Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ta bort några enstaka specialtecken i webbadressen, som [,] * och andra

Default Ta bort några enstaka specialtecken i webbadressen, som [,] * och andra

Hej killar, behöver lite hjälp här

på standardspråket (engelska) Måste jag ta bort vissa tecken som dont behövs i webbadresser, som [, ], * och andra enstaka tecken, eftersom jag inte är bekväma med dessa tecken på standardspråket (engelska)

snälla hjälp killar hur du tar bort dessa enstaka tecken i URL i standardspråket (engelska), men fortfarande använder "Håll icke-engelska tecken i webbadresser" alternativet

Jag försökte lägga till [och] och * karaktär vbseocp.php -> Definiera Stoppord men det fungerar inte, eller kan den tas bort från vbseocp.php -> Definiera din Replacements Custom karaktär?

ELLER

om det är villkorat kod för att "ersätta icke-engelska tecken i webbadresser?" för standard språk och "Håll icke-engelska tecken i webbadresser" för andra språk "för andra språk, kanske vi kan ställa in villkorliga kod i vbseo / resurser / xml / config.xml något sånt här bara till exempel
    if ($ vbetlang == standard)
    {
    Byt icke-engelska tecken i webbadresser?
    }
    if ($ vbetlang! = standard)
    {
    Håll icke-engelska tecken i webbadresser för andra språk
    }

för det första sättet jag redan vet hur man gör det, tack för Andrés Durán Hewitt i vbseo forum:

Hej,

Du kan fortfarande definiera karaktär ersättare oavsett den "Behåll icke-engelska tecken i webbadresser" alternativet. Försök att definiera följande anpassade tecken ersättare:

Code:
    '['=>''
    ']'=>''
    '*'=>''
    Och låt mig veta hur det går.

Bästa hälsningar.

men det är bättre om vi kan använda andra sättet ovan, kontakta oss gärna om någon har information om att villkorlig, och jag föreslår att du använder det första sättet ovan om du använder engelska / latin som standardspråk (som nästan vi alla använder den )

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Jag läser det noga nu och ge dig svar snart

de exempel som denna tråd själv url

Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/1158-remove-some-single-special-character-url-like-%5B-%5D-%2A-others.html
    det är bättre url så här, bort den speciella karaktären [,], och * i fetstil ovan, bättre för engelska forum

Code:
    http://www.vbenterprisetranslator.com/forum/general-discussions/1158-remove-some-single-special-character-url-like-others.html

andra webbadresser exempel att ha några speciella tecken i titeln och i URL
    [Språk: $ språket Lägg inte språket BBCodes] i Snabbsvar
    & Goto = newpost länkar dirigeras inte om på rätt sätt
    langtitle = SK] F.. bugg?
    Showthread.php? P = x inte skrivas om
    "Vbet_ flagg" fråga
    Med 2 lang = BBCode ...
    Senast redigerad av basketmen; 04-11-1020:21.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

OK så - kan du göra det också av vBET fil:
    1. Öppna vbenterprisetranslator_seo.php
    2. Sök:
    Code:
    $vbet_custom_char_replacement = array(
    '"' => '', 
    '[langtitle=' => '', 
    '[/langtitle]' => '', 
    ']' => '-'
    );
    3. Lägg till det par på samma sätt som vBSEO

Du måste lägga till den igen efter varje uppdatering, eftersom dina ändringar kommer att skrivas över. Så håller det på vBSEO anpassade ersättare verkar vara bättre idé.

Om din 2: a förslag. Sådana villkor skulle se ut så här:
    Code:
    if ($_REQUEST['language'])
    {
    Keep Non-English Characters in URLS for other languages
    } else {
    Replace Non-English Characters in URLs?
    }
    Vi har inte testa på en sådan lösning så vi råd att göra detta på några prov exempel inte på verkliga forumet och kolla hur den beter sig. Jag tror inte det kommer att fungera - Jag antar att från config det tagit bara värde och fäst variabel, skulle så varierande behandla detta lika sträng värde. Jag antar - inte testat. Så en sådan förändring bör tonen i andra plats i plats där variabel tar värdet du kan göra:
    Code:
    $theVariable = $_REQUEST['language'] ? value for Keep Non-English : value for Replace Non-English
    Om variabeln är global (och om det är variabel inte är konstant) så kan du skriva över den i / Includes / vbenterprisetranslator_functions_seo.php fil. Det finns två ställen där du har koden så här:
    Code:
    if ($language) {
    $text = vbet_filter_replace_text($text, VBSEO_SPACER, VBSEO_APPEND_CHAR);
    } else {
    $text = vbseo_filter_text($text, $allowcharsl, $filter_stop_words, $reversablee, $keep_tailspaces);
    }
    Så du kan ändra globala variabeln värde else, innan texten utvärderas.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •