Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: vBSEO och VB Översättare Enterprise

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Default vBSEO och VB Översättare Enterprise

Hej!

Jag har problem med inställning av vänliga länkar för VB Enterprise Översättare 2.4.3

Jag har så jag satte vBSEO:
    Länka Typ VBSEO_URI
    Översättning länkar typ reat URL SEO Enligt länka konsensus (dvs. "/ sv / adress)

Jag har lagt till. Htaccess
    Code:
    #rules for SEO translation links without vbSEO

RewriteEngine On

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [L,QSA]

#************************************************************-
    #Rules for SEO translation links with vbSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|sq|ca|et|tl|gl|hi|id|lv|lt|mt|sl|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

#RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    #RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    En av posten och välj t ex den engelska framåt domena.pl / styrelse / sv / Tyvärr vänder en sida med information om att ett forum med det angivna ID inte hittas, vinet på sidan av några omdirigera.

Jag vill tillägga att, naturligtvis, utan ändring av den vänliga länkar fungerar bra.

Kanske någon hade ett liknande problem eller vet vad jag gör fel.

Yours,
    Rafal
    Senast redigerad av pitu120; 10-08-1001:32.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Flyttade till Gratis Version vBET2.4.x.

Som jag ser att du har en vBSEO men bara titta på din. Htaccess. Nu har du reglerna för vBET utan vBSEO, men du bör ha regler för vBET med vBSEO.

Så, bara kommentera regler för vBSEO och regler kommentar till vBET utan vBSEO.

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Jag har lagt till. Htaccess bara reglerna för vBSEO.
    # Regler för SEO översättning länkar med vbSEO (måste inkluderas innan alla regler för att vbseo.php)
    RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / [L, QSA]
    RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
    RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]
    När du har angett domena.pl / styrelse / fr / t ex meddelandet Ogiltig Forum anges. Om du följde en giltig länk var vänlig och meddela den administratören.

VBSEO behandlar det som en avdelning och kan inte hitta den.

@ Redigera.
    Regler in i filen, inte i panelen vBSEO.
    Senast redigerad av pitu120; 10-08-1012:32.

Reg.datum
    Maj 2010

kan du klistra in här er alla. htaccess-filen?

Junior Member
    Reg.datum
    Aug 2010

Redan väl. Jag satte dåligt styre.
    Senast redigerad av pitu120; 10-08-1023:04.

Reg.datum
    Maj 2010

Som jag tror. Ok tack för bekräftelsen

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default problem

Jag har vissa problem .. al länk fungerar men inte indexsidan

forum.com / idlanguage /

detta är min. htaccess

RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & omdirigeras = / [L, QSA]
    RewriteRule vbenterprisetranslator_seo.php? vbet_lang = $ 1 & dirigera = / $ 2 [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | vbseo_sitemap / | cron)
    RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L, QSA]

RewriteRule ^ ((webbadresslista | sitemap_) .* \\ (XML |..? Txt) (\\ GZ))? $ Vbseo_sitemap / vbseo_getsitemap.php sitemap = $ 1 [L]

RewriteCond% {REQUEST_URI}! (Admincp / | modcp / | cron | vbseo_sitemap)
    # RewriteRule ^ ((arkiv /)?(.* \\. Php (/.*)?))$ vbseo.php [L, QSA]

RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-F
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME}!-D
    RewriteCond% {REQUEST_FILENAME} ^! (Admincp | modcp | clientscript | cpstyles | fusion | bilder) /
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L, QSA]

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vad är ditt forum URL? Är det innehåller forum-katalogen i det? Om ja - observera att du måste redigera regler och lägga till forumet katalog där (se beskrivning för htaccess regler.).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •