Hej,
min domän är 4 år gammal. Och aldrig haft problem tidigare med Google.
Jag måste säga att jag hade mycket URL indexeras i översatta språk. Mer än vbet forum och andra jag har sett.
Senast redigerad av pepito69; 05-03-11 på 11:10.
Jag avinstallerade vbet mod, kommer att ta bort alla regler relationed till vbet, vänta 4 dagar och installera om det från noll.
Jag är inte säker på om det kommer att hjälpa, så varje gång du se några
hänt att du bara kommer att avinstallera och börja om?
Google verkar ha allvarliga problem med andra får framför
något, och varje gång något verkar vara bra, då
Google tippar allt över dig, kontrollerar Google ganska mycket vår destinty,
och Google har inte varit kända för att spela rättvist heller ... Google ganska
mycket styr internet, vad som händer på Intenet och
vad de vill se hända på internet, men jag är inte en expert,
men jag hör samma ole historier ... Jag har en het hemsida, nu alla
Plötsligt Google visar inte mig kärlek längre ... och domäner
som var stjärnor och få trafik, visa sig bli mycket lite ...
Min domän är mycket, mycket nytt ... det var ner som två dagar, och jag förlorade
ca 70 backlinks är jag inte säker på om det redan var på väg, eller
gjorde jag förlora de bakåtlänkar eftersom jag var nere i 2 dagar, och
med min webbplats är så nytt, är varför jag få snabba bakåtlänkar ändå?
Google är konstigt, men de är inte här för att hjälpa de
är här för att tjäna pengar och hjälpa sig först ....
och ibland kan även de minsta webbplats förändringen ta dig ut .... eftersom de flesta av oss
vet inte riktigt hur systemet fungerar, då gör vi en mindre sajt förändring, då vi börjar
att förlora massor av trafik, och vår första tanke är att skylla på google.
Senast redigerad av dsimms; 05-03-11 på 18:51.
Jag kommer att berätta i några veckor, jag har för mycket tid ... tack ändå.
Det finns en möjlighet att vara mitt fel, jag har att upptäcka det.
Som jag nämnde innan min webbplats är väldigt nytt. den har nått sin kulmen om
1400 länkar i nästan två veckor slutade då. Jag är inte säker
vad som händer nu, verkar det vara att förlora som 20-50 länkar per
dag nu, så jag är inte säker på vad det är fel på, förhoppningsvis är det inte
vbet, men vem vet vid det här laget. Jag har stängt en mod som har
varit misstänks vara svart hatt, så jag hoppas att det är problemet,
nu när jag har stängt av det mod det göra dag några dagar / veckor
ta reda på om mina länkar slutar släppa och börja öka igen, men
sedan igen kan det vara ingenting alls men sandlåda eller Google dans ....
men fallet med en 4-åring webbplats bör du inte sandbox.
Hur vet du att just vbet länkar tas bort?
Enkelt, skriv bara i Google Sök på webbplatsen:www.yourdomain.com / forum / itHur vet du att just vbet länkar tas bort?
Förändringarna i antalet länkar indexeras av Google beror sannolikt olika Googles servrar, de är indexering inte samma antal av URL, och det finns mer än 50 servrar.
varje gång du gör:
webbplats:www.yourdomain.com
den ansluter till en enda Google-server.
Tala om för oss var i Verktyg för webbansvariga är skrivet att Google gillar inte översatta sidor? ... Även här innehållet är inte automatiskt - översättningen är automatisk - innehållet är giltig från din alldeles ämnen som skrivits av din alldeles användare.
Google är inte mot översätts sammanhang - beviset hel del forum med hjälp av vBET och indexeras. Du kan helt enkelt kolla upp det i exempel på vår webbplats. Om Google var emot det då vi inte skulle indexeras. Även denna mycket tråd som är nytt är som redan har indexerats på andra språk (jag kollade för polska) vad enkelt bevis på att Google indexerar översatta sidor.
Så det här är ditt problem inte generellt.
Just nu vBET fungerar inte på ditt forum - så vi kan inte arbeta på din fråga eller ge dig några andra tips som - vänligen slå på vBET. Oavsett var orsaken till problemet, genom att stänga av vBET du gjorde det permanent. Du kommer aldrig indexerade översatta sidor om du inte har översatt sidor på forumet. Som jag skrev - vi vet inte nu vad som var orsaken. Det kan bli ännu något tillfälligt på Google sidan vad som kan komma tillbaka som det var utan några ändringar. Kanske ... Nu är det inte frågan längre - nu har du inga vBET så just nu är det normal sak att du inte har indexerat översatta sidor - eftersom du nu inte har översatta sidor. Vänligen första svängen vBET på.
Jag kontrollerar tråd från början så ledsen är fomething var redan skriven. Jag kollade din robots.txt och jag såg det wird innehåll som:
Disallow: / forum / pt / * mode
Eftersom jag vet robots.txt inte stöder wildcards som * - detta skulle kunna vara en del av problemet. Det bör inte, eftersom det skulle säga att förbindelserna med exakta adressen början: / Forum / pt / * mode bör inte indexeras, men kanske något ändras i Google robotar och nu är de inte anger några länkar inleds med: / Forum / pt / (I t.ex. på grund * tecken inte är tillåtna och URL läsa stannar vid detta tecken ge dig inte tillåtet för indexering av alla översatta sidor). Det skulle vara en förklaring av din situation eftersom jag ser regler så där för alla språk.
Återigen bör det inte vara orsaken här, men på annat sätt bör du inte använda * tecken i neka regler, så kanske det har något gemensamt med ditt problem. Ta bort / kommentar dessa regler.
Kontrollera också vad som verktyg för webbansvariga är att berätta om länkar som blockerades av robots.txt. Visst nu - eftersom du har inaktiverat vBET - vi kan ha fel verktyg för webbansvariga analysera, eftersom översatt förbindelser inte finns längre på forumet. Så än en gång - först aktivera vBET, efter att i detta ögonblick måste vi vänta, eftersom Verktyg för webbansvariga visar inte faktiska data - historiska (och aldrig vet när den är uppdaterad). Så första svängen vBET. Sen om i 2 veckor ingenting förändras kommer vi att undersöka mer. Det skulle vara lättare om vBET skulle vara hela tiden på, nu kommer vi att ha ytterligare sak - Google reaktionstid ...
Senast redigerad av vBET; 06-03-11 på 22:56.
robots.txt fortfarande inte förenklade och det finns potential frågan maker. Och om du läser mitt tidigare inlägg här du kommer att se potentiella förklaring till varför bara översatta sidor inte indexeras på grund av din robots.txt - potential - Jag kan inte definitivt säga att det var frågan maker, men du inte heller bör definitivt säga att det inte, särskilt som du har det olagliga uttalanden.