Hej, jag har lite problem med att installera om vbulletin 5
Jag har laddat upp filer, som min google api-nyckel och alla nödvändiga inställningar på admincp
När jag försökte importera product-vbenterprisetranslator.xml jag fick felmeddelandet:
[QUOTE]
Importera Produkt, Var God Vänta...
[:]
Varning: require_once(...//vbenterprisetranslator_functions_admin.php): failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i .../includes/adminfunctions_product.php(881) : eval()'d code on line 2
Fatal fel: require_once(): kunde inte öppna som krävs '/home/forumsrv/public_html/core//vbenterprisetranslator_functions_admin.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php) i /home/forumsrv/public_html/core/includes/adminfunctions_product.php(881) : eval()'d code on line 2
[\QUOTE]
[\QUOTE]
så jag har lagt till den här raden till min "+core+har+config.php" att decalre "['Misc']['admincpdir']"
[QUOTE]$config['Misc']['admincpdir'] = 'admincp';[\QUOTE]
vbulletin 5.1.9 inte har denna linje från standard.
Hur kan detta xml-be om en variabel som inte finns??
Hur som helst, efter att det har installerats. Jag gick till vbet inställningar och lagt till mitt google api-nyckel och ställa in alla inställningar som behövs.
Efter att jag redigerat mina .htaccess och lagt till en början linjer (finns på att göra-inte-ladda upp+verktyg+omdirigera-regler):
[QUOTE]RewriteEngine On
Alternativ FollowSymLinks
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\archive\index.php\(.*)?sek archive\index.php?\$2&language=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\$ index.php?språk=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^\?(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)\(.*)?$ $2?språk=$1 [L,QSA]
[\QUOTE]
Inte arbetade alls, alla språk flagga valde jag att språket var fortfarande engelska
då jag lagt resten linjer på .htaccess:
[QUOTE]RewriteCond %{QUERY_STRING} !omdirigerad=
RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
RewriteCond %{REQUEST_URI} !(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigerad=$1 [L,QSA][\QUOTE]
Jobbat, när jag klickade på språk flagga det förändrade forum språket, MEN.. den bifogade filen var inte visar och jag kunde inte logga in på admincp,
när jag försökte logga in på admincp fick jag detta felmeddelande:
[QUOTE] No input file specified. [\QUOTE]
REDIGERA 2-10-15:
Vänligen läs mitt senaste inlägg på denna tråd för att få hjälp för installation på vbulletin 5.1.9