Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ett urval av språk för översättning, oavsett vilket språk på displayen cache

Junior Member
    Reg.datum
    Maj 2011

Default Ett urval av språk för översättning, oavsett vilket språk på displayen cache

Text automatically translated from: Polish to: Swedish
    Translated text
    API: er från Google och Microsoft är värdefull. Därför, när ett konto i dessa platfmormach har vissa fonder som stänga de flesta språk, så att inte slösa dyrbar pengar vid omräkning av mindre språk. När jag gör det sekundära språk finns inte - kan falla ut ur index sökmotorer avskräcka nya besökare till mitt forum.

Det skulle ha varit trevligt om kunde välja de språk som för tillfället som vi vill förklara, utan undantag sekundär cache språk.
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Hej och först av allt jag ber om ursäkt för svarstiden. Du kanske redan tillgängliga, men vi har testat följande lösning:
    1. I varje fall göra en kopia av filer från en katalog vbet_translation_options
    2. redigera filer i angiven katalog-för språkparet, som du inte vill fortsätta att stödja (men fortfarande aktiverad), i stället för de API-namn, ange en tom sträng, till exempel:
    ersätta den 'ar'=>'Google', på 'ar'=>'',

Om ditt forum allt på originalspråket är endast på polska, är det tillräckligt, när du ändrar värdena i filen vbenterprisetranslator_from_pl.php.
    Jag föreslår att du testa det först på ett visst språkpar och se om det fungerar. Det ska, eftersom vBET med maskin kan välja så kallade "dummy" översättare, om det inte finns (eftersom de utmattada gränserna).

Tänk på att med den här konfigurationen för din valda språk par vBET kommer Hämta översättningar från cachen, men det kommer inte att göra nya översättningar. Det kommer att resultera i faktumet att texten inte översätts visas i original. Och det betyder att den så kallade ' dubblering av innehåll '-vad Google tycker inte.
    Så tänk på det här alternativet...

Om du inte vill inaktivera helt språk, kan det därför först begränsa översättning motorer (samma konfigurationsfiler). Lämna fri-låt honom förklara. Fler 'dubblering av innehåll' sämre för indexering i Google. Helt löser inaktivera språkstöd detta problem. Lämna stöd, men utan att översätta motorer, kommer att orsaka problem. Så kan något i mellan-för de språk som har stöd i andra motorer, kvar på gratis översättningar (jag påminna er om att Microsoft har också en gratis option), använder endast dammen där det finns inga andra stöd, och där det skulle ha kommit till 'dubblering av innehåll' i avsaknad av någon ytterligare översättningar, anser dock alternativet att stänga av språket.

Om du har några frågor, är du välkommen att fråga.
    Original text

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Translated text
    Mam nadzieję, że att zaspokoiło twoje potrzeby - jeśli nie proszę pisać w tym wątku.
    Original text

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •