Jag vill bara veta om vBET fungerar bra med den nya ckeditor i VB 4.1.4?
Tack.
Jag vill bara veta om vBET fungerar bra med den nya ckeditor i VB 4.1.4?
Tack.
ckeditor? Är det någon plugin eller funktionalitet i vBET 4.1.4?
Det är helt ny redaktör.
https://www.vbulletin.com/forum/entr...ed-by-CKEditor
Kan inte bekräfta just nu. Kanske några av våra användare bekräfta. Vi kommer att kontrollera den och bekräfta den här veckan.
Jag kan bekräfta att i vBulettin 4.1.4 vBET tillägger språkval (för användare med förvalda språk än forumet språk) till driftuppehåll redaktörer:
- Tråd snabbt svar
- Tråd fullständigt svar
- Nytt inlägg
- Snabb Användare Visitor Meddelande
- Detaljerade Användare Visitor Meddelande
- Privat meddelande
- Snabb Svara på Privat meddelande
- Avancerad Svara på Privat meddelande
- Ny grupp diskussion
- Snabb gruppdiskussion Svara
- Avancerade Grupp Diskussion Svara
- Snabb Gruppbild Kommentar
- Avancerad Gruppbild Kommentar
- Snabb Album Bild Kommentar
- Avancerad Album Bild Kommentar
- Nytt blogginlägg
- Snabb Bloggkommentar
- Avancerad Bloggkommentar
- CMS Artikel Kommentar (inte täckande)
- CMS artikel (inte täckande)
Om jag missar något låt mig veta och jag kommer att kolla upp det.
Observera att vissa har visat ogenomskinlig alternativ, men inte ogenomskinligt i Lang BBCode. Som jag minns det var indragen att inte ogenomskinligt för CMS artiklar (här artiklar inte skrivits av någon, fortfarande det borde ogenomskinliga eller inte visa alternativ för ogenomskinlig), men kommentaren ska vara. Vi kommer att kontrollera detta.
Också byta mellan snabba svar till detaljerad är OK. Förhandsvisning av meddelandet fungerar också bra. De 2 testades på tråden redaktörer.
Också funnit en vBulletin fel för bloggen: Inloggning krävs - vBulletin Roundup
Tack Michal! Det är bra att veta.
Senast redigerad av vBET; 14-06-11 på 14:00. Anledning: BBCode korrigering
Om de två redaktörer som visar ogenomskinlig alternativet, men inte ogenomskinligt:
1. CMS artikel: Jag kollade några anteckningar och det är som det ska vara. Opaque stöds inte här, eftersom artiklarna är skrivna på forumet standardspråk (detta är inte innehåll som kan läggas av vem som helst). Och vi har inte gjort några ytterligare villkor för att inte visa ogenomskinlig alternativ för prestanda skäl - grupp människor att skriva CMS artiklar är begränsad och de som är infödda talare så har samma standardspråk som forum och kommer inte att se ogenomskinlig alternativ. Så detta förblir som det är.
2. CMS Artikel Kommentar: Det ska ogenomskinlig och kommer att vara i nästa utgåva. Snabbfix: skapa nya plugin för krok vbcms_article_populate_end för vBET produkt, med namn Handtag standardspråk för CMS artikeln kommentarer och postnummer:
PHP Code:
if ($view->comment_block) {
$view->comment_block = str_replace('if (comment_postid > 0)', 'if (document.getElementById(\'vbet_addbbcodes\').checked) {
postvars += \'&vbet_postInLanguage=\' + document.getElementById(\'vbet_addbbcodes\').value;
}
if (comment_postid > 0)', $view->comment_block);
}
Senast redigerad av vBET; 15-06-11 på 17:58.
Nyemission med 4.1.4 editor - vid kontroll förhandsgranska inlägg och gå till avancerade på översatt sida sedan innehållet i budskapet är översatt - bör det inte vara. Vi arbetar på detta just nu, så släpp kommer att hålla tills vi lösa nya problem.
Senast redigerad av vBET; 15-06-11 på 17:57.
Och ytterligare en fråga hittas och redan korrigerat - dirigera hänt för ckeditor.php förfrågningar på översatta sidor. Det var egentligen inte en bugg - allt fungerade bra efter att omdirigera, men dirigera var dåligt för prestanda. Vi Fast redan den begär för ckeditor.php redan ingår språk parameter och ingen omdirigering för förlorad översättning spårning är nödvändigt Denna kommer att inkluderas i nästa utgåva.