PDA

Visa fullständig version: Löste CMS-översättning skiljer sig en gäst och när du är inloggad

brubros
06-09-10, 05:00
Jag är alltid inloggad på vBulletin som administratör. Men ett par dagar sedan var jag testa något och loggat ut som administratör och bara visade min hemsida som oregistrerad gäst. I CMS på framsidan har jag en artikel som börjar med BBCode [lang = pt] (portugisiska) men när jag ser på förstasidan som en oregistrerad användare sammanfattningen visas som filippinsk. Då, om jag loggar in som administratör visas sammanfattningen på första sidan på engelska som jag skulle förvänta, översatt från portugisiska. Mycket märkligt att ha två olika beteenden baserat på inloggade status. Om du behöver ytterligare information är du välkommen att se min sida, och om du behöver, du välkommen att logga in med de inloggningsuppgifter jag tidigare lämnats till dig för den senaste uppgraderingen installationen. Om du inte kan hitta inloggningsuppgifterna jag som tidigare, vänligen låt mig veta och jag kommer att PM den informationen till dig. Din hjälp, som alltid är mycket uppskattat!

vBET
06-09-10, 07:48
Troligen du har aktiverat Gäst Cache och någon var att redigera meddelandet. Så jag tror att anledningen är:
1. Någon skrev budskap som Google hittat fel språk.
2. Det var redan cachade i gäst Cache
3. Någon gjorde korrigering meddelande (Förändr språk)
I ett sådant scenario kan man se olika språk för gäster (som har hached resultat) och för inloggade användare. Observera att det i sådana fall kommer att försvinna automatiskt efter cachen upphör att gälla (som standard en timme för relevanta sidor).

Tala inte ut försvinner (så det var bara cachade resultat) eller om vi bör utreda frågan mer.

brubros
07-09-10, 14:17
Tack. Din förklaring verkar korrekt beskriver omständigheterna kring felet eftersom felaktig översättning verkar försvinna som ett problem över tiden på varje artikel. För att undvika detta problem skulle jag stänga av cache? Eftersom jag är den enda som skapar CMS artiklar och den enda med skapande / modifiering tillgång, är detta fel introduceras av Google?

vBET
07-09-10, 19:20
Google har inte alltid hittar rätt språk. Oftast går det bra, fortfarande ibland inte. Jag är säker på att Google är medveten om det.

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Translations made by vB Enterprise Translator 4.10.1