Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: En amatör här

Banned
    Reg.datum
    Jul 2011

Default En amatör här

Hej, jag är intresserad av att köpa vBET. Jag är bara bekant med phpBB och inte faktiskt har vBulletin ännu. Den enda anledningen jag skulle köpa vBulletin är för vBET. Det finns inte något liknande för andra forum finns det?

Mitt intresse för vBET är för att jag vill att mina inlägg på engelska översätts till många språk och för den översatta inlägg att vara permanent. Detta är min förståelse av vad som är så bra med vBET jämfört. Har jag rätt?

Mitt största bekymmer är frågan om forumet (och alla språk) kommer att indexeras av Google och andra sökmotorer. Jag är inte en expert på allt detta, men har läst att det som ditt forum programmet verkar göra bryter mot några av Googles regler och kan därför ha skadliga effekter på lång sikt. Är det så?

Dessutom, om jag vill köpa vBET, tror du en ganska nybörjare som mig som har inte riktigt använt vBulletin (endast phpBB) och vet inte mycket programmering skulle kunna få en enkel vBulletin + vBET igång? Jag ser så många tekniska frågor som jag inte vill ha att konfrontera - om jag behöver för att lösa dem, kan jag lika gärna sluta från början eftersom jag vet att jag inte kommer att kunna göra det.

Dessutom behöver jag för att få VBSEO?

Tack.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Just nu vBET arbetar endast på vBulletin.

Om du har några fler frågor - vänligen fråga bara

Banned
    Reg.datum
    Jul 2011

Hej Michael,

Tack för ditt svar. Jag har några följdfrågor:

1) "Vi har även automatisk cache renare att bifångst resultaten inte längre än 15 dagar som Google kräver."

Är översatta sidor riktiga sidor? Jag vet inte vad "cache" betyder, men betyder allt detta att efter 15 dagar inlägg kommer att raderas? Eller kommer alla inlägg på olika språk vara där för evigt och indexeras i Google för evigt?

2) Har det förekommit fall av människor som använder vBET kör i konflikt med Google och få deras sida unindexed eller deras betyg av Google lidande på något sätt?

Tack
    Jonathan

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej,

Svara på dina frågor:

). Observera att renare också är fullt konfigurerbar

Banned
    Reg.datum
    Jul 2011

Tack Michal,

Jag uppskattar dina svar. Jag vill verkligen köpa denna och använda den, men jag behöver fortfarande några frågor besvaras och vissa försäkringar för att jag kommer att spendera på vBulletin mjukvara och även vBET. Om det inte fungerar för en eller annan anledning, det blir ett slöseri med $ 300 för mig!

1) Jag är inte säker på exakt hur cachen fungerar. Har jag rätt att säga att varje gång en post är skriven på ett språk, är det översatt till andra språk och lagras i cacheminnet i min server i 15 dagar. Vad händer sedan? Översättningen rensas och sedan omräknas igen för ytterligare 15 dagar?

Under hela denna tid, skulle mina resultat på alla de språk sökbara med Google för evigt? Skulle dessa cache skapande och cache rengöring påverka mitt material indexeras av Google?

2) Kan jag begränsa antalet översättningar jag vill vBet att översätta till? Jag antar att ju mer översättningen, desto mer belastning på servern?

3) Kan jag använda en vanlig delad hosting av servern? Skulle en vanlig delad hosting vara OK eller inte vBet kräver ytterligare resurser (VPS) för att programmet ska fungera?

Tack för hjälpen!

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej,

Inga problem - bara fråga om du behöver Svara på din fråga:
    1) NEJ - inlägg inte är översatta när skrivs. Inlägg översätts på begäran - när någon kommer till Översatt diskussionen sida sedan lägga översätts och gå till cache. Och om det är i cachen så är hämtad från cache. Om cachen spolas. Då är det inte i cachen, så det kommer att översättas och gå till cachen igen. Och så vidare

2) Ja - det är fullt konfigurerbart. För varje språk du kryssrutan ser kommer det att få stöd - du bara avmarkera språk du inte vill stödja på forumet och spara inställningar (av vBulletin Admin Kontrollpanelen - konfigurationssidan).

3) Det finns ingen 1 svar. Allt beror på ditt forum storlek. Om du har stora forumet så måste du ha VPS / dedikerad server, kommer oavsett du använder vBET eller inte. Vi började på gemensam server. Där vi hade 4 forum på ett konto (2 reella och 2 test). Efter en tid då forum växt upp var vi tvungna att flytta. Om ditt forum kommer vuxit från 0then du kan spara lite pengar i början och börja på gemensamma servrar. Fortfarande när det kommer att växa upp du kommer att behöva flytta även om du inte använder vBET. Delade servrar är inte för program som gjorde för mycket trafik. Oavsett är det forum eller något annat.

Om du har några fler frågor - vänligen fråga bara

Banned
    Reg.datum
    Jul 2011

Tack Michal,

Du skrev:
    "NO - är inlägg översätts inte när skrivs Inlägg översätts på begäran. - När någon kommer till Översatt diskussionen sida sedan lägga översätts och gå till cache."

Jag är inte säker på att jag förstår detta. Till exempel säger jag skriva ett inlägg på engelska och jag riktar mig mot någon som förhoppningsvis i ett spansktalande land att läsa den. Om tjänsten inte är översatt först rakt bort (eller är de för första gången på minst?), Hur är den spansktalande personen kommer att veta att jag skrev det inlägget om det bara är i Google på engelska?

Till exempel kan jag skriva ett inlägg på engelska, "Maten är bra på den här restaurangen". Kommer det att vara direkt översatt och indexeras som "La comida es bueno en este Restaurante"? Jag vill inte att han ska söka på engelska eller som kommer att motverka syftet med vad jag vill göra. Jag vill inte att han ska använda sin begränsade engelska, men antar att han vet ingen engelska alls och söker på sitt språk. Är detta vad vBet gör eller är jag fel?

Tack.

Och är du planerar att göra detta till andra forum?

Reg.datum
    Oktober 2009

Det kommer inte att vara i Google endast på engelska, eftersom Google kryper ditt forum - det innebär att Google också går till översatt länkar. Så vi har efterfrågan på översättning och sida blir översatt.

Detta är mycket enkelt - innehåll kommer att översättas första gången när någon kommer att gå till den översatta sidan första gången. Det spelar ingen roll kommer det att vara verklig person eller Google robot. Innehållet är cachad. Och efter cachen upphör att gälla är det spolas och fylls igen när någon ber om översättning av något som inte är cachad ännu.

Så när du skriver ditt inlägg på engelska, då det kommer att översättas på begäran - när någon ber om översättning. Google kommer att genomsöka dina sidor så det kommer också att be för översättning, så det kommer att bli översatta innehållet och indexera din översatt sida. Så den som inte vet engelska kommer att hitta din sida efter sökning på sitt eget språk så fort som Google indexerar sidan.

Ja vi planerar att göras mer generella verktyg som skulle kunna stödja översättningar på andra miljöer, men vi har några funktioner som vi vill integrera först innan vi öppnar ny linje av produkter. Det finns ingen någon tidpunkt för detta just nu.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •