Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 3 av 3 FirstFörst 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Släppa besökare

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag kollade precis all information och länkar. Det verkar att länkar som du gav arbetar. Också gamla länken som har språk = arbetar också. Vänligen se forumet beskrivning: Harleyforum.se - Skandinaviens forum för Harley-Davidson & anpassad (dansk) - det innebär att vBET på lämpligt sätt redovisas språk och bad om översättningar - de flesta förmodligen har du redan nått översättning leverantörer gränser. Jag kommer också att kontrollera ti och bekräfta.

Fortfarande finns ett problem - gamla länken anta för att omdirigeras till nytt format så sökmotor kommer åter index det. Jag tänker på ditt forum nu lösa frågan och bekräfta gör bristen på översättning är på grund av nådde gränser eller på grund av vissa. Även Observera att gränser är tillfällig, så du kommer att kunna översätta igen när översättningen leverantörer återställa sina gränser Det nu

Reg.datum
    Oktober 2009

OK - en sak bekräftat - din översättning leverantörer är inte tillgängliga. När jag övergår det, de omedelbart stänger av, eftersom begränsningar är nått. Du kan kontrollera det här Admin CP -> vBET -> Trnalsation Leverantörer av Tillgänglighet

Också jag kontrollerat det på andra sätt - jag använde Microsoft test - du kan kontrollera det här: http://harleyforum.se/microsofttest.php och faktiska svaret från Microsoft översättning API är:
    Code:
    Starting translation test
     Test result: "TranslateApiException: AppId is over the quota : ID=3737.V2_Json.Translate.1F6D7B14"
     Test error: 
     Connection time (ms): 426.399902344
    Du når så som du ser redan din kvot i Microsoft. Microsoft har per timme och månatliga gränser.

Jag hade också använt Google test: http://harleyforum.se/googletest.php just nu säger man att det är OK:
    Code:
    Starting translation test G API V1
     Test result: {"responseData": {"translatedText":"powitanie"}, "responseDetails": null, "responseStatus": 200}
     Test error
    Men vBET inaktiverar det omedelbart - förmodligen du når begränsningar för anslutningar på en sekund - kommer jag checkar i loggar och bekräfta. Jag kommer också ändra en inställningar du (väntetiden mellan översättningar) - det kommer att göra dina frågor skicka med någon gång mellan (för en sida översättning) så slump att Google gräns uppnås för en sekund blir mindre - fortfarande möjligt, men det är Google som dessa gränser...

Observera att vBET kontrolleras varje 10 minuter gör leverantören är tillgänglig igen.

Jag kommer att hålla er underrättade här
    Senast redigerad av vBET; 19-10-1100:11.

Reg.datum
    Oktober 2009

EN mycket IMPORTAN sak du hade inaktiverad databas cache - inte konstigt att du hade ingen översättningar på alla - du nått dina gränser omedelbart, eftersom forum inte cachelagring av resultat och bad varje gång för översättningar (om och om igen). Jag aktiverade bara din databas cache - håll den aktiverad

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2011
    Plats
    http://harleyforum.se

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    EN mycket IMPORTAN sak du hade inaktiverad databas cache - inte konstigt att du hade ingen översättningar på alla - du nått dina gränser omedelbart, eftersom forum inte cachelagring av resultat och bad varje gång för översättningar (om och om igen). Jag aktiverade bara din databas cache - håll den aktiverad
    Ja, thats korrigera beror på hårddiskens på servern var förlorat hela häromdagen, hade du inaktivera den till serverdudes rised hårddiskens gräns. Fast nu.

Okej. så .htaccess fil är korrekt? thats vad jag främst vill vara säker på. Översätt gränser jag är medveten om. Thanx hittills.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2011
    Plats

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Fortfarande finns ett problem - gamla länken anta för att omdirigeras till nytt format så sökmotor kommer åter index det. Jag tänker på ditt forum nu att lösa problemet
    Någon lycka till i denna fråga?

Reg.datum
    Oktober 2009

OK - bekräftade att Google är avstängd på grund av kvoten. Just nu har du i din public_html devlog.log fil där skrivs loggar om när leverantörer var aktiverat igen och varför var avstängd med alla detaljer. Här är svar från Google:
    Code:
    1318457726437 13.10.2011 00:15:26 ******SWITCH provider availability Google to 0 /da/forum.php
    19 13.10.2011 00:15:26 ******Google error: {"responseData": null, "responseDetails": "Quota Exceeded.  Please see http://code.google.com/apis/language.../overview.html", "responseStatus": 403}
     and request: cut here
    and decoded request: cut here - too long see in logs full /da/forum.php
    Så som du ser översättning arbetar - nått du bara din kvot. Google test kan arbeta när översättningen inte fungerar, eftersom testet har bara ett kort ord att översätta och när du aktiverar providern manuellt (eller vBET automatiskt) finns det så många begäranden att du når Google kvot omedelbart.

Vad du gör med den. Några alternativ - en bara vänta tills cachen kommer att fylla och fyllning och om det kommer att fylla upp snabbare att nya meddelanden kommer då allt är OK. Det är verkligen illa att du haft din cache avstängd, men det ansökningsdag upp just nu. Andra alternativet är att inaktivera en tid de flesta språk - lämnar bara ett fåtal - begär detta sätt har du mindre Google översättning så du inte bör nå andra gränsen så snabbt. Andra alternativ är att använda Google v2 där du kan sätta egna gränser, men tyvärr betalas detta API.

Observera att i detta ögonblick jag lämna loggar på - jag kommer att ta bort den om du vill. Du kan fortfarande gå dit och se hur det fungerar.

Jag kommer nu till omdirigering av regler som tillåter för att dirigera gamla länkar till nya.
    Senast redigerad av vBET; 19-10-1100:13.

Reg.datum
    Oktober 2009

FÖR ANDRA SOM OCKSÅ LÄSA DET HÄR AVSNITTET Kom ihåg att detta det ändrats här endast eftersom tidigare användes för annan typ av länkar. Om du börjar med SEO-länk du inte behöver något liknande

OK - är problemet med gamla länkar löst. Det nu omdirigera på lämpligt sätt till nya länkar typ.
    Så här: Harleyforum.se - Skandinavisk forum för Harley Davidson & Brugerdefineret (dansk)
    Är Omdirigerad här: Harleyforum.se - Skandinavisk forum för Harley Davidson & Brugerdefineret (dansk)

Jag var tvungen att ändra reglerna som beskrivs i efterhand - jag tror vi kommer att behöva uppdatera dem. Så är dina regler nu:
    Code:
    RewriteEngine On

#TEMPORARY RULES****** - until search engines reindex from old urls to new urls
    RewriteCond %{QUERY_STRING} language=(zh-TW|zh-CN|..)
    RewriteCond %{QUERY_STRING} !vbetredirected
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !css.php
    RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}/%1/$1? [L,R=301]

RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1&vbetredirected=true [L,QSA]
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1&vbetredirected=true [L,QSA] 
    RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1&vbetredirected=true [L,QSA]
    #END OF TEMPORARY RULES

#RULES for SEO translation links without any SEO engine (on raw vBulletin links)
    #If you are using vB 'Mod Rewrite Friendly URLs' then put those rules JUST BEFORE vB rules
    #******************************USE THOSE 3 when after disabling temporary rules
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/archive/index.php/(.*)?$ archive/index.php?/$2&language=$1 [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/$ index.php?language=$1 [L,QSA]
    #RewriteRule ^/?(af|sq|ar|hy|az|eu|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|ka|de|el|ht|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|ur|vi|cy|yi)/(.*)?$ $2?language=$1 [QSA]
    Observera att jag märkt några regler som tillfälligt - efter dina sidor re indexeras så att du kan ta bort dem Lägg gå tillbaka till standardregler. Det beror på att du hade inre omdirigering slinga även när reglerna tydligt berättar att det anta att vara sista regeln. Vi hade gjort lite improvisation här (tillsatt särskilda parametern att känna igen är det redan Omdirigerad eller inte. Jag hade också gjort särskilda mål för din css.php-begäranden.

Kommer nu sökmotorer att på lämpligt sätt åter index dina gamla länkar till nya. Observera att det kan ta tid - det beror på ditt forum storlek, hur ofta tour forumet crawlas av robotar och för sökmotorn själva. Det kan även ta 3-6 månader innan dina sidor ska re indexeras. Du kan naturligtvis bara lämna alla dessa regler bara vara säker. Fortfarande modifieras de så om du hittar någon fråga Vänligen låt oss notera hjälper vi dig

Kontrollera och berätta behöver du mer stöd här
    Senast redigerad av vBET; 19-10-1100:04.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av harleyforum.se View Post
    Någon lycka till i denna fråga?
    Bara lösas - se tidigare inlägg. Hade man improviserar men det fungerar

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2011
    Plats

Alla sömmar fungerar bra nu. HUR lång ca gör behövs temp reglerna? ca 2-4 månader?

Jag har endast 9 språk nu så att cachen kan bygga. Den tranlate kvoten som jag förstår, bara glada länkarna fungerar.

Stor tjänst, thanx igen för din hjälp!

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Det är svårt att säga, det beror på din servertrafik etc. Jag skulle vilja säga något om 3-6 månader. Du kan kontrollera det efter en tid hur länkar visas i sökmotorer. Observera även att du bara kan lämna dessa regler - det kommer inte att påverka prestanda på ett synligt sätt.

Har du ytterligare frågor om denna fråga?
    Senast redigerad av vBET; 14-10-1123:25. Anledning: lagt till mer info

Sida 3 av 3 FirstFörst 123

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •