PDA

Visa fullständig version: Löste Varje man fick VBET arbeta med nginx som proxy

bhanuprasad1981
13-06-10, 13:33
enligt rekommendationer från vb.com jag fick nginx installerats på servern positiva så är lasten är ner från 25 + till 5 dålig sak är platsen översättningar slutade fungera helt, är jag tvungen att ta mod som jag köpte för att förbättra min trafik: (

min sida detaljer: -

vBulletin 4.0.3 senaste
vbseo 3.5.0 pre släpp
apache 2.2.x
senaste nginx proxy för att tjäna statiskt innehåll

tack på förhand:)

bhanuprasad1981
14-06-10, 18:05
strunt jag fick det att fungera, kommer vissa ändringar gjorts i servern genom min server admins:)

vBET
14-06-10, 21:00
Kul att du hanterat detta - i alla fall för andra: Ja vBET arbetar med nginx (bekräftat på klienten forum). I nästa utgåva kommer att tillämpas i paketet. För nu använda dem (behov av att anta att ditt forum katalogen):

location /forums/ {

rewrite ^/forums/((urllist|sitemap_).*\.(xml|txt)(\.gz)?)$ /forums/vbseo_sitemap/vbseo_getsitemap.php?sitemap=$1 last;

rewrite ^/forums/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/$ /forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/ last;
rewrite ^/forums/(af|sq|ar|be|bg|ca|zh-CN|hr|cs|da|nl|en|et|tl|fi|fr|gl|de|el|iw|hi|hu|is|id|ga|it|ja|ko|lv|lt|mk|ms|mt|no|fa|pl|pt|ro|ru|sr|sk|sl|es|sw|sv|zh-TW|th|tr|uk|vi|cy|yi)/(.*)?$ /forums/vbenterprisetranslator_seo.php?vbet_lang=$1&redirected=/forums/$2 last;

if (!-e $request_filename) {
rewrite ^/forums/(.*)$ /forums/vbenterprisetranslator_seo.php last;
}

}

if ($request_filename ~ "\.php$" ) {
rewrite ^/forums/(.*)$ /forums/vbenterprisetranslator_seo.php last;
}

bhanuprasad1981
14-06-10, 21:07
är denna regel för nginx som proxy?

vBET
14-06-10, 23:01
Dessa är reglerna för nginx. Jag vet inte är det någon skillnad om du använder den precis som ombud. Som jag skrev fick vi bekräftelse utgör en av våra kunder om att det körs på OK på nginx. Har du några problem med dessa regler?

bhanuprasad1981
15-06-10, 05:15
Jag tror att dessa regler är till för nginx som främsta webbserver, vi har nginx som proxy med apache att tjäna statiskt innehåll, tidigare när jag träffade översätter jag brukade få fel gateway timeout har mina Techs fast det:)

vBET
15-06-10, 17:25
OK så - ledsen för förvirring;) och bra att du hanterat det. Kan du dela din lösning med andra? :)

bhanuprasad1981
16-06-10, 09:27
det var nginx väntetid fråga, ledsen att jag avslöja skränande mycket sedan det hanteras av förvaltningsbolag som bara svarade "det har fixats" lol:)

Vetall
01-09-17, 08:00
Bra dag!

Jag har Nginx som proxy för att Apache, dessa regler inte fungerar, får error 500.

vBET
02-09-17, 10:00
Snälla öppna en ny tråd för din fråga och ge det mer information - vilka regler gjorde du?
Är du med hjälp av monter - Nginx och Apache? Om du har Apache gjorde du försöker använda .htaccess?

Beskriv det i separat tråd - detta är en för kundens problem och det är redan löst.
(i detta ögonblick ser jag översättningar fungerar bra på din forum - vänligen ge också URL till trasiga sidan)

Automatic Translations (Powered by Google, Microsoft®, Yandex, SDL Language Cloud, IBM Watson and Apertium):
AfrikaansAlbanianArabicBelarusianBulgarianCatalanChineseCroatianCzechDanishDutchEnglishEstonianFilipinoFinnishFrenchGalicianGermanGreekHaitian CreoleHebrewHindiHungarianIcelandicIndonesianIrishItalianJapaneseKoreanLatvianLithuanianMacedonianMalayMalteseNorwegianPersianPolishPortugueseRomanianRussianSerbianSlovakSlovenianSpanishSwahiliSwedishTaiwaneseThaiTurkishUkrainianVietnameseWelshYiddish
Languages translations delivered by vBET 4.10.1