Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Wiki i sub katalogen frågor

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Wiki i sub katalogen frågor

OK, jag har en wiki i en underkatalog www.xxxxxxx.com / wiki, Mitt forum är i www.xxxxxxx.com / forum.

Jag försöker integrera översättning till mediawiki som delar min inloggning information med forumet för tillfället.

Jag ser följande BF fel när man testar:

Code:
    Database error in vBulletin 3.8.3:

Invalid SQL:
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_short_it help, vbenterprisetranslator_cache_short_it cache WHERE help.originaltext='Powered+by+MediaWiki' AND cache.serie=help.serie;

MySQL Error   : 
    Error Number  : 
    Request Date  : Tuesday, October 5th 2010 @ 11:20:16 PM
    Error Date    : Tuesday, October 5th 2010 @ 11:20:17 PM
    Script        : http://www.xxxxxxxxxx.com/wiki/?vbet_outside=true&language=it
    Referrer      : 
    IP Address    : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Username      : xxxxxxxxxx
    Classname     : vB_Database_MySQLi
    Någon aning om var man ska leta? Jag har läst alla förslag ni har gett till andra om hur man integrerar. Problemet är att jag helt enkelt har ingen aning om vilken lösning som jag behöver.

Tack

vBulletin Enterprise Översättare (vBET) Personal
    Reg.datum
    Maj 2010

Det är ett komplett felmeddelande? Om inte, klistra in här en komplett en.

Du kan också optimera DB tabeller. att göra det bara gå till din admincp-> maintence-> reparera / optimera tabeller-> chect alla> och klicka på fortsätter

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av kamilkurczak View Post
    Det är ett komplett felmeddelande? Om inte, klistra in här en komplett en.

Du kan också optimera DB tabeller. att göra det bara gå till din admincp-> maintence-> reparera / optimera tabeller-> chect alla> och klicka på fortsätter
    Det säger inte tabellen är korrupt ... det säger ogiltig SQL. Troligtvis på grund av något fel med skrivs på wikin sub dir eller en ofullständig integration med wikin.

Jag är säker på att jag saknar något och letar efter de steg som jag behöver för min integration.

Jag får inga fel på forumet själv.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Hallå? Detta kan inte vara så svårt för er att diagnostisera.
    Senast redigerad av Smaug; 07-10-1000:12.

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Sanningen är att det är svårt att diagnostisera - det finns inget fel nummer eller felmeddelande. Det är därför Kamil frågar dig inte det är fullt fel kommunicera eller det var något bort därifrån.

Utan felmeddelande vi är blinda här ... Kan du hitta mer information om det, i exempelvis i loggarna?

Reg.datum
    Oktober 2009

Också - som jag förstår det som händer bara för wiki. För normal sidor inte. Använder du table prefix?

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post
    Också - som jag förstår det som händer bara för wiki. För normal sidor inte. Använder du table prefix?
    Ogiltig SQL är felet.

Detta är vad som kom i e-post, har jag inget fel nummer.

Code:
    Database error in vBulletin 3.8.3:

Invalid SQL:
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_short_it help, vbenterprisetranslator_cache_short_it cache WHERE help.originaltext='Powered+by+MediaWiki' AND cache.serie=help.serie;

MySQL Error   : 
    Error Number  : 
    Request Date  : Tuesday, October 5th 2010 @ 11:11:36 PM
    Error Date    : Tuesday, October 5th 2010 @ 11:11:36 PM
    Script        : http://www.xxxxxxxxxxxxxxxx.com/wiki/vbenterprisetranslator_front_controller.php?redirected=&vbet_outside=true&vbet_outside=true&language=it
    Referrer      : 
    IP Address    : xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Username      : xxxxxxxxxxxxxx
    Classname     : vB_Database_MySQLi
    MySQL Version :
    Wikin bord alla börjar med "mw_", alla de andra för webbplatsen, inget prefix. Jag ser ovan där det är att säga "utanför = true" två gånger. Jag kommer att titta på omskrivning.

Jag vet att min genomförandet var ganska mycket en gissning om vilka instruktioner som ska användas för att integrera wikin. Vad jag vill veta är vad inlägg till er gäller för mig. Använder mediawiki globala komplett? Jag vet inte, hur skulle jag kunna berätta det?

Tack för din tid

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

26 timmar bump **********

Kostar det något jag kan betala för prioriterade svar?

Tack

Reg.datum
    Oktober 2009

Mycket ledsen för förseningen. Vi tar inte betalningarna för prioriterade svar. Vi monter (jag och Kamil) var på forumet på torsdag och fredag - bara inte lista ut vem som ska ta hand om det här problemet. Jag lägger några frågor att sätta mer ljus, Kamil dock att jag tog det här fallet ... Ursäkta. Vi kommer att göra det bättre nästa gång. Dessutom hoppas att du kommer vara glad att veta att vi kommer att börja leta efter en mer anställd för kundvård (i helgen eller nästa vecka kommer att visas annons)

Du vet att integreras mod använder global_complete eftersom sidorna inte kommer att översättas. Länkar med språkkod wil arbeta, men sidan kommer inte att översättas. Om en sådan sak händer då du ansöka tips för mods som inte stödjer global_complete. Det kan hända bara för mods som ger det egna sidor helt och hållet och ignorerar vBulletin arkitektur.

Om MySQL fråga - vi är fortfarande blinda. Jag tänkte att det kunde vara prefixet fråga, men du inte använder den för vBulletin. Utan ytterligare information om den fråga som vi inte kan berätta vad det är. Vänligen kontakta med stöd för MySQL och fråga varför dina meddelanden inte har några fel antal eller fel beskrivning. Också - Kollade du MySQL loggar? Kanske kommer det att finnas mer om det.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av vBET View Post

Du vet att integreras mod använder global_complete eftersom sidorna inte kommer att översättas. Länkar med språkkod wil arbeta, men sidan kommer inte att översättas. Om en sådan sak händer då du ansöka tips för mods som inte stödjer global_complete. Det kan hända bara för mods som ger det egna sidor helt och hållet och ignorerar vBulletin arkitektur.
    OK, det är inte ett mod för vBulletin, är stand Mediawiki ensam. Den enda länk till min forum är detta mod från vb.org:
    MediaWiki / vBulletin Single Sign-On - vBulletin.org Forum

Eftersom jag använder denna mod för att "brygga" användaren sessioner, jag undrar fortfarande om den globala komplett är i bruk och därmed fortfarande förvirrad om vilken genomförandet är korrekt.

Om MySQL fråga - vi är fortfarande blinda. Jag tänkte att det kunde vara prefixet fråga, men du inte använder den för vBulletin. Utan ytterligare information om den fråga som vi inte kan berätta vad det är. Vänligen kontakta med stöd för MySQL och fråga varför dina meddelanden inte har några fel antal eller fel beskrivning. Också - Kollade du MySQL loggar? Kanske kommer det att finnas mer om det.
    Det finns inget fel loggas med MySQL, kontrollerade jag bara genom att öppna fellogg som anges i my.cnf.

Det är en ogiltig uttalande.

Code:
    Invalid SQL:
    SELECT cache.originaltext as originaltext, cache.translated as translated FROM vbenterprisetranslator_cache_short_fr help, vbenterprisetranslator_cache_short_fr cache WHERE help.originaltext='Powered+by+MediaWiki' AND cache.serie=help.serie;
    Den väljer misslyckas. Har de tabeller och fält ser rätt för dig? Var är som väljer att bli kallad från?

Tack för hjälpen

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •