Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köra gäst cachen från ett CDN?

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Default Köra gäst cachen från ett CDN?

Jag har märkt att det finns bokstavligen miljontals filer som skapas i gästen filen cache. Jag undrar om det skulle vara värt serverar dessa filer bort av ett CDN för att spara lite bandbredd på webbservern. Skulle det finnas ett enkelt sätt att göra detta?

Jag använder för närvarande en MAX CDN hink. Jag behöver inte ladda upp filer gästen cache för att CDN, eftersom det är en spegel, men det skulle en extra trevlig funktion att ha istället för att bara spegla allt.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Observera att Gäst cache fungerar fullt cachade filer endast för användare som inte loggat in så innan sådan fil strömmas först måste vi inse inte användaren är inloggad i verkliga system. Även du måste se till att alla genererade filer kommer ytterligare en. Observera att för viktiga sidor som standard cache tid att leva är bara 1 timme. Och i fallet om du inser att vissa sidan cachas då måste man styra det på vissa interna sätt (kan inte med webbläsare, annars kommer Google att bli galen) i stället för strömmande från verkliga forum. så det kan vara några problem. Speciellt som vBET erkänner inte cachen är faktiskt av metadata, så det antas att filen finns i lokala filsystem just nu (fortfarande det kan vara tom fil bara för att hålla metadata).

Jag vet inte detaljerna i CDN - kan du ge länk till sidan med ytterligare info om det? Just nu har jag ingen nog med kunskap för att berätta exakt hur man gör det.

Reg.datum
    Oktober 2009

Som jag ser det är för statiskt innehåll. Gäst cache är inte statisk:
    1. Den används endast för gäster
    2. Det uppdateras ofta (som standard en gång i timmen)

Jag föreslår att ställa frågan till MaxCDN om begränsningar och möjligheten att använda det i sådant fall.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Deras service kan användas som en fil depositarie, har mekanismen bara vara där för att ladda upp och ladda ner från deras "drive". Något som Amazon S3 kan vara ett bättre alternativ för detta eftersom det nödvändigtvis inte behöver delas ut till olika servrar. Jag tror att det viktigaste är att gästen cachen tar upp så mycket plats på min server att det är blir dyrare att säkerhetskopiera allt. Bara det ryska mappen 23GB innan jag rengjorde det.

Reg.datum
    Oktober 2009

Du kan utelämna cachekatalogen under säkerhetskopieringen eller inaktivera Gäst Cache för vissa sidor. Något för något - du använder mer hårddisk (vilket är billigt) och tack vare att mindre minne och CPU. Gäst cache cachar fullt html-utgång - det är därför det är dyrt i hårddiskutrymme, och det är därför det är så bra för din processor och minne.

Om lagra den i extern server - Vi stöder inte det just nu. Vi kan hjälpa till att ge tips om hur det fungerar nu och var du ska leta, om du vill göra ändringar.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

Jag antar att den främsta anledningen till att vilja förvara saker på ett CDN hastighet (servern kommer närmare användaren), och när filer som som finns lagrade i min filsystemet de går till backup-enheter, vilket kan bli dyrt, speciellt När du lagrar spelningar av filer som du inte behöver backup.
    Senast redigerad av tavenger5; 22-09-1123:11.

Senior Member
    Reg.datum
    Dec 2009

FYI innan jag började radera cachen mapparna min vbet_guestcache mappen över 280g. Det är en hel del utrymme för en ansökan om att ta upp. För att inte nämna jag bara har 10 översättningar aktiverat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •