Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: WEBBADRESSEN fungerar inte korrekt när apostrof i titel

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default WEBBADRESSEN fungerar inte korrekt när apostrof i titel

Se exempel här: V'mail problem w/ olåst V3 på*********

Flaggan länkar längst ned kommer att/********/t194603-v".

Allt efter det är att vara avskuren

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

okej, något konstigt händer. Eftersom ordet m otorola (utan mellanslag) filtreras på denna webbplats, webbadress är omdirigeras. Om omdirigering " håller på att förvandlas till %27. Med %27 i url saker och ting fungerar bra. Om du byter %27 med en " du får se vad jag syftar på. Samma händer inte på detta forum, jag gissar att eftersom URL-inställningar för vbSEO är inte så speciella tecken.

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

vBSEO bör minska eller ersätta specialtecken. Jag har inte hittat en länk på din webbplats med särskilda tecken. Gör vBSEO inte ersättas någonstans specialtecken i-länken för något?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Quote Ursprungligen postat av Marcin Kalak View Post
    vBSEO bör minska eller ersätta specialtecken. Jag har inte hittat en länk på din webbplats med särskilda tecken. Gör vBSEO inte ersättas någonstans specialtecken i-länken för något?
    Nej, det är inte att ersätta specialtecken. Vill du veta hur man ställer in saker så att det gör det?

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Nej. Vi stöder konfigurering av vBET inte vBSEO.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Quote Ursprungligen postat av Marcin Kalak View Post
    Nej. Vi stöder konfigurering av vBET inte vBSEO.
    Ja, jag vet, men den här inställningen i vbSEO orsakar vBET att misslyckas i det särskilda fallet

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Är länkarna med " kommer att visas på webbplatsen? Gör som orsakar problemet måste du ange " manuellt?
    Du kan prova att sätta in en regel i AdminCP->vBSEO->Kontrollpanelen->Övrigt Setings->teckenersättning.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Tecknet ersätter fungerar inte om att ta Bort/Byta ut icke-engelska tecken i Url : er är på. Om det är aktiverat då naturligtvis icke-engelska tecken tas bort/ersättas

Banned
    Reg.datum
    Aug 2012

Har du provat att lägga till en regel att Definiera din Egen Karaktär Ersättare i AdminCP->vBSEO->Kontrollpanelen->Övrigt Setings->teckenersättning?

Är länkarna med ' kommer att visas på webbplatsen? Gör som orsakar problemet måste du ange manuellt?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

ja jag lagt den här regeln: " ''=>" men det har ingen effekt. Jag har också försökt att ändra "Inaktivera "urlencoding" i Url : er ?" men detta fungerar inte på rätt sätt.

Den enda anledningen till att jag märkte detta beror på att Google gillar att ta kodade URL : s och ändra kodningen till karaktären. I exemplet ovan %27 ändras till " och sedan Google indexerar olika språk med " i URL : en. Men i det här fallet URL är att cutoff. Om du ändrar %27 till " manuellt är det inte omdirigera till %27.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •