Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 3 123 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: Översättningar fungerar inte plötsligt

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default Översättningar fungerar inte plötsligt

Jag är ganska säker på att detta är relaterade till dessa liknande frågor:

http://www.vbenterprisetranslator.co...on-issues.html
    http://www.vbenterprisetranslator.co...ve-me-mad.html

Den enda skillnaden är jag använder 4.4.2

Google V1 fungerar inte för alla nya översättningar. När du växlar till v2, översättningar arbete, men på nästa sida belastning översättningar är borta.

MS Översättare fungerar inte på min sida alls, och bara en timeout. Jag har vbet_translation_options upp.

Här är ett exempel på en sida som inte fungerar: http://cellphoneforums.net/rim- *****... t335709-a.html (Ersätter *** s med "b lackberry" utan mellanslag)

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Ok du börja med att göra Google test: http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1728

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

EEK - få en 403 från det - det är problemet.

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Aug 2011

Se till att din vbet konfigurationen är ok, vänligen uppmärksamma på vBulletinTM Konfiguration för vBet
    1) För att använda Microsoft översättning API se till att ditt Microsoft-ID är korrekt.
    2) för Google fel:

Läs från samma länk (http://www.vbenterprisetranslator.co....html # post1728) Hur du öppnar din anslutning. Du kan försöka öka detta värde, men använd inte för stora förseningar, eftersom det kommer att bromsa din prestation
    admincp -> vbet -> översättning alternativ -> Fördröjning mellan översättningar

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Detta är det specifika felet Jag får:
    Starta översättningsprovet
    Testresultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Misstänkt Användarvillkor Missbruk Se http://code.google.com/apis/errors.", "ResponseStatus": 403}
    Test fel:
    Anslutning (ms): 575,585205078
    Jag skickade ett budskap till Google.

Det är konstigt att v2 dessutom inte fungerar korrekt i stället för v1. Som jag sa, kommer saker och ting att översättas på första sidan laddas, men efterföljande sida läses inte fungerar. Borde inte resultaten från den första sidan laddas cachas ändå?

Dessutom är det ganska märkligt att Google sätter ett antal webbplatser på förbudet lista alla på en gång.

Någon aning om varför jag och andra får timeout-fel när du försöker byta till MS Translator? Min ms-ID är korrekt.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag undrar om denna del av TOS är en del av problemet. Jag får en massa robotar besöker sidor varje dag.

Ibland kan önskemål på uppdrag av sökrobotar, som de besöker dina sidor, resulterar i block. För att få din webbplats i enlighet med de villkor (som förbjuder automatiska frågor), vänligen använder en robots.txt eller på annat sätt förhindra att sökrobotar önskemål från utlöser API-begäran.
    uppdatering - Nevermind - jag ser att gränssnittet använder userip, och detta är linan innan en ovan är detta:
    Om du använder RESTful gränssnitt, överväga att använda de valfria userip parametern. Denna parameter levererar IP-adressen för slutanvändaren som begärt och validerar att du inte gör automatiserade sidvisningar i strid med användarvillkoren.
    Senast redigerad av tavenger5; 29-09-1116:44.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Okej, jag tror jag kan ha fasta saker.

Jag ställer in fördröjningen mellan översättningarna till 100ms. Den googletest.php är nu mata ut en 200-status.

uppdatering - Nu är det tillbaka till 403. Jag tror att placera Google en ny begränsning på hur många förfrågningar görs en sekund för varje användare, och jag är självklart blev utsparkad av.
    Senast redigerad av tavenger5; 29-09-1116:57.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Notera även att skrevs API v1 sätter gränser eftersom de förbereder sig för att stänga.

Specificera vad du menar med "på nästa översättningar sidan laddas borta är" - Jag förstår inte.

MS Översättare fungerar inte på min sida i alla
    Se till att du har ställt lämplig API-nyckel. Även vi kommer att förbereda dig speciellt Microsoft test för att avgöra vad som är på gång.

Starta översättningsprovet
    Testresultat: {"responseData": null, "responseDetails": "Misstänkt Användarvillkor missbruk. Vänligen se API Tillgång Notice - Google Code"," ResponseStatus ": 403}
    Test fel:
    Anslutning (ms): 575,585205078
    Precis som det är skrev i felmeddelande - vänligen kontrollera sidan. Du redan kontaktat Google - Låt oss veta vad som är svaret.

Det är konstigt att v2 dessutom inte fungerar korrekt i stället för v1. Som jag sa, kommer saker och ting att översättas på första sidan laddas, men efterföljande sida läses inte fungerar. Borde inte resultaten från den första sidan laddas cachas ändå?
    Se till att du har databas-cache påslagen. Också du se till att du har det aktiverat för specifika språk. Sidan ska cachas om det var helt översatt. Om något översättningsfel inträffar så är det inte cachas eftersom det skulle fylla cachen med fel uppgifter (översättning var kraschade - så vi kan inte cachen det).

Dessutom är det ganska märkligt att Google sätter ett antal webbplatser på förbudet lista alla på en gång.
    Inte alls - förmodligen detta görs automatiskt av några robot och troligtvis trafiken var den linjen här. Hur som helst - vi behöver klargöra det först att vara säker på vad det egentligen handlar om - låt oss veta om Google svar.

Någon aning om varför jag och andra får timeout-fel när du försöker byta till MS Translator? Min ms-ID är korrekt.
    Inte just nu. Radek förbereder Microsoft testa och du kommer att kunna kontrollera vad det handlar om.

- uppdatering nu är det tillbaka till 403. Jag tror att placera Google en ny begränsning på hur många förfrågningar görs en sekund för varje användare, och jag är självklart blev utsparkad av.
    Om det är v1 sedan Google gjorde tillkännagivandet att restriktionerna kommer att göras - kanske de gjorde det mer strikt när man kommer närmare slutdatum ... Om det är V2 - att det inte skulle hända de tar pengar för detta.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag gjorde ett snabbt test. Här är vad jag gjorde steg för steg:
    • Aktiverad Google Översätt v2. Translations arbetat en kort tid, sedan slutade
    • Under tiden V1 gav mig ett 200 status
    • Bytte tillbaka till V1. Translations arbetade under en kort period igen - observerad 403 status
    • Höjt "Fördröjning mellan översättningar" till 2000
    • Bytte tillbaka till V2. Translations arbetat en kort tid, sedan slutade
    • V1 gav mig ett 200 status igen
    • Bytte tillbaka till V1. Translations arbetade under en kort period igen - observerad 403 status
    • Höjt "Fördröjning mellan översättningar" till 3000
    • Höjt "Fördröjning mellan översättningar" till 4000
    • etc. ..

Så det är klart att Google inte gillar alla de samtal jag kastar på det även med en fördröjning på 4 sekunder!

I v2 dokumentationen står det "100,0 tecken / sekund / användare" - jag gissar att jag fortfarande över det, vilket är anledningen v2 fungerar bara tillfälligt.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Rätt, men vi är alla upplever samma problem ...

Notera även att skrevs API v1 sätter gränser eftersom de förbereder sig för att stänga.
    Ja, ändrade de uppenbarligen något igår

Specificera vad du menar med "på nästa översättningar sidan laddas borta är" - Jag förstår inte.

Se till att du har databas-cache påslagen. Också du se till att du har det aktiverat för specifika språk. Sidan ska cachas om det var helt översatt. Om något översättningsfel inträffar så är det inte cachas eftersom det skulle fylla cachen med fel uppgifter (översättning var kraschade - så vi kan inte cachen det).
    Jag tror att det var mitt fel - jag hade inte den förvalda språk (engelska) påslagen för cache. Det är logiskt att systemet inte var cache ovan sidan eftersom jag inte hade detta på.

Se till att du har ställt lämplig API-nyckel. Även vi kommer att förbereda dig speciellt Microsoft test för att avgöra vad som är på gång.
    Jag gör - det är fortfarande timeout

Om det är v1 sedan Google gjorde tillkännagivandet att restriktionerna kommer att göras - kanske de gjorde det mer strikt när man kommer närmare slutdatum ... Om det är V2 - att det inte skulle hända de tar pengar för detta.
    Se mitt förra inlägg om gränsen per användare per sekund

Sida 1 av 3 123 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •