Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Problem med vBet (vBadvanced / Tomma sidor)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default Problem med vBet (vBadvanced / Tomma sidor)

Ok,

Im har några allvarliga problem med att installera den här modden.

Im inte en nybörjare när det gäller att installera mods och jag har skrivit egna mods men detta har brutit något.

Jag har följt guiden över och läs igenom FAQ men verkar inte gå att ta reda på varför min sida är inte längre fungerar korrekt.

Jag har installerat mod på cardshare.tv

Jag har vBadvanced setup i roten
    . Htaccess i / root omdirigera från icke-www till www

Jag har vBulletin installeras i / forum

Im också kör vbseo & Sitemap

Jag redigerade filer och. Htaccess som begärts, semmed platsen sedan att arbeta,

Men jag gick för att se en tråd och jag bara få en tom sida.

Jag kollade också bara gå till www och jag fick en tom sida.
    Jag satte sedan i. Htaccess redigerade i / root. Htaccess

denna fasta den tomma sidan, men när du klickar översätta, fungerade detta men tillade forumet i URL, även om det inte bröt något det bara verkar lite udda?

Jag aktiverade då flaggorna på forumet, dessa visar fina på / forum, men jag var tvungen att kopiera bilderna mapp till min / root och ändra inställningarna till custom och manuellt lägga till varible för att visa på vbadvanced sida.

så du kan se Im har några frågor.
    Jag försökte också att inaktivera plugin för att få sajten fungerar som den ska men ändå samma, så jag måste gå tillbaka och ångra mina ändringar.

Jag hoppas verkligen att någon kan sprida lite ljus på mina frågor som jag har hört mycket bra saker om denna mod och skulle verkligen vilja få använda det.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

OK,

Efter mer mixtrande jag har lyckats få framsida (vbadvanced) översätta, så de flesta av de frågor trådarna översätta är fasta.

Men det enda men fortfarande en stor fråga.

Standardspråk fungerar som det ska

Men

Om du klickar översätter på hemsidan och klicka sedan på forum, du omdirigeras till startsidan.

Om du är på forum index och du klickar översätta, omdirigeras du till startsidan.

Om du är på forum index och goto en tråd och klickar översätta, omdirigeras du till startsidan.

Men om du klickar på en tråd från hemsidan (vbadvanced) kommer det att översätta.

Detta måste vara ett problem med / root. Htaccess-inställningar, men jag har försökt att redigera dem, men då jag bara få en tom hemsida.
    Senast redigerad av contemptx; 20-04-1016:57.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Detta är min. Htaccess ligger i / forum

Code:
    # Comment the following line (add '#' at the beginning)
    # to disable mod_rewrite functions.
    # Please note: you still need to disable the hack in
    # the vBSEO control panel to stop url rewrites.
    RewriteEngine On

# Some servers require the Rewritebase directive to be
    # enabled (remove '#' at the beginning to activate)
    # Please note: when enabled, you must include the path
    # to your root vB folder (i.e. RewriteBase /forums/)

#RewriteBase /forum/

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.cardshare\.tv
    RewriteRule (.*) http://www.cardshare.tv/forum/$1 [L,R=301]

RewriteRule ^((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 [L]

#RULES for SEO translation links with vBSEO (have to be included before all rules to vbseo.php)
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2 [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|vbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|vbseo_sitemap)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbseo.php [L,QSA]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ vbseo.php [L,QSA]

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Jag glömde att nämna Jag använder följande versioner:

vBet: 3.3.2 (köpt idag)
    vBulletin: 3.8.0
    vbSEO: 3.3.0

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Woo Hoo! - Fast.

Det kom ner till vBet Inställningar.

Borttagen: Forum katalogen: / forum
    Set: Forum huvuddomänen: CardSharing kort Dela Forum Servrar CCcam Newcamd GBox Dreambox

Nu har alla verkar vara igång bra, kommer jag följa mina webbplatskartor och se hur det går.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Uppdatering:

sitemap har expanderat med över 1.5million webbadresser kommer att låta dig veta hur det blir på en gång webbplatskartan dess in nästa.

Jag har bara märkt en användare att publicera, vilket verkar lite konstigt?

Hej hej! - CardSharing Card Sharing Forum Servrar CCcam Newcamd GBox Dreambox

Han är utstationering på engelska eller så verkar det dock dess visade honom att publicera icke engelska och visar det översätta till engelska?

killen Jag hoppas att du får det räknat ut .. Har personalen inte svara här?

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av hotslot View Post
    killen Jag hoppas att du får det räknat ut .. Har personalen inte svara här?
    Observera att våra produkter används av kunder från hela världen. Vi kan ha stora tidsskillnader. Om du vill ha svar på din fråga bara öppna ett ämne du vill ha på detta forum. Tack

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av contemptx View Post
    Woo Hoo! - Fast.

Det kom ner till vBet Inställningar.

Borttagen: Forum katalogen: / forum
    Set: Forum huvuddomänen: CardSharing kort Dela Forum Servrar CCcam Newcamd GBox Dreambox

Nu har alla verkar vara igång bra, kommer jag följa mina webbplatskartor och se hur det går.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av contemptx View Post
    Jag har bara märkt en användare att publicera, vilket verkar lite konstigt?

Hej hej! - CardSharing Card Sharing Forum Servrar CCcam Newcamd GBox Dreambox

Han är utstationering på engelska eller så verkar det dock dess visade honom att publicera icke engelska och visar det översätta till engelska?
    Ja - det finns Lang BBCode används felaktigt - bara redigera inlägget och ta bort Lang BBCode. Troligen detta happed eftersom användaren har fel standardspråk som i sin kontrollpanel.

Observera att vBET har flera möjligheter hur man kan markera meddelanden språk:
    - Manuellt genom att lägga till Lang BBCode
    - Automatiskt genom att ställa språk användaren standard i User CP
    - Automatiskt genom automatisk språkidentifiering (du måste slå på den i Google alternativ avsnitt)

På reda forum vi använder den sista, eftersom det hindrar mot användaren fel inställningar. I denna strategi varje gång när nytt meddelande kommer Google är frågan om det språk och vBET automatiskt markerar meddelande språk (om Google är säker nog - också konfigurerbart).

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •