Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 4 av 5 FirstFörst ... 2345 SenasteLast
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: vBET 3.3.4 släppt

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Taurus View Post
    Ja, jag inser det. Jag hoppas verkligen Mikael kan sortera detta.
    Inga probs. Jag var bara tyder detta på att när jag stöter på ett liknande problem igår var jag hälsade med tystnad här. Jag antar att gemenskapens medlemmar hjälper varandra? Jag personligen skulle inte försöka en större uppgradering om jag visste stöder inte skulle vara tillgänglig för de närmaste 6 eller 8 timmar eller mer.

Senior Member
    Reg.datum
    Maj 2010

Tack Steve mannen! Jag uppskattar verkligen det!

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Taurus View Post
    Jag behöver akut hjälp. Efter uppgraderingen har jag detta fel på toppen av mitt forum:

Varning: array_merge () [function.array-merge]: Argument # 1 inte är en array [sökväg] / global.php (400): eval () 'd code on line 1153

Hela mitt forum är helt förstörd. Av någon anledning detta händer bara om inte loggat in Så för gäster. Om inloggad, allt är bra.

EDIT: OK jag insåg att efter att jag stängt av det använda "Full Arkiv cache för rum (BETA!)" allt är bra. Så det måste vara något fel där. (Och jag gjorde CHMOD 777-R vbet_guestcache)
    Vänligen öppna ny tråd för detta i felrapporter. Vi kommer att kunna hantera detta finns.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av steve View Post
    Ok, jag behövde för att undertrycka PHP fel, var cachen leta efter filen ålder på filer som inte fanns och var buggning ut. Filen cachen är en fantastisk Dessutom, om du kan använda det du brukar ångra det.
    Detta är i syfte - att vi inte kontrollerar inte filen finns, för att undvika onödiga IO operationer. Enligt PHP manualen (PHP: filemtime - Manuell) Funktion filemtime returnerar false för att inte befintliga filer. Vi var inte medveten om några felmeddelanden - enligt manualen denna funktion inte ska skicka eventuella fel i händelse av ej befintliga filen. Kan du öppna ny tråd i Troubleshoting eller felrapporterna för att med exempel på dina felmeddelanden?

Till alla - ska du inte behandla detta ämne eftersom endast ske om detta vBET version. För problem eller buggar - skriv gärna i lämpliga avsnitt. Vi kommer inte att kunna hantera dina frågor om dessa kommer att vara här.

Text automatically translated from: Vietnamese to: Swedish
    Translated text
    Jag uppgraderade från 3.3.4 upp i 2 dagar. På den första länken på google FÖRELAGTS inte lika mycket som varje dag, och idag såg minskar. Jag förstår inte varför trots alla inlägg ämnen och fortfarande växer normalt. Vem är som jag?
    Jag rasade från 145 tusen till 139 tusen länkar på Google
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av haiduongbk View Post
    Translated text
    Jag uppgraderade från 3.3.4 upp i 2 dagar. På den första länken på google FÖRELAGTS inte lika mycket som varje dag, och idag såg minskar. Jag förstår inte varför trots alla inlägg ämnen och fortfarande växer normalt. Vem är som jag?
    Jag rasade från 145 tusen till 139 tusen länkar på Google
    Original text

Enda anledningen till att det skulle kunna ske genom vBET (men inte på så kort tid) är om några översatta sidor inte skulle generera. Om du upptäcker att vissa sidor inte nås - observera det till oss. Du hittar den i Verktyg för webbansvariga.

Translated text
    Tack Michal. Jag kommer att följa det mer tid. och lära orsaken.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av haiduongbk View Post
    Translated text
    Tack Michal. Jag kommer att följa det mer tid. och lära orsaken.
    Original text
    Mestadels vanligaste är att folk glömde bort att de gjort ändringar i robots.txt 2-3 månader tidigare (ja Google reagerar på sådan tid - det kan gå snabbare om du har super hög sidrankning). Ibland också människor ser på resultaten i Google-sökning - där visas bara uppskattas antalet indexerade sidor, inte den riktiga. Så tillnärmning kan ändra till bättre en och det betyder inte att någon av dina sidor togs bort från index. Också - Google är enorm och har många databaser som från tid till annan uppdateras, replikerad och så vidare - det kan vara enda effekten av att arbeta Googles databas algoritmer. Även Google håller på att förändras är det algoritmer för indexering och dvs det är möjligt att några av er redan indexerade sidor numera betraktas som upprepning av innehåll (det vill säga de flesta sidorna är i 99% samma) och bort från index.

Så länge du inte ser många fel i ditt verktyg för webbansvariga kan du anta att det är just hur Google fungerar. Men om du ser fel - då är det på din sida och då bör du reagera.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Det bör inte finnas något sådant som negativ påverkan på prestanda på grund av fil-cache. Det är för att filen cache inte växer ... Vi skapar separat fil för varje förfrågan webbadress. Så varje cache-filen är helt enkelt statiska HTML-filen (cachad utgång för begäran). När din server cachar mer och mer vBET skapar bara fler och fler filer. Så varje gång när en sådan fil läses:
    1. Det är skrivskyddad resultat för denna webbadress
    2. Vi har även läser inte det på minnet - bara helt enkelt strömma den till kunden med PHP funktion: readfile

På grund av att även om ditt resultat sida är riktigt stora - så cache-fil är också stort, kommer det att ha någon negativ påverkan på prestanda, eftersom det kommer bara att titta här en fil utan att ens läsa hela det i minnet. Så du kommer att se fördelarna inte nackdelar.
    Hrmm, jag gillar tanken på caching översatt data, men skulle det inte vara mer effektiv om den används något som memcache? Istället för att läsa data från disk skulle läsa den från minnet.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av tavenger5 View Post
    Hrmm, jag gillar tanken på caching översatt data, men skulle det inte vara mer effektiv om den används något som memcache? Istället för att läsa data från disk skulle läsa den från minnet.
    Stöd av befintliga cache biblioteken är ute TODO lista. Dessutom kan hela fil-cache för gäster bli riktigt stora för stora forum. För stor för att hålla det helt i minnet - vi kommer att leta efter lösningar som gör det möjligt att kombinera fördelarna med att hålla cache i minnet och på skiva.

Sida 4 av 5 FirstFörst ... 2345 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •