Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Inte översätta något nytt trådar men behålla länkar till allt som är översatt

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default Inte översätta alla nya trådar men behålla länkar till allt som är översatt

Låt säga jag har x antal trådar översatt, men jag vill inte att översätta något alls längre. Det finns inget sätt att stänga av översättningar utan att ta bort alla länkar till dessa sidor.

I detta fall vill jag behålla flagga länkarna där översättningar finns, men stänga av flagga länkarna så inget nytt är översatt.

Detta är ett fall där en intern växel att säga "om denna tråd är helt översatt i detta språk, Visa flagga länk"

Om någon inlägg på ett annat språk, som bör fortfarande kunna översättas till standardspråket.

Jag inser att detta är i kontrast till den andra funktion begäran skapade jag, men jag antar att det bästa alternativet skulle vara att kunna ange ett datum när trådar är översatta.
    Senast redigerad av tavenger5; 19-02-1314:38.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Datumintervallet är möjligt att göra. Vi är inte köpa duktig recognize gör tråd är redan översatt eller inte - även om vi skulle ställa några flagga och uppdatera den med varje förändring, detta skulle inte vara möjligt, eftersom en tråd kan vara i flera sidor och konfiguration om hur många inlägg på en sida är kan ändras varje gång. Inom kort - vi kan inte säga vilken sida är översatt i 100% tills vi kommer att försöka översätta det.

Vi kan fortfarande använda filter och översätta endast trådar inom en tidsperiod. Så alltför gamla kommer inte att översättas. Nyaste också. Endast de som definieras i tid. Om några trådar från denna tidsperiod inte är helt översatt kommer de. Men i så fall bör vi se på tråd Skapandetid inte på sista svarstid. Så Svaren till sådana trådar blir översatt när visas.
    BBCodes utvärderas på olika sätt så skriva på andra språk kommer fortfarande att översätta till standardspråk. Vi kommer att behöva kontrollera det för problem men det verkar vara genomförbart.

Vad tycker du om sådan lösning?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

som skulle fungera också!

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

OK - så vi kommer att genomföra det här sättet och med i nästa utgåva.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •