Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Många problem med att installera om vbulletin 5

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Ja vi testade vBET på vB-5.1.9. Jag misstänker att detta är ett problem med serverns konfiguration. Vänligen försök igen med DSO. Om efter att ha slutfört .htaccess du kommer att se de vita sidorna kan du prova att inaktivera översättningar leverantörer i AdminCP->vBET->Översättning Leverantörer av Tillgänglighet. Har du mod_rewrite aktiverad?
    Senast redigerad av Marcin Kalak; 01-10-1518:52.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

Om Översättaren leverantörer bara google var aktiv från början.
    mod_rewrite är installerat som standard av apache
    dso undantag från vita tecken, ger mig fel Warning: Cannot modify header information - headers redan lämnat .../includes/vbenterprisetranslator_functions.php på nätet 223

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Har du testat din DSO efter mitt förra inlägg? Jag rättade lite en vBET fil och jag skulle vilja se om DSO kommer att fungera. Denna varning och vita sidan finns kända problem vars lösning hjulet borde vara lättare.
    Senast redigerad av Marcin Kalak; 02-10-1508:24.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

ARBETADE.

en fråga, kunde jag lämna linjer som du skickade till mig på ignorera webbadresser?
    även när jag väljer ett språk kodningen måste ställas in i webbläsaren för att unicode för att visa rätt tecken. Är det ett sätt att visa översatta språket utan att behöva välja kodning för webbläsare?
    Senast redigerad av rafail; 02-10-1511:24.

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Ta inte bort ignorera URL. Detta gör att dina bifogade filer kommer inte att analyseras. Om du ser en vit sida som du inte ändra serverns konfiguration, vita sidor innebär oftast problem med anslutning till en samarbetspartner.
    Redan jag ser och tester av teckenkodning frågor.
    Senast redigerad av Marcin Kalak; 02-10-1511:33.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

Även i översatta sidor bilden attachemnts visas inte. vänligen kontrollera att även

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

Jag har ändrat Språk och fraser>Språk manager>redigera inställningar och redigerade "HTML teckenuppsättning" för att "UTF-8" och kodning frågan löst.
    Det enda problemet nu är att bifogade filer visas inte på översatta sidor

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Har du kunde visa en sådan länk där bifogade filer som visas på den översatta sidan, och där visas de inte på den översatta sidan?

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2015

Fast jag bifogade filer genom att göra en reparation på bifogade tabeller (admincp>reparation/optimera-bord)

Min slutsats (att alla vb5 användare som vill installera denna plugin på deras forum):

Denna addon hade lite problem med installationen som var fast "Marcin Kalak" Hjälp (Tack)

För att installera det på Vbulletin 5.1.9 du behöver för att redigera "/core/includes/config.php" genom att lägga till denna rad i slutet av det:
    $ Config ['Övrigt'] ['admincpdir'] = 'admincp';
    PHP-processor måste vara "DSO" , inte "CGI". Så om du har "cgi - " du måste ersätta det att "DSO" på din server. På WHM cpanel det kan ändras genom att gå till "Service configuration>Konfigurera PHP annons-SUExec" Och väljer det "PHP 5 Handler" för att "DSO"

.Htaccess ska ha på början dessa rader:
    RewriteEngine På
    Alternativ FollowSymLinks

RewriteRule Arkiv / index.php? / $ 2 & language = $ 1 [L, QSA]
    RewriteRule index.php? language = $ 1 [L, QSA]
    RewriteRule $ 2? Language = $ 1 [L, QSA]
    Och på slutet detta rader:
    RewriteCond% {QUERY_STRING}! Omdirigeras =
    RewriteCond %{QUERY_STRING} !do=
    RewriteCond %{REQUEST_URI} !(core|admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|css|js|login|auth|ajax)
    RewriteRule ^(.*)$ vbenterprisetranslator_front_controller.php?omdirigerad=$1 [L,QSA]
    Du måste lägga lägg till "AdminCP->vBET->Översättning Alternativ->Ignorera Webbadresser":
    /filedata/
    /hämta
    /image.php
    Och gå till "Admincp>Språk och fraser>Språk manager>redigera inställningar" och redigera "HTML teckenuppsättning" för att "UTF-8"

Och Vbet Översätta plugin fungerar på Vbulletin 5.1.9
    REDIGERA 27-12-15: efter några bättre kontroller som jag hittade många problem, sidor som inte ens är översatt och många db fel inträffade....
    Senast redigerad av rafail; 27-12-1514:47.

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Jag är glad över att jag hjälpte dig. I nästa utgåva vBET inte kommer att vara nödvändigt att ändra i config-filen.

Sida 2 av 3 FirstFörst 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •