Viktigt: Denna sida använder cookies (cookies). Genom att använda denna webbplats utan att stänga av cookies i webbläsaren, innebär att du samtycker till att använda det.
Köp nu! Funktioner Nedladdningar

Tjäna med oss!

Om du vill börja tjäna pengar med vBET koppling till Affiliate Program.
Sida 1 av 2 12 SenasteLast
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Användare inlägg på olika språk

Hybrid Utsikt

Tidigare Inlägg Previous Post   Next Post Nästa Inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Default Användare inlägg på olika språk

Hej kan du berätta om en användare inlägg i säger holländska när du har läst forum i holländska när jag ser posten kommer det att bli på engelska?

Också hur mycket mer databas användning eller databastabeller finns det?

Finns det extra belastning på servern?

Är det SEO säkert?

Kan alla översättningar vara automatisk, så att exempelvis alla spanska alltid se det på spanska alla ryska kommer alltid att se det i ryska ********** etc?

Hälsningar,
    Simon

Michał Podbielski (vBET Personal) vBET's Avatar
    Reg.datum
    Oktober 2009

Hej, kan vBET igen meddelande språk (konfigurerbart). Så om användaren skriver Hie budskap i alla språk som stöds, då vBET kommer att känna igen sitt språk (med hjälp av Google) och sedan automatiskt ogenomskinlig det i lämpliga Forumkoder.

vBET skapar nya cache-tabeller, men gjorde inga förändringar i inhemska vBulletin tabeller.

Naturligtvis blir det extra belastning - det är inte översatt magiskt

Hela översättningen är automatiska

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Test:
    Mitt namn är Simon, jag är inte dum
    Original text

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Jag antar då im frågar detta kan köras utan flaggorna i toppen eller ett språkval dropdown?
    Jag vill att besökarna på min webbplats att automatiskt se webbplatsen i sitt språk (förutsatt att deras webbläsare är inställd på sitt lands standard) utan att behöva klicka på en knapp eller något eftersom jag inte vill ha flaggor eller dropdown men i Post är bra, jag har också en egen kod bb thats analyseras via en separat php fil med regex är detta ett problem?

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Jag antar då im frågar detta kan köras utan flaggorna i toppen eller ett språkval dropdown?
    Jag vill att besökarna på min webbplats att automatiskt se webbplatsen i sitt språk (förutsatt att deras webbläsare är inställd på sitt lands standard) utan att behöva klicka på en knapp eller något eftersom jag inte vill ha flaggor eller dropdown men i Post är bra, jag har också en egen kod bb thats analyseras via en separat php fil med regex är detta ett problem?
    Förra gången för att fråga då jag brukar bry sig om att köpa denna, men installera en enkel Google-utvecklare jquery-version helt enkelt att översätta sidor!

Vänligen besvara mina querie ovan och följande om möjligt:

Jag har vbseo och vbseo sidkarta är det något extra jag måste göra efter köp av denna mod (med tanke på att jag någonsin får ett svar här) för att se till att allt fungerar?

Reg.datum
    Oktober 2009

Quote Ursprungligen postat av Simon Lloyd View Post
    Förra gången för att fråga då jag brukar bry sig om att köpa denna, men installera en enkel Google-utvecklare jquery-version helt enkelt att översätta sidor!

Vänligen besvara mina querie ovan och följande om möjligt:

Jag har vbseo och vbseo sidkarta är det något extra jag måste göra efter köp av denna mod (med tanke på att jag någonsin får ett svar här) för att se till att allt fungerar?
    Jag var bara svara på din fråga när du skrev en

Du kan även integrera med webbplatskarta, att ha webbadresser till översatta sidor som ingår i sitemap. Detta är inte nödvändigt (om du har flaggor, kommer Google att hitta dessa sidor ändå, ändå kan det ta mer tid i sådana fall).
    Senast redigerad av vBET; 02-10-1023:12.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Text automatically translated from: Spanish to: Swedish
    Translated text
    Test 2:
    Mitt namn är Simon, jag är inte dum! Redigera för dubbla språktest
    Original text
    Jag gillade detta test
    Senast redigerad av Simon Lloyd; 01-10-1014:30.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Även om jag gillar mod (och testerna Ive gjort) Jag är rädd för det stöd svarstid är mycket dålig, skickade jag i går vid 02:14 (GMT) och fortfarande inget svar 19 timmar senare!

Det ger inte mig förtroende att köpa.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2010

Kom igen killar 30tim nu efter ett svar, vill du sälja det här eller inte?

Reg.datum
    Oktober 2009

Hej. Observera att vår tjänst inte är 24 / 7. I arbetsdagar är vi varje dag. På helgerna brukar också, fortfarande kan man inte så ofta. Även vi har kunder från hela världen är så ibland svarstiden påverkas av tidsskillnaden (oftast vi sover på natten ).

Ledsen för detta sena svar. Observera att Kamil (vår personal kille) precis kom tillbaka från semester, så sedan måndag kommer vi att gå tillbaka till bättre svarstid

Även i detta fall - Jag saknar bara din fråga, eftersom det var fallowed av test-meddelande. När jag kom hit såg jag bara testa och satte inte uppmärksamhet på meddelandet innan den (båda var skicka minut efter minut). Tyvärr - det var mitt misstag. Även nu var jag förvirrad vad det handlar om och kommit tillbaka till början av detta samtal ta reda på varför du skriver om några 30 timmar, när jag var här igår och det var ingenting riktat till mig. Nu vet jag att ingenting vad jag märkte - jag saknar ditt meddelande vilseleda genom driftuppehåll testmeddelande. En gång ta mina ursäkter.

Svara på frågan kan du helt stänga av flaggor och ange alternativ för att omdirigera användare automatiskt för att deras språk basera på besökarnas inställningar i webbläsaren (vBET använder rubriker skicka via webbläsare för det). Fortfarande detta inte rekommenderas:
    1. Som standard Google inte kommer att se din ytterligare sidor. Det kommer att om du lägger dem i sitemap. Om du inte gör detta, då dessa sidor inte ska indexeras, så du kommer inte få mer trafik från nya platser - folk helt enkelt inte kommer att få veta om det
    2. Användare kan komma från inte sina datorer. Dvs om någon från Polen, men kommer att gå till ditt forum från några internetcafé i England, då webbläsaren kommer att berätta vBET att språket ska vara engelska. Genom att avaktivera flaggor du inte kommer att ge användaren möjlighet att byta språk.

Anpassad Forumkoder bör inte vara problem om de verkligen BBcodes. Vi hade redan problem med ett mod som var med sin egen "Forumkoder", men frågan var för att de verkligen inte använda BBCode - bara en text som de tolkas själva. Observera att BBCode är inte bara en text i [] tolkas med reguljärt uttryck. BBCode är särskilt märke som är registrerat i vBulletin-motor och det tolkas av vBulletin motorn (du måste plugin till lämpliga krokar). Om du inte använder det på det sättet, då du verkligen inte har BBCode, bara speciellt märke igen av din kod. I så fall kan du få problem. För i så fall det inte är BBCode, så det kommer inte att tolkas av vBulletin och när Lang BBCode kommer att tolkas, kommer det att få text att översätta med särskilda märken som inte är BBcodes även om är inne [] (eftersom vBulletin kände inte igen det så bara lämna det) - så denna text kommer att skickas att översätta, och Google kan bryta din speciella märken (det vill säga genom att sätta mellanrum före stängning]).
    Senast redigerad av vBET; 02-10-1022:47.

Sida 1 av 2 12 SenasteLast

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •