Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tråd titlar översätts inte

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Tråd titlar översätts inte

Hej, ledsen att posta igen, har jag just hade en polsk persons inlägg här Problemet med en graf posten är översatt, men efter titeln är fortfarande i polska, kan någon ta en titt tack?

Hälsningar,
    Simon

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Gå till redigera tråd alternativ, gå till avancerade och kontrollera inte titeln är insidan av langtitle bbocde. Om inte - då kan du lägga till det (använder språket parametern - precis som för Lang). Troligen är detta den.

Sådant bör inte inträffa om vBET gör opaquing meddelandet (se vBET Google alternativ för detaljer). Men om någon kommer ogenomskinliga meddelande för hand med Lang BBCode och sedan vBET se att någon redan tog hand om det och gör inte gjort ändringar.

Tala hjälpte det och gör problemet är löst.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag lade språket taggar och tråden titile ser ut så här nu
    [Lang = pl] Problemet z pewnym wykresem [/ Lang]

EDIT: Jag ber om ursäkt jag lagt till taggarna gillar det här nu [Langtitle = pl] Problemet z pewnym wykresem [/ langtitle] och titeln översatt ok, hur kan jag få detta att ske automatiskt eftersom taggarna inte fanns innan jag redigerade titeln?

Hälsningar,
    Simon
    Senast redigerad av Simon Lloyd; 07-10-1007:07.

Reg.datum
    Oktober 2009

Precis som jag skrev - se Google alternativ för vBET i Admin CP. Du kan välja strategin hur du automatiskt lägga till språk-tagg. Vi rekommenderar att använda Lita på Google när förtroende värda, Tröskeln är det klokt att läsa beskrivningen av alla strategier och välja bästa för dig Hela beskrivningen är i parameter beskrivning - så det är bara på plats där du sjuk konfigurera den

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag valde Lita användare (som du rekommenderas i programvaran), du säger att langtitle taggen inte läggs automatiskt?

Reg.datum
    Oktober 2009

Lita på användaren som är bäst för prestanda eftersom inte frågar Google om yttrande, vilken tar tid (skicka förfrågan till Google - vänta på svar).

Stillbild från användarvänligt sidan är det bäst att använda strategi som litar på Google. Det är eftersom inte alla användare kan ha satt sin standardspråk, eller ibland användare ställa in den, men vet också forumet språk och skriva i forum språket - i det fallet vBET kommer ogenomskinlig i språk punkt genom att användaren standardspråk. Så du kan ha inlägg på engelska men markeras som franska, eftersom användaren ställa in den som sin standardspråk.

Om du vill använda användaren möjlighet förtroende - vi rekommenderar starkt att tvinga användaren att ställa in sitt standardspråk. Du kan göra det mycket enkelt - det är konfigurerbar i vBET. Så vBET kan omdirigera till användarprofil sidan om användaren inte har satt sin standardspråk. För vissa användare kan detta inte vara för bekvämt, men omdirigering stoppar efter användare standardspråk är inställt. Du kan även välja vill du omdirigera användare bara efter inloggning, eller om och om igen tills parametern är satt (då användaren inte kan göra något på forumet förrän hans standardspråk är inställt).

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Michal, tack för svaret, jag har redan "Tvinga användaren .." set och användaren hade satt sitt standardspråk till polska om registrering och han skrev i polska så jag inte förstår varför titeln inte bör ha översatt?

Jag vill egentligen inte att nedgradera prestanda och vänta på Google som ibland forumet väntar på Goole anpassad sökning som ska läsas in, väntar på inlägg översättning skulle vara dåligt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •