Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: vBET under registrering i VB4 använder tabeller

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Exclamation vBET under registrering i VB4 använder tabeller

Hej

I registreringsformuläret på vBulletin 4.x serien vBET använder tabeller för språket alternativ att välja mellan.

VB4 är bord gratis och förutom bugg som ett språk alternativ är placerad på vänster sida där endast inställning namn bör man inte bör använda tabeller.

Jag kan inte hitta mallen eller koden en del där "vbet_language_options" definieras så att jag kan ändra det själv.

Lämna en fix som inte använder tabellerna på VB4

Tack så mycket

StarBuG

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej

Egentligen generation alternativ standardspråk för registreringsformulär är hårdkodade i / Includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php i funcition vbet_register_form_complete.

Använda lämpliga HTML-strukturer är inte en bugg. Det är inte heller ett problem eftersom allt fungerar bra. Så jag flytta denna till funktionen förfrågningar avsnitt.

Observera att det är bäst att använda rätt verktyg för rätt jobb. Vi presenterar språkalternativ i kolumner och för detta bord är rätt verktyg. Det finns absolut inget fel i det, är det bra.

Också det är inte sant att vBulletin 4.x är gratis bord - den använder den mycket. Bara gå till ditt Admin CP och mallar leta efter <Bord...

Just nu denna förändring ansökan avslås som förändring som ger mervärde. Om du har specifika förslag på hur du skulle vilja ha det vi kan överväga det igen. Ändå kom ihåg att lämplig användning av HTML-strukturer är inte en bugg

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

99% av alla styling i användarens frontend inte använda tabeller.
    I anmälningsformuläret bara vBET delen är att använda tabeller.
    vBulletins Registreringsalternativ alla visas via CSS.

Förutom detta är det fortfarande en bugg som ett språk alternativ visas till vänster
    där bara titeln på inställningen bör vara.

Om du inte överväga att ta bort användningen av tabeller åtminstone fixa displayen frågan om
    ett språk beeing visas på vänster sida under inställningen namn.

Se här för en demo av problemet: Bei Patientenfragen.net - Wir haben die Antworten Registrera Kom

Tack

StarBuG

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Vänligen notera att den visas här i syfte. De flesta av användarna använder alla 52 språk och vill visa den i fyra kolumner, så vi visa den i hela utrymmet så att den passar där.

Hur som helst - vi kommer att kontrollera hur det kommer se ut när den kommer att placeras endast i 2: a kolumnen (som andra alternativ och beskrivningar) och åtminstone vi ger dig tips hur man ändrar den

Medlem
    Reg.datum
    Oktober 2009

Tack.

Ser fram emot att korrigeringen.

Jag är en perfektionist när det kommer till mitt forum och något litet gillar det här stör mig en hel del

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Hej starBug,

Jag har ett tips för dig. Du bör sätta vårt bord i <div class="rightcol"> </ div>

Vad du bör göra?
    1. göra en kopia av denna fil: forum root / includes / vbenterprisetranslator_functions_hooks.php

2. Sök i den här filen
    PHP Code:
    function vbet_register_form_complete(&$customfields_profile, &$show) { 
    3. I denna funktion finns:
    PHP Code:
    $vbet_language_options '<table class="multifield group" cellpadding="4" cellspacing="1" border="0"><tr>'
    och ersätt med:
    PHP Code:
    $vbet_language_options '<div class="rightcol"><table class="multifield group" style="width: 100%" cellpadding="4" cellspacing="1" border="0"><tr>'
    4. I denna funktion finns:
    PHP Code:
    $vbet_language_options .= '</tr></table>'
    och ersätt med
    PHP Code:
    $vbet_language_options .= '</tr></table></div>'
    UTGIVITS
    ser bra ut nu så kommer att ingå i nästa UTSÄTTNING

Tack
    Senast redigerad av kamilkurczak; 10-11-1015:30.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •