Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Berövar inte bort ingen översätter tag för titel, standardspråk

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2011

Default Berövar inte bort ingen översätter tag för titel, standardspråk

vBET 4.3.0 verkar för att hantera den < !--vBET_SNTA--> (minus det utrymme som naturligtvis) tag på fel AVDELNING tag i forumet hem.

Om jag använder någon översätta taggen, flik i webbläsaren nuvarande rätt ett oöversatt text översatt språk. Men för forumet standard languge (åtminstone när det är engelska) visar taggarna i fliken. vBET missar att skala bort taggen.

Firefox 4.0.1 och Opera 11,10

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

hej,

Vänligen - Jag behöver URL till tråd eller sidan med denna fråga
    Tack

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2011

PM med url skickas

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Använder du notranslate tagg i tråden titel? Det bör inte användas där! Observera att TI du vill behålla titeln översätts inte då du måste använda langtitle med språket kod som inte finns, i exempelvis [langtitle = ej] (utan mellanslag). Observera att vBulletin inte stöder taggar i titlar alls. Vi gjorde stora ansträngningar för att stödja langtitle tagg i titeln och detta är bara taggen stöds i titeln. För tillförlitlighet och prestanda vi inte stödja översättning av titeln med samma BBCode som för översättning - så genom langtitle BBCode.

Tala gjorde det hjälpa. Om jag missförstått något, vänligen skicka webbadressen till sidan när vi kan se problemet.
    Senast redigerad av vBET; 29-05-1115:01.

Junior Member
    Reg.datum
    Apr 2011

Nej, jag talar inte om Ämnesrubrik. Jag talar om omslag vboptions.bbtitle med VBET_SNTA taggen i FORUMHOME malldelen.

När du tittar på en översatt sida, allt hanteras rätt, så addon är definitivt läsa taggen där. Men när jag tittar på vår sida med forum standardspråk, det är korrekt hanterat överallt men en insvept i HTML-taggen TITLE, där det inte skala bort taggen när den inte behövs.

Så vad jag försöker hålla oöversatta är det forum namn (Alternativ -> Platsnamn -> Forum namn).

Jag skickar dig ett PM med en länk.

Reg.datum
    Oktober 2009

OK jag ser det efter att du skicka länken i PM. Två saker:
    1. Det är ofarligt, eftersom det är bara html-kommentar
    2. Självklart kommer vi att kolla upp det närmare och korrekt - son skall jag ge dig mer information.

Reg.datum
    Oktober 2009

Reproduceras och lösas Lösningen kommer att inkluderas i nästa utgåva.

För snabb fix vänligen:
    1. Öppna / includes / vbenterprisetransaltor_functions_hooks.php
    2. Sök:
    PHP Code:
    $output =& str_replace(array('<!--vBET_SNTA--><!--vBET_NRE-->''<!--vBET_ENTA-->'), ''$output); 
    3. Ersätt med:
    PHP Code:
    $output =& str_replace(array('<!--vBET_SNTA-->''<!--vBET_NRE-->''<!--vBET_ENTA-->'), ''$output); 

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •