PDA

Visa fullständig version: Mobile Device Stil Uppdrag och annorlunda stil används av olika användare



basketmen
11-09-10, 16:23
Det är faktiskt om olika stil som används av olika användare, så om en stil som lagras i vbet Fullständig Arkiv cache för rum (till exempel grön stil), och andra användare öppna forumet med olika stil som standard (till exempel blå stil), den andra användare kommer fortfarande att få den första personen stil lagrad i stil (den gröna stilen, inte den blå stil)






Det är en av mest populära mod i vb.org Mobile Device Style Tilldelning (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=130983)

dess autodetektera om användaren med hjälp av mobiltelefon (ej PC) för att använda Mobile super ljus hud / stil (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=151186), inte med standardinställningarna


dess inte arbetar sedan med hjälp av vbet Fullständig Arkiv Cache för gäster, eftersom den stil som lagras i filer använder standard stil, så användaren med hjälp Mobiltelefon öppna stil som lagras i filer som är för, är det oftast standard format (för PC stil)



att mod arbeta igen när jag inaktiverar vbet Fullständig Arkiv Cache för gäster, ta bort Chace och chmod 755 igen vbet_guestcache mappen



Jag försöker fortfarande kan det mod (eller annan stil används av olika användare) arbetsdagar, men full Chace arbetar också, så kanske göra lagrade filer Chace med stil också, bara av användare med samma stil




om det fortfarande inte svårt att förstå Hör av dig, kommer jag att försöka göra det tydligare

vBET
12-09-10, 13:47
Observera att i senaste utgåvan vBET appropriatelly arbetar med diffetenr stilar aind Gäst Cache. Gäst Cache lägger stil id till filnamnet myra det är hur vi tillåter gäster att byta stilar även när Gäst Cache är påslagen.

Så först kolla har du sista vBET släppa installerat.

Om ja då kan du se till att ditt plugin fungerar innan vBET avgör vilka Gäst cache-fil ska användas. Detta är vad som behövs - din mod förändringar stil id och Thich förändringar måste göras innan vBET kontrollerar det. vBET använder styleid att avgöra Gäst cachefil i Hook global_start

basketmen
12-09-10, 15:30
hej Michał

- i checked in admincp --> Product --> det är vbet 3.3.6 så det är den senaste



- Här är några exempel på vbetchace är detta redan finns stil ID?
_showthread_php_t_8458210.html
_showthread_php_t_8808510.html
_showthread_php_t_8811110.zip
_showthread_php_t_1989110.zip



- Michał kan du berätta för mig vilket plugin precis som skapar och läsa hela Chace filen kommer jag skriva villkorlig kod för detta mod i plugin för att utesluta vissa stilen från att använda fullt Chace fil. Till exempel om användaren använder stil-id no.1 han / hon med hela Chace, men om du använder stil-id no.2 han / hon inte använder hela Chace

vBET
12-09-10, 19:56
Gäst cache-kod finns i filen / includes / vbenterprisetranslator_finctions_guestcache.php och funktion vbet_getGuestCacheFile bestämmer namnet cache-fil. Som du ser - är stil-id används i slutet av filnamnet och den läses från

$vbulletin->userinfo['styleid']

Fullständig filen cache läses av vBET i Hook global_start och skrivna på kroken global_complete eller global_shutdown.

basketmen
14-09-10, 13:47
Ok jag har redan gjort denna mod arbetar eller som av andra stilar som du vill utesluta vbet, vet inte om andra människor får det här problemet, men om ja du kan använda denna lösning för



Go to admincp --> Plugins & Products --> Plugin chef

sök detta 3 plugins
vB Enterprise Översättare
Skriv gäst cache
vB Enterprise Översättare - Flaggor




öppna och svepa de kodar innehållet med detta om villkorlig


if (STYLEID! = 10)
{
/ / Koden innehåll
}



ändra 10 med din egen stil ID-nummer som vill undanta från att använda vbet och inte använder fullt Chace, till exempel den här stilen: Mobil super ljus hud / stil (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t = 151.186) som använder Mobile Uppdrag Device Style (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=130983) som jag använder nu


Nb. To know what is your style id number, go to phpmyadmin --> go to Table : Style --> du kan se numret i styleid kolumnen

mario06
15-09-10, 08:03
Jag avinstallerats den mobila enheten stil, förlorade jag ungefär ** en dag intäkter, men jag har inte tid att leka och jag tänker inte betala en kille 10 **** per timme i detta.

Därför har jag köpa "färdiga" produkter, jag vill inte vara en betatestare för någon.

Dina gör ett bra jobb i att dela och jag mycket uppskattar det.

Cheers mate ...

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translated to other languages supported by vBET Translator 4.10.1