PDA

Visa fullständig version: Löste Problemet med servern VPS

jaryx
31-08-10, 10:34
Hej Hur svarar jag på ett mail jag fick från administratören på min VPS?

Välkommen
serwer xxxxxxxxx obciaza nam caly serwer dedykowany
glownie chodzi o dysk twardy

z Tego samarbete widzialem idle CPU Jes 0% i uzycie dysku NA poziomie 100%

zapytania göra bazy

************************************************-- - +
| 5555656 | admin_new | localhost | admin_new | fråga | 0 | uppdatera | INSERT IGNORE INTO vb_vbenterprisetranslator_cache_short_da (originaltext, översatt, serie) VALUES ('Kolejka: 24 - 1 Liga PES 2010 X360 Sezon 5 "," K: 24 til 1 PES? 2010 **** 360 Liga s? son 5 ", 1.2832394403E 13), (" Middlebrook (Cygan 86) 00:03 Espanyol (Bubble_Gum) "," Middlebrook (Cygan 86) Espanyol 00:03 (Bubble_Gum) ", 1.2832394403E 13), (2 0,5377 ", 2, 5377", 1.2832394403E 13) |
| 5555667 | da_admin | localhost | NULL | fråga | 0 | NULL | visa hela processlist |
| 5555669 | admin_new | localhost | admin_new | fråga | 0 | Statistik | Välj cache.originaltext som originaltext, cache.translated som översatt från vb_vbenterprisetranslator_cache_short_ko hjälp, vb_vbenterprisetranslator_cache_short_ko cache WHERE help.originaltext = "super!" OCH cache.serie = help.serie |
| 5555670 | admin_new | localhost | admin_new | fråga | 2 | stängning bord | INSERT IGNORE INTO vb_vbenterprisetranslator_cache_medium_uk SET översatt = '1 ????: Groningen (Hubert) - Panatinaikos (tadzislaw) 02:02 ????: Nordstrand x2 - x1 ????? ?? x1 2 ?????: Panatinaikos (tadzislaw) - ????????? (????', Serie = 1.28323947861E 13 |

po zablokowaniu bazy danych obciazenie serwera spadlo sporo jag dysk Sie odciol
prosze o wyjasnienia, proponuje przesiadke na serwer dedykowany
Baza narazie zostala wylaczona
--
Pozdrawiam

kamilkurczak
31-08-10, 10:56
Hej,

Jag var på din webbplats och redan du använder en 22 språk.
Som du vet - nu har du 22 gånger mer innehåll på ditt forum (på olika språk) och 22 gånger mer trafik på servern. Du forumet växer fortfarande (nya inlägg, medlemmar etc.)

De försöker föreslå att servern har för lite kapacitet till din sida.
De erbjuder ett större server för dig.

Jag var på din webbplats och fungerar översättning i normal tid. (Inte långsam).

jaryx
03-09-10, 19:44
Tyvärr verkar ingen översättare cache bäst. Minskat antalet språk till 10 och 2 dagar var ok, och återigen ett totalt misslyckande i samband med översättaren vad servern är ett vanligt enkelt delas gick i 48 språk och vb3.x 4000/dzień på en VPS kommer inte till 10 språk och 500 gäster ? Slutsatsen är att detta inte är felet på servern, särskilt sedan efter exklusive vbtranslatora belastning sjunker till försumbara värden. Även loggarna från servern, vilket jag gärna ska delas, om någon ville hjälpa till att lösa problemet med översättare.

vBET
04-09-10, 16:25
Om allt var korrekt för 48 språk på den tidigare servern och efter ändringen av servern är ett problem även med 10 språk, där slutsatsen att detta inte är en vin server: ihop: personligen jag bara lade skulden på den tidigare servern-allt du ville på 48 språk. På en av de servrar som vi använt tidigare värd leverantör första poczęstował oss att säga ett liknande innehåll. Och som redan har allt på en annan server, detta dostaliśmy ett meddelande med en ursäkt och säger att de hade skopany drivrutin för disken och därmed de alla siadało.Stödet är, naturligtvis, som skulle vara beredd att hjälpa till. Ange mer information. För nu, jag vet att det är 10 språk är "Totalt nederlag" – oavsett vad det är. Vilka är symptomen? Vad är det som händer? Aktivera/inaktivera gäst Cache kan ändras situationen? Om översättningen fungerar? Vad speciellt händer?

vBET
12-09-10, 13:30
Är problemet kvarstår? Vi har inte fått något svar ...

vBET
17-09-10, 10:54
Inget svar. Jag antar att problemet löst. Om inte, är vi tacksamma här och svarat på tidigare frågor:)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
vBET 4.10.1 gives automatic translations