Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tillfälliga problem med URL Konvertering

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Default Tillfälliga problem med URL Konvertering

Hej,

Jag har använt vbet sedan 2.X gren, och har varit uppgradera längs vägen. Jag uppgraderade just till 3.2.2.

nu när jag klickar på flaggorna, märker jag webbadressen ändras också. Men ibland sidan laddas ordentligt, men andra gånger får jag bara en vit sida där det står "sidan hittades inte". min webbplats är informedtrades.com. Jag har vbseo installerat också.

Jag såg några människor som rapporterar liknande erfarenheter, men jag såg ingen att prata om det inträffar bara en del av tiden, inte heller jag ser människor som bara hade ett problem efter denna senaste uppgradering. ledsen om detta redan behandlats och jag missade det.

några idéer om hur man löser problemet?

tack
    Simit

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Jag tror jag hittade mönstret. På Forum Länkar som har specialtecken påstås vara hittades inte. Jag vet inte varför ännu.

Vi kan inte återge den på våra servrar (som ni kan se här är det fungerar bra) så snälla PM mig tillgång detaljer till din Admin CP och FTP.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Quote Ursprungligen postat av simit patel View Post
    Hej,

Jag har använt vbet sedan 2.X gren, och har varit uppgradera längs vägen. Jag uppgraderade just till 3.2.2.

nu när jag klickar på flaggorna, märker jag webbadressen ändras också. Men ibland sidan laddas ordentligt, men andra gånger får jag bara en vit sida där det står "sidan hittades inte". min webbplats är informedtrades.com. Jag har vbseo installerat också.

Jag såg några människor som rapporterar liknande erfarenheter, men jag såg ingen att prata om det inträffar bara en del av tiden, inte heller jag ser människor som bara hade ett problem efter denna senaste uppgradering. ledsen om detta redan behandlats och jag missade det.

några idéer om hur man löser problemet?

tack
    Simit
    Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Hej,

Jag råkade också en gång, men om du uppdatera sidan igen och gör det bra.

Den sanning som är sällsynt, hälsningar.
    Original text

Reg.datum
    Oktober 2009

Sanningen är att det spelar ingen roll för så är det sällsynt - det ska inte hända alls, och vi kommer att göra vårt bästa för att det fungerar hela tiden

Junior Member
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag återgick till vbet 312, som fungerar bra. så är problemet relaterat till en viss skillnad mellan 312 och 322. också, när jag återgått till 312, var det första jag gjorde en produkt skriva över. problemet kvarstod fortfarande. Sedan, när jag laddat upp filerna i 312, som verkade lösa problemet. så kanske problemet gäller en fil redigera mellan 312 och 322.

också värt att notera är att jag har vbblogs installerat. detta var inte påverkats alls, webbadresser i bloggar inte skrivs i utländska tecken. varken i 322, eller i 312.

Jag skulle verkligen vilja dra fördel av de nya funktionerna i 322. är det ändå jag kan göra det i ljuset av den situationen?

tack
    Simit

Läggas till: och självklart har jag den senaste versionen av vbseo installerat.

Reg.datum
    Oktober 2009

Det är inte bästa idén att göras installerar när stöd på din styrelse ...

Också jag reda på att detta är ett problem med vBSEO konfiguration. De mönster som du har för tråden kommer inte att tillåta utländska tecken:
    Code:
    'VBSEO_URL_THREAD' => '(\d+)-([a-z\._\-ŠŽšžźŔÁÂĂÄĹÇČÉĘËĚÍÎĎŃŇÓÔŐÖŘŮÚŰÜÝŕáâăäĺçčéęëěíîďńňóôőöřůúűüý˙µA-Z\d-]+)\.html',
    Det bör vara ungefär såhär:
    Code:
    'VBSEO_URL_THREAD' => '([^/]+)/(\d+)-([^/]+)\.html',
    Men inte ändra det manuellt. Sådana mönster är på många ställen i vBSEO konfiguration. Vänligen PM mig tillgång detaljer till din vBSEO CP och jag ska ta reda på vilken konfiguration parameter är ansvarig för detta.

Reg.datum
    Oktober 2009

Anledningen är fel vBSEO konfiguration.

Ställ in alternativet "Byt icke-engelska tecken i webbadresser?" att "hålla icke-engelska tecken i webbadresser."

Detta försvinner mystiskt från vår integrering manual. Ledsen för problem bara ställa in parametern och det kommer att bli bra

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Anledningen är fel vBSEO konfiguration.

Ställ in alternativet "Byt icke-engelska tecken i webbadresser?" att "hålla icke-engelska tecken i webbadresser."

Detta försvinner mystiskt från vår integrering manual. Ledsen för problem bara ställa in parametern och det kommer att bli bra
    Translated text
    För spanska det finns ett problem med bokstäverna
    Original text
    DETTA bokstäverna N, O, I, etc etc (på Översätt Sörj för N, O, jag .
    Translated text

Med på "icke-engelska tecken ersätta" ersätter den vBSEO bokstaven N, eller jag i webbadressen. För SEO är detta mycket bra.

Med "Håll Icke-Español tecken i webbadresser" är tecken ersättas av ~. Något som påverkar i hög grad SEO.

Varför vBET framtida revideringar kommer att "lösas" eller tekniskt omöjligt?.

Tack.
    Original text
    Senast redigerad av jorgejgm; 26-11-0917:32.

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av jorgejgm View Post
    Translated text

Med på "icke-engelska tecken ersätta" ersätter den vBSEO bokstaven N, eller jag i webbadressen. För SEO är detta mycket bra.

Med "Håll Icke-Español tecken i webbadresser" är tecken ersättas av ~. Något som påverkar i hög grad SEO.

Varför vBET framtida revideringar kommer att "lösas" eller tekniskt omöjligt?.

Tack.
    Original text
    Detta görs genom att vBSEO - vBET inte gjort en sådan expansion. Du har att korrekt konfigurera vBSEO. Du kan ha möjlighet att hålla Espagnol tecken ans även konfigurera manuellt FORUM_DIR / inclues / config_vbseo.php parameter $ Vbseo_custom_char_replacement. Tack att du kommer att kunna arbeta med översatta URL och behålla dina befintliga URL för modersmål som de var.

Titta här:
    Code:
    http://www.forum.simple-nlp.pl/informacje/1274-pierwsze-na-swiecie-forum-o-nlp-wspierajace-wielojezyczna-spolecznosc.html
    Detta är URL där polska bokstäver (som śąęć) ändrades tack vare $ Vbseo_custom_char_replacement och det håller fortfarande alla andra inte engelska bokstäver. Detta är samma länk för japanska:
    Code:
    http://www.forum.simple-nlp.pl/ja/informacje/1274-nlp多言語のサポートのための世界初のフォーラム!.html
    Även denna är bra exempel på varför du bör ha inte engelska / Espagnol tecken - Vissa språk har noly inte engelska / Espagnol tecken.

Detta är exempel på hur du kan ställa $ Vbseo_custom_char_replacement värde (för polska bokstäver):
    PHP Code:
        $vbseo_custom_char_replacement = array(
    'ˇ' => 'A',
    '¦' => 'S',
    '¬' => 'Z',
    '±' => 'a',
    '¶' => 's',
    'Ľ' => 'z',
    'ą' => 'a',
    'ę' => 'e',
    'ć' => 'c',
    'ż' => 'z',
    'ś' => 's',
    'ź' => 'z',
    'ó' => 'o',
    'ł' => 'l',
    'ń' => 'n',
    'Ą' => 'A',
    'Ę' => 'E',
    'Ć' => 'C',
    'Ż' => 'Z',
    'Ś' => 'S',
    'Ź' => 'Z',
    'Ó' => 'O',
    'Ł' => 'L',
    'Ń' => 'N'
    ); 

Jag hoppas att detta kommer att hjälpa i händelse av några andra frågor bara fråga - vi är här för att hjälpa dig
    Senast redigerad av vBET; 26-11-0920:16.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Translated text
    Tack så mycket igen, fungerar perfekt.

Tack.
    Original text

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar