Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 5 FirstFörst 12345 SenasteLast
Resultat 21 till 30 av 46

Ämne: Sitemap Generator integration

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av CThiessen View Post
    Text automatically translated from: German to: Swedish
    Translated text
    Hej,
    Jag använder inte generatorn Sidemap för översatta sidor.
    Jag skulle vilja ha fokusera på mitt eget språk.
    Men i en av de RSS-flöde från flera andra språk i Verktyg för webbansvariga.
    Där är länkarna redan sammanställts.

Google har som alltid den senaste länkar och att fortsätta arbeta bra självständigt.

Hälsning
    Christian
    Original text
    Tack för din info. Som jag förstår du bara delas med din erfarenhet, eller om du behöver lite stöd här?

Quote Ursprungligen postat av basketmen View Post
    Jag tror bara behöver den andra koden, eftersom alla forum har mer än 1 tråd sidor, och jag tror 99% folk vill så mycket som möjligt de länkar i sitemap så få mer trafik

så vi bara behöver göra detta för SEO länkar?

Hitta:
    PHP Code:
    $vbseo_stat[$archived?'at':'t'] += vbseo_add_2urls
    Och innan det...

För SEO länkar
    PHP Code:
    //additional code
    $alanguages = array ('af','sq','ar','be','bg','ca','zh-CN','hr','cs','da','nl','en','pl','et','tl','fi','fr','gl','de','el','iw','hi','hu','is','id','ga','it','ja','ko','lv','lt','mk','ms','mt','no','fa','pt','ro','ru','sr','sk','sl','es','sw','sv','zh-TW','th','tr','uk','vi','cy','yi');
    if(!
    $archived) {
    -     
    $strlenhost strlen($vbseo_vars['bburl']."/");
    $currentthreadurl vbseo_url_thread($threadrow$p$archived);
    $currentthreadurl_before substr($currentthreadurl,0,$strlenhost);
    $currentthreadurl_after "/".substr($currentthreadurl,$strlenhost);
    $lastpost =& $threadrow['lastpost'];
    $vbseo_stat['t'] += sizeof($alanguages);
    foreach(
    $alanguages as $language) {
    vbseo_add_url($currentthreadurl_before.$language.$currentthreadurl_after$prior$lastpost$freq);
    }
    }
    //end additional code 
    OBS! TA BORT DIN KOD Standardspråk från $ Alanguages
    Även om du inaktiverat vissa språk i alternativ panelen du måste ta bort sina koder också.
    Michał Jag är ledsen, jag inser denna kod bara lägga till andra språk för showthread sidor i sitemap, vet du var (plats efter eller före det) för att lägga till andra sidor också som forumdisplay, arkiv och andra?

eftersom dessa två sidor är det viktigaste att göra Google lättare att indexera tråden listor, åtminstone dess ska bland annat integrering forumdisplay och sidor arkiv också i sitemap
    Senast redigerad av basketmen; 02-10-1022:46.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av basketmen View Post
    Michał Jag är ledsen, jag inser denna kod bara lägga till andra språk för showthread sidor i sitemap, vet du var (plats efter eller före det) för att lägga till andra sidor också som forumdisplay, arkiv och andra?

eftersom dessa två sidor är det viktigaste att göra Google lättare att indexera tråden listor, åtminstone dess ska bland annat integrering forumdisplay och sidor arkiv också i sitemap
    Just nu har vi testat koden bara för att integrera tråd sidor, som vi ansåg som viktigast. Observera att Google kommer att indexera alla dina sidor i alla fall (även om du inte gjort Sitemap integration alls), eftersom robotar kryper av alla länkar på dina sidor och du har inkluderat flaggor med länkar till översatta sidor. Naturligtvis med länkar till sitemap kan göra indexering snabbare. Det är därför vi publicerade trådar länkar integration - trådar förändras snabbt så att snabbare krypande kan vara användbart.

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Just nu har vi testat koden bara för att integrera tråd sidor, som vi ansåg som viktigast. Observera att Google kommer att indexera alla dina sidor i alla fall (även om du inte gjort Sitemap integration alls), eftersom robotar kryper av alla länkar på dina sidor och du har inkluderat flaggor med länkar till översatta sidor. Naturligtvis med länkar till sitemap kan göra indexering snabbare. Det är därför vi publicerade trådar länkar integration - trådar förändras snabbt så att snabbare krypande kan vara användbart.
    ok, låt oss veta för om du vet var att lägga till ytterligare kod för forumdisplay och arkiv sidor

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

När jag lägger in koden från det första inlägget i webbplatskartan fil får jag följande felmeddelande under sitemap generation

Fatal error: Call to undefined funktion vbet_vbseo_filter_replace_text () in / home / thespain / public_html / vbseo / includes / functions_vbseo_createurl.php on line 47
    Köra Vbet 3.3.6 och vbseo 3.5.2 på 3.8.1 forum

Reg.datum
    Oktober 2009

vBET innehåller önskad fil i init_startup krok:
    Code:
    if ('VBSEO_URI' == $vbulletin->options['vbenterprisetranslator_linkstype']) {
    require_once(DIR. '/includes/vbenterprisetranslator_functions_vbseo.php');
    }
    Det verkar som om det inte ingår i ditt fall av någon anledning. I sådana fall kan du sätta bara raden med reqiure_once i ändrad fil av sitemap generator. Sätta det före extra kod vBET. Observera att det inte testas, så är det klokt att göra en kopia av filen innan förändringar.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Skål för hatt Michael, var det mer mänskligt misstag från min sida
    Jag googlade felet och fann att det var lite jag än tittade på inställningarna

Jag bytte aldrig länktyp till VBSEO_URI

Om du har gjort det en drop down alternativ skulle idioter som jag inte glömma det

Genom tidigare erfarenheter vet jag att ställa den generation tid på sitemap för att ha en trevlig fördröjning mellan Sitemap sidor. Gruvor inställt på något 15 sekunders fördröjning.

Men Im nöjda med den totala sidor på tio språk

Forum Display: 2904
    Visa ämne: 1817821

Totalt Indexerade webbadresser: 1823149
    Totalt Behandlingstid: 1,682.58 sek

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Är det koden som arbetar med sitemap 2,6? Tack.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Snake där hittade du webbplatskarta 2,6?, Jag har 2,5 och det fungerar med det.

Senior Member
    Reg.datum
    Feb 2010

Eftersom du har ändrat koden, doesnt det att fungera ordentligt.

Siffrorna dont lägga upp.

Forum Display: 327
    Visa ämne: 886.054
    Visa inlägg:
    Medlem profiler:
    Resultat för omröstning:
    Blogginlägg:
    Blogg Taggar:
    Album webbadresser:
    Sociala grupper webbadresser:
    Tag webbadresser:
    Arkiv: 169