Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 2 av 6 FirstFörst 1234 ... SenasteLast
Resultat 11 till 20 av 52

Ämne: vBSEO integration

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Text automatically translated from: Polish to: Swedish
    Translated text
    I början var det ett grundläggande överskrivningar de lighttpd vBSEO ser ut ungefär så här:

Code:
    $HTTP["host"] == "DOMENA" {
    server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
    url.rewrite-once = (
    "^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
    "^(/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|customavatars)/.*)$" => "$1",
    "^(/favicon\.ico|/robots\.txt|.*clear\.gif)$" => "$1",
    "^/(.+)\?(.*)$" => "/vbseo.php?$2",
    "^/(.+)$" => "/vbseo.php"
    )
    }
    Jag såg detta forum och för närvarande HELA skriver om ser ut så här:
    Code:
    $HTTP["host"] == "SCIEZKA DO STRONY" {
    server.document-root = "SCIEZKA DO /HTML/"
    url.rewrite-once = (
    "^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
    "^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=",
    "^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=$2",
    "^(/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|customavatars)/.*)$" => "$1",
    "^(/favicon\.ico|/robots\.txt|.*clear\.gif)$" => "$1",
    "^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
    "^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
    )
    }
    Uppenbarligen fungerar inte - visar en tom sida vid infarten till indexet fungerar bara på polska forum.php resten av krzaczy

Tack på förhand för stöd,
    Yours.
    Original text

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Vad är adressen till ditt forum? - Jag behöver veta om forumet använder en underkatalog i adressen, och som så, vad
    Original text

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Hej,

Postat via PM

Bästa hälsningar

Reg.datum
    Oktober 2009

Translated text
    Jag ser att den saknade "/" i slutet av reglerna. Använd den här:
    PHP Code:
    $HTTP["host"] == "PATH TO FORUM" {
    server.document-root "PATH TO /HTML/"
    url.rewrite-once = (
    "^/(sitemap.*\.(xml|txt)(\.gz)?)$" => "/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1",
    "^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/",
    "^/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/$2",
    "^(/(admincp|modcp|clientscript|cpstyles|images|customavatars)/.*)$" => "$1",
    "^(/favicon\.ico|/robots\.txt|.*clear\.gif)$" => "$1",
    "^/(.+)\?(.*)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php?$2",
    "^/(.+)$" => "/vbenterprisetranslator_seo.php"
    )

Original text

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Translated text
    Tyvärr, med / utan - fungerar inte på samma sätt som det fungerar.

Kanske denna kod måste föregå vBSEO styre?
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av precylnet View Post
    Translated text
    Tyvärr, med / utan - fungerar inte på samma sätt som det fungerar.

Kanske denna kod måste föregå vBSEO styre?
    Original text
    Translated text
    Nej - vBSEO regel kan inte innan dess. De är inte längre behövs - vBET omdirigeringar under för att vBSEO. Snälla, lite tålamod - przyglądnę sig till detta tillvägagångssätt och att det som händer i vbenterprisetransaltor_seo.php filen (kan utfärda några zminenych).

EDIT:
    Ditt forum är nu inaktiverad, så jag kan inte helt säga vad som händer. Sidan med meddelandet översätts korrekt och skickade mig en 2: a adress i PM är fel (istället forum.php bör / forum /) - plåstret också och det fungerar korrekt tillsammans med översättningar. Är du säker på att det är fortfarande ett problem, eller kanske dessa regler är korrekta?
    Original text
    Senast redigerad av vBET; 26-04-1003:34.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2010

Translated text
    Hej,

Fortfarande ett problem, information om LP.

Yours.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av precylnet View Post
    Translated text
    Hej,

Fortfarande ett problem, information om LP.

Yours.
    Original text
    Att åka dit.

Banned
    Reg.datum
    Apr 2010

Smile VBSEO integration

Jag har den fria versionen på mitt test vb3.8 forumet fungerar bra och vill köpa detta för VB4.02 huvudsakliga forum där VBSEO är installerat.

En av de frågor som jag märkt är att du behöver hemsida aliaises inställt på tomt medan jag har för närvarande forum / index.php och forum / index.php? som CMS är i domänen roten och forum är i www-example-com/forum katalogen.

Det är mycket lätt att skruva upp VBSEO och har plugins falla över hela forumet så ...

Varför är aliaises tomt? - Du använder VBSEO här och har portalen i roten - vad är dina inställningar?

jubel

roy

Är den exakta integreringen instruktionerna här så att vi kan granska tidigare ladda ner?

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av roymogg View Post
    Jag har den fria versionen på mitt test vb3.8 forumet fungerar bra och vill köpa detta för VB4.02 huvudsakliga forum där VBSEO är installerat.

En av de frågor som jag märkt är att du behöver hemsida aliaises inställt på tomt medan jag har för närvarande forum / index.php och forum / index.php? som CMS är i domänen roten och forum är i www-example-com/forum katalogen.

Det är mycket lätt att skruva upp VBSEO och har plugins falla över hela forumet så ...

Varför är aliaises tomt? - Du använder VBSEO här och har portalen i roten - vad är dina inställningar?

jubel

roy

Är den exakta integreringen instruktionerna här så att vi kan granska tidigare ladda ner?
    Observera att hemsidan alias INTE måste vara tom längre - det är sedan flera versioner sedan

Om du fortfarande ser sådan information på plats på ute forum - vänligen ge oss länken och vi kommer att rätta till det

Sida 2 av 6 FirstFörst 1234 ... SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •