Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Uppgraderade till den senaste versionen 4101BF idag för lang link rel="alternativa" hreflang

  1. #11
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    Jag använder dragonbyte, jag gick även engelska och det verkar skulle OK. låt mig fortsätta leta

  2. #12
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    OK, så på engelska ser det hela rätt, att ändra lang dess visar forunthread? ext.. inte VBET byta namn på webbadresser för den översatta sidor? Engelska loggat in eller ut alla länkar .html-omskrivning?

    Endast när sidan är översatt betyder url får inte skrivas

  3. #13
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Än en gång på engelska, men det är inte korrekt, eftersom du omdirigeras till showthread.php sida och att du inte borde. URL-adressen i din webbläsare bör vara samma som i front page - SEO-vänlig.
    Till exempel gå till sidan:
    Code:
    https://www.allfreechips.com/phpBB2/new-members-forum/10209-new-members-please-read-before-posting-new-post.html
    Du kommer att omdirigeras till:
    Code:
    https://www.allfreechips.com/phpBB2/showthread.php?t=10209&page=10&p=75367#post75367
    Det borde inte hända.

    Vad händer med Webbadresser på översatta sidor kan vara relaterade till den här frågan, så det här måste lösas först.
    Klart vBulletin inte känner igen rätt WEBBADRESS och göra omdirigering till inte är SEO vänlig.
    Som jag skrev kan du enkelt in är det som gäller vBET eller inte - se tidigare inlägg.

  4. #14
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    Jag kan inte åter-skapa nya inlägg avsnitt i tråden. Om jag klickar på din länk det åter leder, men på något forum att klicka visar normal seo freindlt url ' s. Jag trodde att jag var ok med VB, men där får du det nya inlägget-länk för en tråd?

  5. #15
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Du kommer att hitta "ny-post" länkar på forumet huvudsidan:
    Code:
    https://www.allfreechips.com/phpBB2/
    Vänligen kontrollera vBET inte är relaterade till "ny-post" problemet genom att inaktivera det för ett ögonblick. Om inte - hitta lösningen. Om ja - vi kommer att hjälpa dig.

    Jag ser också andra problem. Som jag ser nu för att inte "ny-post" länkar din SEO-länkar fungerar bra, men du kan inte gå till översatt sida - du fick omdirigering tillbaka till engelska sidan. Detta händer bara på tråden länkar (sub-forum är OK).
    Vänligen se till att dina .htaccess filen är OK. Se också till att du använder stöds av vBET SEO-länkar. Observera att vBET kräver integration med vBSEO om du använder det (som beskrivs i readme.html).
    Om du säkerställa att din konfiguration är fina och frågan kommer ändå att hända att vi kommer att hjälpa dig att lösa det på din server. Fortfarande första, vänligen följer våra instruktioner. Installation/konfiguration tjänsten är betald, så hjälper vi dig fri om det här är några vBET fel. Så först måste vi kontrollera att konfigurationen är fina och "ny-post" problemet är relaterat till vBET. Så länge SEO inte fungerar bra utan vBET vi kan inte förvänta oss att fungera bra med vBET.
    Senast redigerad av vBET; 15-03-1915:13.

  6. #16
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    Jag hade ditt team ändra htaccess en lång tid sedan för forum och icke forum sidor, jag gick också med Dragonbyte SEo i stället för vbseo. Jag vet att jag inte kan ta bort VBSE funktioner fortfarande utan fel även om plugin tas bort från vbulletin.

  7. #17
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    här är forumet katalog htaccess-relaterade.

    Code:
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/phpBB2/ [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/phpBB2/$2 [L,QSA]
    
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|dbseo_sitemap/|cron)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !^(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule $ vbenterprisetranslator_seo.php [L,QSA]
    
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp/|modcp/|cron|dbseo_sitemap)
    RewriteRule ^((archive/)?(.*\.php(/.*)?))$ dbseo.php [L,QSA]
    
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images)/
    RewriteRule ^(.+)$ dbseo.php [L,QSA]

  8. #18
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    I root-katalogen för jag har en hel del cpanel lagt till comodo linjer med vbet tillagda för utanför forum sidor, men den ska inte påverka newthread ext.

  9. #19
    Senior Member
    Reg.datum
    Jun 2010
    Inlägg
    276

    Default

    Jag gick också igenom alla Dragonbyr=te inställningar och vbet och inte nämner ny tråd. Jag kommer att betala en avgift för att få detta granskas närmare om det behövs för att korrigera.

  10. #20
    Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009
    Inlägg
    3,037

    Default

    Dragonbyte SEO stöds INTE av vBET - det är därför du har frågor. Vi planerar inte att stödja extern SEO-motorer, eftersom vBulletin har inbyggd SEO-motor sedan 4.0. Vi stöder integration med vBSEO som bakåtkompatibilitet för forum, innan 4.0 eller som inte vill ändra SEO-motorer. Forum som vill ta bort vBSEO har gratis SEO motor ingår i vBulletin sedan 4.0.

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •