Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Olika språk tabeller hålla kraschar i databasen?

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Olika språk tabeller hålla kraschar i databasen?

Hej, verkar det som om varje dag jag har att reparera ett eller flera av de språk tabeller som de håller kraschar, vanligen kort och medellång tabeller.

Mina uppgifter är som följer:
    PHP version 5.2.15
    Apache version 2.0.63
    MySQL version 5.0.91-community
    Perl version 5.8.8
    Kernel-version 2.6.18-194.26.1.el5xen
    VB 3.8.6 PL1

Jag är på en helt ny "out of the box"-servern.

Några idéer om hur man kan förhindra detta?

Hälsningar,
    Simon

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Har du e-post med MySQL fel eller några meddelanden? Vänligen sätta innehållet i detta e-mail här, om du har

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Visst är infact en kraschade nu här är en väldigt nyligen en:
    Datum: Mon, 31 Jan 2011 10:32:46 0000 [10:32:46 GMT]
    Från: webmaster@mysite.com <webmaster@mysite.com>
    Till: webmaster@mysite.com
    Ämne: vBulletin Database Error!

Databas fel i vBulletin 3.8.6:

Ogiltig SQL:
    VÄLJ cache.originaltext som originaltext, cache.translated som översatt från vb_vbenterprisetranslator_cache_medium_af hjälp, vb_vbenterprisetranslator_cache_medium_af cache WHERE OCH cache.serie = help.serie;

MySQL Fel: Tabell '. / Xxxxx_xxForum / vb_vbenterprisetranslator_cache_medium_af' markeras som kraschade och bör repareras
    Fel nummer: 145
    Begär Datum: måndag 31 januari, 2011 @ 10:32:45
    Fel Datum: Måndag 31 januari, 2011 @ 10:32:46
    Manus: http://www.mysite.com/forumz/members...s-op-exit.html
    Referrer:
    IP-adress: 66.249.72.171
    Användarnamn: Oregistrerade
    ClassName: vB_Database
    MySQL version:
    och här är en äldre höll jag visa:
    Datum: Fri, 28 Jan 2011 20:45:02 0000 [Fredag, 28. Jan 2011 20:45:02 GMT]
    Från: webmaster@mysite.com <webmaster@mysite.com>
    Till: webmaster@mysite.com
    Ämne: vBulletin Database Error!

Databas fel i vBulletin 3.8.6:

Ogiltig SQL:
    VÄLJ cache.originaltext som originaltext, cache.translated som översatt från vb_vbenterprisetranslator_cache_short_pt hjälp, vb_vbenterprisetranslator_cache_short_pt cache WHERE help.originaltext = "Hem" och cache.serie = help.serie;

MySQL Fel: Tabell '. / Xxxxx_xxForum / vb_vbenterprisetranslator_cache_short_pt' markeras som kraschade och bör repareras
    Fel nummer: 145
    Begär Datum: Fredag, 28 januari, 2011 @ 20:45:01
    Fel Datum: fredag, januari 28, 2011 @ 08:45:02
    Manus: http://www.mysite.com/forumz/members...ira-linha.html
    Referrer: http://www.google.com.br/url?sa=t&so...iwnuel-9v0nPuw
    IP-adress: 200.160.96.160
    Användarnamn: Oregistrerade
    ClassName: vB_Database
    MySQL version:
    Som ni ser finns det inte en viss fel eller språk som orsakar problemet, men språket AF visar upp en hel del.

Reg.datum
    Maj 2010

crach fråga - Detta är en MySQL problem, inte vBET fråga.
    Försök att uppdatera din MySQL till den nya versionen eller nedgradera till en mer stabil version av MySQL (be om att din värd leverantör).

Vi kan inte göra något åt det eftersom det är MySQL-koden.
    Förmodligen, i ditt fall, är MySQL mer känslig för sina felaktiga agerande den frekventa användningen av tabeller. Använder du cache för gäst? Om inte - vänligen aktivera detta alternativ. Detta kommer att resultera i färre frågor till databasen, men inte eliminera helt MySQL fel. (Förmodligen kommer du att ha färre sådana kraschar).

För det andra försöker att optimera och reparera ALLA databastabeller.

Naturligtvis försöker uppgradera eller nedgradera du MySQL för att den bästa versionen.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Tja, för det första tror jag att MySQL är den mest stabel versionen och ja jag använder gäst cache, om det var MySQL som är ett problem varför är det bara språket tabeller som kraschar? Jag har många andra tabeller som kan nås per post eller sida förändring men att de inte kraschar.

Och jag har optimerat alla tabeller ett par gånger!

Reg.datum
    Maj 2010

Vi kan inte avgöra varför bara de tabeller har cache bugg - det är en fråga till MySQL laget eftersom, som tidigare nämnts att det är fel MySQL och det spelar ingen roll att den andra tabellen är OK. För vår del har vi inte några fler förslag - Vänligen rapportera till teamet som ansvarar för denna bugg - till MySQL team.

Varje försök att jämföra de andra borden för att cachen tabeller inte har någon mening - eftersom detta skulle bara vara spekulationer, varför bara här MySQL kraschar tabeller. MySQL teamet ansvarar för MySQL-koden, så snälla - be om att en MySQL-team.

Kanske problemet är här eftersom det endast på denna cache tabeller du har mycket av innehåll och i en annan tabeller inte (som bara i ditt forum, på ett annat forum våra kunder inte). Kanske från cache tabeller uppgifter uppgifter ofta bort och från ett annat inte. Kanske, men vi kan inte kontrollera det - bara förslag.

Det enda vi kan säga är att detta är en MySQL fel. Observera att eventuella ändringar i vBET koden inte kommer att eliminera detta problem.

MySQL-motorn är ansvarig för att hantera tabeller med SQL. Så du måste hitta en lösning i MySQL-koden. Fråga gärna om det MySQ stöd.

Tack.

Pensionerad;)
    Reg.datum
    Jan 2011

Ja Kamil har rätt,
    frågan är från MySQL, så försök att skriva till MySQL.

Enligt min åsikt Du har problem med cache, något som kan inte skriva i MySQL från cache.
    Försök att uppgradera MySQL till MySQL databas 5,5, kanske uppgradera kommer att hjälpa.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av Youngster View Post
    Ja Kamil har rätt,
    frågan är från MySQL, så försök att skriva till MySQL.

Enligt min åsikt Du har problem med cache, något som kan inte skriva i MySQL från cache.
    Försök att uppgradera MySQL till MySQL databas 5,5, kanske uppgradera kommer att hjälpa.
    Jag är glad att du har möjlighet att upprepa exakt vad Kamil sade. Det är inte ett problem med MySQL problemet bordet är nästan alltid AF språk kan du inte säga att det beror på om in-och utgångar med mysql är mycket vanligt att det kommer att krascha! Är min post bord enorm, har det 718 tusen inlägg och nås genom att varje enskild användare av forumet, säkert detta används mycket oftare än språket tabellen kommer MySQL klarar mycket väl med posten bordet så något med mindre input lätt klarat av.

Inga andra tabeller krasch, det är bara språket tabeller.

Reg.datum
    Maj 2010

Återigen, fråga om det här problemet en MySQL-team. Denna korrigering kommer att bli snabbare och bättre.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag har haft det webbhotell teamet tittar på databaseMySql producerar inga andra fel, de har även reparerat, optimerad och exporteras hela 5GB databas sedan återimporteras och fortfarande bara tabellerna språket kraschen.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •