Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Buggar i Cache Cleaner (File Path / Illegal Offset)

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Default Buggar i Cache Cleaner (File Path / Illegal Offset)

OK, jag har min admincp mapp bytt namn till: Q96EHJY5xuVvtbN4m8fD
    (Även konfigureras inom config.php)

När jag goto: vBet Verktyg, Cache Cleaner
    Jag får följande felmeddelande:

Varning: require_once ([sökväg] / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php) [function.include]: failed to open stream: Ingen sådan fil eller katalog i [sökväg] / Q96EHJY5xuVvtbN4m8fD/misc.php (2065): eval () ' d kod på linje 9

Fatal error: require_once () [function.include]: Misslyckades att öppna krävs "/ home / cardsh / public_html / forum / admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php" (include_path ='.:/ usr / lib / php: / usr / local / lib / php ') in / home/cardsh/public_html/forum/Q96EHJY5xuVvtbN4m8fD/misc.php (2065): eval ()' d code on line 9

Om man tittar på felet, detta på grund av en hård kodad / admincp / sökväg

Om jag byter namn på min admincp tillbaka till "admincp" (såväl som återgår i config.php) och gå tillbaka till vBet Verktyg, Cache Cleaner
    Cache Cleaner visar nu är korrekt.

Men när rensa databas cache (har inte testat gäst filer).
    Trots att uppgiften verkar helt korrekt och visserligen rensa cachen som jag kollade databasen med phpMyAdmin.

Jag får följande felmeddelande:

Varning: Olaglig offset skriver isset eller tom i [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 106
    Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 108
    Varning: Olaglig offset skriver [sökväg] / includes / vbenterprisetranslator_functions_lang.php on line 113

Någon hjälp att lösa dessa frågor skulle vara mycket uppskattat.

-

UPPDATERING:
    Jag får också den illegala Offset fel på alla mina andra vBet Installera talet, så detta måste vara en bugg.

Plus att jag får också det första felet om jag byter namn på admincp på min andra vBet Installera är så måste detta också vara en bugg.

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2009

Uppdatering:

Jag har tagit reda på hur man fixar det hårda kodade / sökväg /
    Även medan du gör detta märkte jag att ignorerade ord / sökväg / var också hård kodade, så här är hur man löser detta fel:

AdminCP> Plugin Manager> Ogenomskinlig ignorerade ord i befintliga meddelanden (admin_maintenance)

Ersätt: require_once (dir. '/ admincp / vbenterprisetranslator_ignoredwords.php');
    Med: require_once (dir.'/'.$ vBulletin-> config ['Övrigt'] ['admincpdir'].'/ vbenterprisetranslator_ignoredwords.php');

-

Ersätt: require_once (dir. '/ admincp / vbenterprisetranslator_cachecleaner.php');
    require_once (Dir.'/'.$ vBulletin-> config ['Övrigt'] ['admincpdir'].'/ vbenterprisetranslator_cachecleaner.php');

Fortfarande tittar på de nämnda second bugg.

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •