Lloyd: Hvilken API bruger du?
Men først skal du kigge efter denne mappe i dit forum rod: vbet_translation_options
Hvis der ikke er, bedes du læse denne artikel Vbet 3,5 Slip
især:
BEMÆRK: der er en yderligere opdatering nødvendige skridt:
- Upload til server indholdet af mappen upload-gang fra vBET pakken (indeholder konfiguration til multi oversættelse API understøttelse)
Simon Lloyd
29-09-11, 12:43
Hej linket virker ikke i øjeblikket, fordi vi er en optimering af databasen, jeg bruger lateset stabile udgave vBET3.4.1 som jeg uploadede i går aftes fra 3.4.0, men så hver side på forummet tog 30 sekunder at åbne , så før klaget her jeg besluttede at optimere databasen, just in case, kan det tage et par timer mere endnu, da vores DB er 11.5gb.
Simon Lloyd
29-09-11, 13:10
De manglende tråd titler og oversættelser er tilsyneladende inden jeg opgraderede.
r.dziadusz
29-09-11, 13:54
Du kan opgradere dit forum til nyeste version, og gør også microsoft api, men først AFER database er opimised prøve vores google test - http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728, og finde ud af, om alt er ok, you'he skrevet i andre indlæg om Google API v1 grænser, jeg er nødt til at undersøge det, du også kan bruge vores tips til at reducere dine anmodninger: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/ general-discussions/243-vbet-performance.html
Her er en af mine indlæg ikke fungerer korrekt: http://cellphoneforums.net/ ********/ t335694-a.html
m otorola er filtreret på også her - udskift *** 's med m otorola (uden mellemrum)
Også, vbet_translation_options uploades til min server. Jeg kan stadig ikke bruge MS Oversætter selv.
r.dziadusz
29-09-11, 14:05
Jeg arbejder på det, og du åbne ny tråd til dette udste fordi dit problem handler om vbet 3,5 og denne tråd er åben ved 3,4 x brugerens det er forskel,
Simon Lloyd
29-09-11, 14:09
Du kan opgradere dit forum til nyeste version, og gør også microsoft api, men først AFER database er opimised prøve vores google test - http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728, og finde ud af, om alt er ok, you'he skrevet i andre indlæg om Google API v1 grænser, jeg er nødt til at undersøge det, du også kan bruge vores tips til at reducere dine anmodninger: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/ general-discussions/243-vbet-performance.htmlI vil aldrig flytte til vb4.x som dens fyldt med problemer og sikkerhedshuller, de har frigivet måske 15 patches i så mange måneder, ikke godt!, jeg har fulgt alle din optimering tips (og postet tidligere tråde om dette), vil optimeringen tage en time eller deromkring så vil jeg være i stand til at kontrollere, at linket .. osv.
r.dziadusz
29-09-11, 14:24
Jeg ling den nyeste version af vbet 3.x til vb3.x Vbet 3,5 Slip
Simon Lloyd
29-09-11, 14:32
Jeg kunne, men thats en beta, og du oplyse du dont give støtte til det, og som også er noget godt til mig:)
r.dziadusz
30-09-11, 13:26
Vær-do denne test for alle API du bruger-http: / / www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html # post1728
Simon Lloyd
30-09-11, 14:35
Jeg vil, når jeg er færdig med at optimere min database, jeg kun bruger API V1 Da jeg kun har vBET 3.4.1 installeret.
Simon Lloyd
01-10-11, 11:05
Venligst - gøre testen for alle API du er using-http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html#post1728Ok jeg kørte, test og fik dette
Start oversættelse test G API V1
Test resultat: {"responseData": {"translatedText": "powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
Testfejl:
Simon Lloyd
01-10-11, 19:27
Jeg har yderligere spørgsmål, vbenterprisetranslatot.php bruger alle mine CPU-tid, kan du se nedenfor:
Pid ************ Owner Prioritet CPU% Hukommelse% Kommando
12.493 (Trace) (Kill) thecodec 0 - 104 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.496 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 72,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.495 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 67,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.492 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 42,0 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.490 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 23,5 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.484 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 11,7 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
20.732 (Trace) (Kill) mysql fra 0 til 1,8 - 6.2 / usr / sbin / mysqld - basedir = / - datadir = / var / lib / mysql - user = mysql - pid-file = / var / lib / mysql / server.thecodecage.com.pid - skip-external-lås -
Jeg har 4 CPU'er, og det er at dræbe min hjemmeside nu, at det ikke kan få oversættelser!, Jeg har slået halvdelen af oversættelser og har stadig problemet!
Kan nogen hjælpe?
Simon Lloyd
01-10-11, 20:27
Jeg har opgraderet til beta for at forsøge at løse mine problemer, men det lader til, at jeg ikke får oversættelser fra Microsoft?
Her er den micorsoft testresultatet:
Start oversættelse test MS
Test resultat: ï »¿" InvalidOperationException:: ID = 3641.V2_Json.Translate.365033CA "
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 237,756103516
Jeg har dobbelt chaecked jeg har MS ID korrekt!
harleyforum.se
02-10-11, 16:05
Hej, jeg er i brug for akut hjælp, finder jeg i dag, at nogle af tråden titler der mangler, men hvis jeg skifter sprog de vises (undertiden), se her http: / / www .thecodecage.com/forumz/microsoft- excel-regneark-funktioner /] Microsoft Excel-regneark funktioner, du vil se lotsof tråde forretter navne, men ingen tråd titler (godt måske en eller to), nu ændre sprog sige til græsk vil du se tråden titler, skifte til et andet sprog og nogle titler er væk, og nogle stadig?!
Kan nogen hjælpe please?
Har præcis det samme .. startede par dage siden. (Gratis version 2.4.4)
Hej, jeg er behov for nogle presserende hjælp, jeg finde i dag at nogle af tråd titler mangler, men hvis jeg ændrer sprog (undertiden), vises de kontrollere her regnearksfunktioner i Microsoft Excel (http://www.thecodecage.com/forumz/microsoft-excel-worksheet-functions/) du vil se lotsof threads startere navne men ingen tråd titler (godt måske en eller to), nu ændre sprog sige til græske du vil se tråd titlerne, skifte til et andet sprog og nogle titler er væk og nogle forblive?!
Kan nogen hjælpe please?
Bemærk, at Google v1 lægge flere begrænsninger på API forbrug, da de forbereder sig til at lukke. Og hvad du beskrive ligner du nå dine grænse. Nogle titler (indhold) vises ikke, fordi det ikke kan oversættes. Nogle er OK, fordi du allerede har det cachelagret. Bemærk venligst at nyeste vBET version (på nu markeret som BETA grund af masse ændringer) giver mulighed for at bruge andre oversættelse API - betalte Google v2 og stadig gratis Microsoft. Så det kan løse du spørgsmål som er ikke på vBET side, men på oversættelse udbyder side - forberede Google kun til lukning af v1. Vi er alle er utilfredse på grund af at signaler
Du kan kontrollere oplysninger om din faktiske Google Oversættelse ved hjælp af googletest - se venligst her for detaljer: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/6-faq-2.html#post1728
Simon Lloyd
02-10-11, 22:53
Tak for svaret, Michael, men hvis du læse yderligere gennem denne tråd du ville se, jeg yderligere problemer med vBET 3.4.1 og derefter opgraderet til Beta, selv med den beta + Google V2 Api, Google V1 Api og Microsoft ID de stadig ikke viser oversættelsen, jeg manuelt har oversat nogle nu, men jeg forventede disse oversættelser, som blev tabt til re vises når betaler for resultaterneJeg har reduceret min støtte til alle sprog ned til ca. halvdelen, kun 7 sprog er blevet kaldt hidtil ifølge Google API V2 statistik og i kun 40 minutter jeg havde brugt 100.000 tegn!
Simon Lloyd
02-10-11, 22:55
Som ekstra oplysninger, jeg har sat Google API V2 som afsløring, har jeg forsøgt Microsoft som afsløring og Google API V1 men ingen oversatte tråden titler tilbage.
Jeg har yderligere spørgsmål, vbenterprisetranslatot.php bruger alle mine CPU-tid, kan du se nedenfor:
Pid ************ Owner Prioritet CPU% Hukommelse% Kommando
12.493 (Trace) (Kill) thecodec 0 - 104 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.496 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 72,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.495 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 67,0 - 0,5 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.492 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 42,0 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.490 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 23,5 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
12.484 (Trace) (Kill) thecodec 0 til 11,7 - 0,6 / usr / bin / php / home / thecodec / public_html / forumz / vbenterprisetranslator_seo.php
20.732 (Trace) (Kill) mysql fra 0 til 1,8 - 6.2 / usr / sbin / mysqld - basedir = / - datadir = / var / lib / mysql - user = mysql - pid-file = / var / lib / mysql / server.thecodecage.com.pid - skip-external-lås -
Jeg har 4 CPU'er, og det er at dræbe min hjemmeside nu, at det ikke kan få oversættelser!, Jeg har slået halvdelen af oversættelser og har stadig problemet!
Kan nogen hjælpe?
Brug venligst én tråd pr. ét problem. Brug andre tråd til nye spørgsmål. Kort - dens ikke vbenterprisetranslator_seo.php, der tager hele dine ressourcer - det er hele din forum, fordi hver forum anmodning går igennem vbenterprisetranslator_seo.php, som kun angiver nogle variabler for vbseo.php og omfatter virkelig anmodet ressource. Du angive hele din forum trafik til denne fil af din .htaccess fil. Så der er ingen spørgsmål med denne fil på alle - dette er din hele forum forbrug. Hvis flere beskrivelse på dette område er nødvendigt - venligst åbne nye tråd for det eller finde allerede eksisterende. Ét emne pr. én tråd:)
Jeg har opgraderet til beta for at forsøge at løse mine problemer, men det lader til, at jeg ikke får oversættelser fra Microsoft?
Vi vil undersøge det med højeste prioritet og lade dig vide om resultaterne - måske Microsoft ændret API, hvis transaktionen ikke er anerkendt. Nu er det midnat i vort land, så vi starter om morgenen, men Radek får info fra mig for at tjekke det ASAP.
Har præcis det samme .. startede par dage siden. (Gratis version 2.4.4)
Se venligst forklaring her: http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/troubleshooting/2425-major-translation-issues-2.html#post10379
Det er ikke vBET - det er Google v1 nye begrænsning - Google v1 forbereder skal lukkes. Hvis du har brug at diskutere det mere åbne venligst din egen tråd i gratis version sektion.
Simon Lloyd
02-10-11, 23:04
Vi vil kontrollere det med højeste prioritet og lad du vide om resultater - måske Microsoft ã¦ndret API'EN, hvis operationen ikke genkendes. Nu er midnat i vores land, så vi vil starte morgenen, men Radek får info fra mig at kontrollere det ASAP.OK, venter at høre fra dig, jeg har kørt filen mange gange, jeg vil pm du filen sammenkæder både google og MS på mit websted, og du kan klikke på dem, når du gerne:)
Tak for svaret, Michael, men hvis du læse yderligere gennem denne tråd du ville se, jeg yderligere problemer med vBET 3.4.1 og derefter opgraderet til Beta, selv med den beta + Google V2 Api, Google V1 Api og Microsoft ID de stadig ikke viser oversættelsen, jeg manuelt har oversat nogle nu, men jeg forventede disse oversættelser, som blev tabt til re vises når betaler for resultaterneJeg har reduceret min støtte til alle sprog ned til ca. halvdelen, kun 7 sprog er blevet kaldt hidtil ifølge Google API V2 statistik og i kun 40 minutter jeg havde brugt 100.000 tegn!
Ja jeg er på det nu, og jeg så blot, at du bekræftet opdatering til vBET 3.5.0 - takket være for minde:)
Hvis du ikke bruger Google v1 længere anbefales det at deaktivere cache renere. I stand Microsoft API og Google v2 API er det tilladt at cache-resultater, så længe du har brug for.
Også kan du overveje for at blokere så mange sider, som du mener ikke er relevante for oversættelse - vBET giver mulighed for at angive, hvilke sider skal ignoreres for oversættelse.
Og naturligvis bruge stadig gratis Microsoft API. Jeg ved der er et problem nu - det er generelt tip - vi vil arbejde for at rette op på denne.
Som ekstra oplysninger, jeg har sat Google API V2 som afsløring, har jeg forsøgt Microsoft som afsløring og Google API V1 men ingen oversatte tråden titler tilbage.
Bemærk venligst, at afsløring ikke oversættes! Den har kun opdager sprog og wrap besked i BBCode, hvis budskab er i andre sprog. Selve oversættelsen sker, når det er nødvendigt. Så detektion indstillinger vil ikke ændre din side opførsel under generering - detektion bruges kun, når ny meddelelse er på vej.
OK, venter at høre fra dig, jeg har kørt filen mange gange, jeg vil pm du filen sammenkæder både google og MS på mit websted, og du kan klikke på dem, når du gerne:)
Det kan være nyttigt - takket være:) For os er det virkelig også store ulejlighed at Google sætter grænser, men det er ikke op til os.
Stadig dit problem med Microsoft kan være en bug, eller relateret til nogle ændringer i API (det budskab siger, at operationen er forkert). Så vi er nødt til at tjekke det.
Simon Lloyd
03-10-11, 00:10
Hey du bør være i seng nu:), jeg har blokeret alle sider tidligere, at jeg ikke har brug for oversættelse. Lige nu angiver jeg bruge lige API V2, men har begrænset hver dag til 100.000 tegn på grund af omkostningerne.
Jeg har sat Cache renere til "Dissabled", jeg spørger mig selv, hvis det er deaktiveret som du kan have sprunget tastefejl "Dissabled" viser i min admincp men måske plugin søger efter "Handicappede"?
r.dziadusz
03-10-11, 08:03
Dit Microsoft oversættelse api-ID er korrekte, slags fejl vises her: msdn-problem (http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-HK/microsofttranslator/thread/c6359c8f-e694-4c74-97e6-1caae06f0c63) Læs det. Men din google test ser godt. Også hvis du pm din konto programmers adgang jeg kunne søge for enhver internt problem
Simon Lloyd
03-10-11, 09:53
Jeg kan se, men jeg har altid bruge Google sæt og ved hjælp af API-v2, så ville jeg altid ramt min grænse? Jeg har også ggogle API v2 som afsløring
Har jeg forstår dig korrekt - du ikke bruge Microsoft? Det var ikke aldrig tændt, på dit forum? Bemærk venligst, at Microsoft har månedlige grænser, så for du når din grænse, du må vente til næste periode. Det er ikke daglige grænse. Men hvis du aldrig har brugt Microsoft inden da skal du ikke nå grænsen. Du kan få yderligere - du ikke bruger det nu, eller du ikke bruger det.
Simon Lloyd
03-10-11, 17:07
Michael, jeg i øjeblikket bruger ikke Microsoft, har jeg vBET indstillet til brug Google kun, påvisning Google API V2, brug Google API V2, forud for at jeg brugte V1, kører hyperlinket til Microsoft nu producerer en oversættelse men dens sporadisk, hvis du mener, du sige de månedlige grænser og derefter naturligvis min grænser bør ikke endnu blive nulstillet indtil November 1st.
Simon Lloyd
03-10-11, 17:09
Jeg har mine tegngrænsen for google indstillet til 100.000 perday så med mine indstillinger over, når jeg når denne grænse og ikke længere få resultater fra betalte Google ville det frie API'er derefter begynde at producere resultater?
Michael, jeg i øjeblikket bruger ikke Microsoft, har jeg vBET indstillet til brug Google kun, påvisning Google API V2, brug Google API V2, forud for at jeg brugte V1, kører hyperlinket til Microsoft nu producerer en oversættelse men dens sporadisk, hvis du mener, du sige de månedlige grænser og derefter naturligvis min grænser bør ikke endnu blive nulstillet indtil November 1st.
Grænseværdierne gælder ikke på vores side, men på Microsoft side. Oplysninger, der er månedlig grænse er taget fra her: InvalidOperationException:: ID=3644.V2_Json.TranslateArray.2485281C (http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-HK/microsofttranslator/thread/c6359c8f-e694-4c74-97e6-1caae06f0c63)
Ant du har ret jeg har lavet lidt fejl - det fulde oplysninger er:
volumen begrænsninger i den frie anvendelse, med 4 millioner tegn om måneden og ikke mere end 400K i timen
Så du har også time grænser. Sorry for lidt misinformation - jeg skulle læse det mere grundigt. Har Microsoft har andre grænser - spørg Microsoft. På dette tidspunkt er jeg ikke klar over, om andre grænser. Hvis du fik fejlmeddelelsen formularen Microsoft så betyder det, at du når nogle af deres grænser. Venligst kontakt med Microsoft for mere detaljerede oplysninger - det er dem, der giver dig fejlen for passende anmodning. Jeg kan ikke forklare dem. Det er 3. part. I tilfælde af forkert tast fejlmeddelelse er anderledes, hvad du kan blot kontrollere.
Også bemærk at det ikke behøver at være 1. november - vi kender ikke detaljerne om, hvornår ny periode er startet. Er det pr kalendermåned, eller det er summen af de sidste 30 dage, eller anden måde ... Har virkelig ingen anelse om, hvordan Microsoft klare det - spørg Microsoft, hvis yderligere oplysninger er nødvendige. Anyway, hvis det er form de sidste 30 dage, så ville det give dig mulighed for hver dag for at lavet nye anmodninger (hvis du ikke har brugt hele grænse på én dag).
Jeg har mine tegngrænsen for google indstillet til 100.000 perday så med mine indstillinger over, når jeg når denne grænse og ikke længere få resultater fra betalte Google ville det frie API'er derefter begynde at producere resultater?
Nej. I øjeblikket anmoder vBET om oversættelse kun én udbyder (afhængigt af konfigurationen forum). Hvis der er fejl i svar anmoder vi ikke anden udbyder. Du kan oprette nye funktion anmodning om dette, hvis du mener, at det er vigtigt.
Simon Lloyd
04-10-11, 00:59
OK Michael, jeg starter en funktion anmodning, kan du markere denne tråd løst for mig som det ikke længere tjener noget formål:)
r.dziadusz
04-10-11, 11:43
Start oversættelse test MS
Test resultat: ï »¿" InvalidOperationException:: ID = 3641.V2_Json.Translate.365033CA "
Testfejl:
Tilslutning tid (ms): 237,756103516
Jeg har prøvet at undersøge denne fejl mere omhyggeligt, men det er umuligt.
Du er nødt til at bede Microsoft om dig selv, fordi det også kan være interne Microsoft problem, hvis du er sikker på at du ikke nå dine grænser:
For at gøre, kan du skrive en e-mail til: mtcont@microsoft.com
Beskriv dit problem - brug fejl fra test
Send din Microsoft oversættelse API-ID - dette er hovedsagelig måde jeg ikke kan gøre det ved selv
Skrive din bind af oversættelser sendt til tjeneste i tegn eller MB/time og chars eller MB/dag
Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®,
Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):